Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.06.2018

Russell wygrał główny wyścig F2 na Paul Ricard

Hamilton i Vettel chwalą Leclerca za ósme pole startowe do GP Francji

GP Francji: wyniki kwalifikacji

Hamilton najszybszy w kwalifikacjach do Grand Prix Francji

Force India ukarane grzywną za incydent z odpadnięciem koła

Hubert wygrał pierwszy wyścig GP3 we Francji

Bottas na czele mokrego trzeciego treningu przed GP Francji

Kierowcy F1 domagają się usunięcia szykany z prostej Mistral

Hamilton bliski podpisania nowej umowy z Mercedesem

Ricciardo: Przed podjęciem decyzji porozmawiam z Hondą

Hartley wystartuje z końca stawki do Grand Prix Francji

22.06.2018

Mercedes nie korzystał jeszcze z maksymalnych osiągów nowego silnika

Horner: Red Bull nie będzie narzucał Hondzie żadnych ograniczeń

Mercedes potwierdził wprowadzenie nowej specyfikacji silnika

Vettel: Nie mamy problemów z bolidem

Hamilton najszybszy również w drugim treningu przed GP Francji

Ericsson nie przystąpi do drugiego treningu we Francji

Hamilton najszybszy w pierwszym treningu do Grand Prix Francji

Verstappen: Honda nie daje powodów do niepokoju

Whiting odpiera krytykę nawierzchni toru Paul Ricard

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel zaskoczony podejściem Red Bulla do ogumienia na start GP Kanady

"Nie uważam, że hipermiękka mieszanka jest dobrą oponą na wyścig".
Nataniel Piórkowski, 9 czerwca 2018, wyświetlenia: 3345<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel nie kryje zdziwienia faktem, iż obaj kierowcy Red Bulla zdecydowali się na rozpoczęcie wyścigu o Grand Prix Kanady na hipermiękkich oponach.

Vettel wywalczył pierwsze pole startowe z niewielką przewagą nad Bottasem. W drugim rzędzie ustawią swoje bolidy Max Verstappen i Lewis Hamilton. Podczas gdy zawodnicy Ferrari i Mercedesa ustanowili swoje czasy w Q2 na ultramiękkim ogumieniu, Red Bull postanowił zastosować alternatywną taktykę i wypuścił na tor swoich kierowców wyposażając ich w "różowe" Pirelli PZero.

Po czasówce dziennikarze zapytali zdobywcę pole position o to, czy rozważał użycie hipermiękkich opon na starcie wyścigu. Vettel stwierdził jednak: „Nie, nie. Była to dla nas gładka sesja. Wcześniej odbyliśmy krótką rozmowę na temat tego, jakie obrać podejście. Chcieliśmy dociec sedna sprawy. Dla mnie decyzja była bardzo prosta. Jeśli chodzi o strategię to zrobiliśmy to, co zamierzaliśmy”.

„Nie uważam, że hipermiękka mieszanka jest dobrą oponą na wyścig. Jestem zaskoczony tym, że obaj kierowcy Red Bulla rozpoczną na niej jutrzejsze zmagania, ale jak widać mają ku temu swoje powody”.

Vettel zapewnił Ferrari pierwsze pole postion w Kanadzie od 2001 roku. „Wczoraj byliśmy w małych kłopotach. Nie byłem do końca zadowolony z bolidu i miałem trudności ze znalezieniem optymalnego tempa. Dzisiaj się to zmieniło – bolid prowadził się wspaniale. Wielkie podziękowania dla zespołu i wszystkich kibiców. Na torze było dziś wielu fanów Ferrari. To dla nas bardzo udany dzień”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.06.2018  Hamilton i Vettel chwalą Leclerca za ósme pole startowe do GP Francji
22.06.2018  Vettel: Nie mamy problemów z bolidem
21.06.2018  Vettel nie obawia się powrotu do opon z cieńszym bieżnikiem
13.06.2018  Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli
11.06.2018  Vettel obawiał się kibiców na torze po zbyt wczesnej fladze w szachownicę
Tagi:
Vettel S.
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 09.06.2018 23:12[!]
Biorąc pod uwagę że RBR bardzo dobrze obchodzi się z oponami w tym roku, w ich przypadku może to się udać.
paymey852, 09.06.2018 23:25[!]
Vettel to ma pewnie pietra wiedząc że za nim jest desperat na szybszych oponach.
marvin, 09.06.2018 23:52[!]
Może chodzi o to, że na początku tor będzie słabo nagumowany, więc lepiej będzie spisywać się hipermiękka, natomiast później, gdy przybędzie przyczepności i zgubią trochę paliwa przerzucą się na ultra i dojadą na niej do końca.
marios76, 10.06.2018 04:08[!]
@marvin Az jestem ciekaw ile na slabo naguowanym torze, przy pelnym zbiorniku paliwa i walce o pozycje na samym poczatku, wytrzymaja opony HS. Zmiana na Ultra i na nich do konca nie wchodzi raczej w gre- nawet Pirelli sie wypowiadalo ze tak sie nie da ; chyba ze w slimaczym tempie caly czas oszczedzajac, a nie o to chodzi. Ferrari i Mercedes startuja na US i po zmianie zaloza czerwone SS i to powinno wystarczyc, ale o HS i US, mowy nie ma, zeby na jednym boksie normalny wyscig przejechac.

A jak sie to uda komukolwiek, to Pirelli robi za bardzo wytrzymale opony. Mielibysmy piekne wyscii na 3 mieszankach, z minimum dwoma ich zmianami.
Nitros, 10.06.2018 08:53[!]
@marios76
Dokładnie też tak myślę że te opony są za bardzo wytrzymałe. Za czasów Bridgestone albo Michelin kiedy kierowca założył miękką mieszankę przejechał na niej ok. 20 okrążeń to już było bardzo dużo. A tutaj super hiper ultra miękkie i jadą na jeden pit stop. Według mnie jakby porównać twardość US Pirelli i twardej mieszanki Bridgestone to pewnie podobne mieszanki.
A o oponach oznaczonych na pomarańczowo chyba wszyscy już zapomnieli. ;)
bartoszcze, 10.06.2018 09:35[!]
@Nitros
Wtedy jeździli 20 okrążeń bo na tyle brali paliwa.

BTW jakie to strasznie śmieszne, że się narzeka na zbyt wytrzymałe opony Pirelli, a parę lat temu wszyscy wieszali psy na Pirelli, że nie potrafią zrobić opon, które się zaraz nie rozpadną :-)))
Be careful what you wish, you might get it.
piro, 10.06.2018 10:02[!]
Cytat Nitros :
miękką mieszankę przejechał na niej ok. 20 okrążeń to już było bardzo dużo


Akurat Bridgestone pozwalały bez problemy przejechać cały wyścig na jednym komplecie. To że przepisy były takie a nie inne i oczywiście bak był dużo mniejszy, nikt tego nie zrobił.
Sasilton, 10.06.2018 10:34[!]
Wtedy bolidy ważyły 100kg mniej.
sneer, 10.06.2018 10:37[!]
Mam teorię spiskową, że te opony bardziej Maksiowi pasują i dlatego liczą, że na starcie powyprzedza i odjedzie. A Daniela poświęcili.
paymey852, 10.06.2018 12:04[!]
@sneer
Danielowi dali te same opony aby go poświęcić ... no to ma sens O.o
A ja myślałem że po prostu bali się że nie przejdą do Q3 na wolniejszych gumach.

Największą zagadką jest dla mnie jak Max zrobił tak dobry czas mając tak słabe prędkości maksymalne,
jego bolid widownie tnie tarki znacznie lepiej czy cuś .
ExiooPL, 10.06.2018 12:23[!]
Jeżeli jeden kierowca Red Bulla wciąż będzie na torze do pierwszego zjazdu to i tak zaliczą sukces.
piro, 10.06.2018 12:45[!]
W sumie racja, jest duża szansa że któryś RB odpadnie:
- Max się rozwali (albo rozwali kogoś)
- Daniel ma założone MGU-H które zepsuło się w chinach i nie wiadomo jak wytrzyma wyścig.
bartoszcze, 10.06.2018 13:01[!]
@paymey852
Max był najszybszy w pierwszym sektorze (zakręty 1-5), 0,1 sekundy szybciej od Dana (P5).
Drugi sektor był bardzo wyrównany, 0,07 sekundy między Sebem a szóstym Lewisem, 0,025 sekundy między P2 a P6.
W trzecim sektorze, obejmującym także nawrót (i dohamowanie do niego), Max był czwarty, o 0,12s przed Danem, ale prawie ćwierć sekundy za Sebem. Gdyby Lewis nie zepsuł hamowania, to spokojnie by Maxa łyknął, przypuszczam że Kimi również dałby radę, gdyby nie zepsuł już T2 na ostatnim kółku (po czym odpuścił i nie skończył okrążenia).

W tym momencie przydałyby się te minisektory, żeby dokładnie ustalić kiedy kto zyskiwał, a gdzie tracił :)
paymey852, 10.06.2018 15:10[!]
@bartoszcze
SPEED TRAP
4 S. VETTEL 326.4
12 D. RICCIARDO 324.6
13 L. HAMILTON 324.5
14 M. VERSTAPPEN 324.1

Dopiero na FINISH LINE widać różnice
S. VETTEL 303.3
L. HAMILTON 301.2
K. RAIKKONEN 301.0
V. BOTTAS 299.9
D. RICCIARDO 298.3
S. VANDOORNE 296.5
L. STROLL 295.5
M. VERSTAPPEN 295.5
bartoszcze, 10.06.2018 16:26[!]
@paymey852
Ale wiesz, że ważniejsza jest prędkość w zakrętach? ;)
marios76, 10.06.2018 18:34[!]
@bartoszcze Nie kpij prosze, bo chodzi mi o zmiane parametrow przyczepnosci opony, a nie jej rozpadanie. Zakladasz cos kwalifikacyjnego, to jedziesz z 10 okrazen i tempo drastycznie spada. Sekunde, dwie pięć i juz nie ryzykujesz, tylko boks i zmiana. Myslisz, ze fajnie jest patrzyc na wyscig- procesje, bo tempo sie rozni, ale wyprzedzanie jest trudne (i gdzies mam teraz DRS) , i przez 50 okrazen niemal nic sie nie dzieje; wszystko czytelne. Tempo czolowki takie ze 5 sekund do FL brakuje? Fajne to? To patrz i nie miej pretensji, ze ktos widzi ciekawsze rozwiazania.
bartoszcze, 10.06.2018 19:23[!]
@marios76
Czekaj, ale czego Ty właściwie się mnie czepiasz?
Kiedy niby parametry opon spadały tak, że na kwalifikacyjnych nie dało się jechać po kilku okrążeniach?
(nie licząc wczesnych Pirelli, circa about 2012, na które wszyscy pluli na potęgę) Na Bridgestonach po skasowaniu tankowania były procesje na potęgę.
I weź sobie sprawdź choćby wypowiedzi kierowców co do ich oczekiwań - że na oponach "ma się dać cisnąć". To dziś się da. Tyle że kierowcy wolą opony dopieścić tak, żeby pojechać o jeden stop mniej...
paymey852, 10.06.2018 19:28[!]
@bartoszcze
Jasna sprawa najlepiej to widać na słabszych zespołach celowo dałem Strolla, identyczna prędkość a czas minimum 1,5 s gorszy od Maxsa.

Ps Coś mi mówi że przy obecnie tak ciężkich bolidach to na oponach Bridgeston nie dało by się ścigać a przynajmniej kierowcy ślizgali by się na nich jak na obecnie twardych od Pirelli.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca