Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.10.2018

Ricciardo nie otzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

GP USA: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton wyruszy z pole position do wyścigu o GP USA

20.10.2018

FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie

Force India chce zmienić nazwę przed końcem 2018 roku

Vettel na czele tabeli przed czasówką w Austin

Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy

Hamilton zdziwiony taktyką Ferrari z deszczowych piątkowych treningów

Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi

Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego

Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor

Sergio Sette Camara zostanie trzecim kierowcą McLarena?

Force India planuje budowę nowej fabryki

Pirelli ujawniło nazwy i kolory mieszanek opon na sezon 2019

19.10.2018

Ricciardo: Wyścig o GP USA może okazać się loterią

Vettel został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP USA

Hamilton z najlepszym czasem w drugim treningu w Austin

Kubica: Nie mogę czekać na decyzję Williamsa dłużej niż do grudnia

Gasly i Hartley wyruszą do GP Stanów Zjednoczonych z ostatniej linii

Hamilton najszybszy na przesychającym Circuit of the Americas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Wszyscy producenci zgodzili się porzucić MGU-H od sezonu 2021

Potwierdził tę informację szef Mercedesa - Toto Wolff.
Mateusz Szymkiewicz, 27 maja 2018, wyświetlenia: 4561<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Mercedesa – Toto Wolff, potwierdził, że wszyscy producenci obecnie zaangażowani w starty w Formule 1 zgodzili się zrezygnować z korzystania z MGU-H od sezonu 2021.

Właściciel serii, Liberty Media, przygotował projekt zmian na kolejne lata i jeden z postulatów zakłada wprowadzenie nowej formuły silnikowej. Według przedstawionej propozycji, nowe układy napędowe będą pozbawione generatora energii cieplnej, natomiast sześciocylindrowy silnik spalinowy będzie odgrywał większą rolę.

Początkowo idea porzucenia MGU-H spotkała się z dużym sprzeciwem głównie Ferrari oraz Mercedesa, lecz jak się okazuje, podczas piątkowego spotkania przedstawicieli zespołów z Liberty Media oraz FIA, udało się dojść do porozumienia w kwestii nowych silników.

„Zrezygnowaliśmy z kilku naszych postulatów” – powiedział Toto Wolff, szef Mercedesa. „Zaakceptowaliśmy stratę MGU-H. Uważamy, że rezygnacja z tej technologii jest krokiem wstecz. Mimo to pod względem osiągnięcia kompromisu dla lepszego spektaklu, odejście MGU-H będzie oznaczać, że obroty silnika wzrosną, limit przepływu paliwa zostanie zdjęty, natomiast dźwięk stanie się głośniejszy. To nie jest najbardziej zrozumiały komunikat jaki wysyłamy, aczkolwiek rozumiemy go pod względem spektaklu. To coś co należy rozważyć i zaakceptować”.

Wolff dodał, że mocno sprzeciwiał się zdjęciu wszelkich ograniczeń przepływu paliwa w silniku spalinowym. „Był pewien moment podczas spotkania Grupy Strategicznej – podczas którego musiałbym skorzystać z pomocy psychologa – kiedy rozmawialiśmy o porzuceniu ograniczeń przepływu. Uważam, iż nie możemy zamykać oczu na to co dzieje się na świecie. Systemy hybrydowe pojawiają się w samochodach drogowych i w mojej opinii powinny być w Formule 1”.

„Mimo to musimy zrozumieć czym jest zainteresowany kibic. Potrzebuje on wiadomości na temat technologii i Formuła 1 nie może się bez tego obyć, lecz musi to być na takim poziomie, by widowisko mogło szokować twoje doznania. Dźwięk silnika może być czymś, co jesteśmy w stanie poprawić. Przy większości tematów doszliśmy do porozumienia. Miała miejsce dyskusja na temat ograniczeń na hamowniach. Nie chcemy dalej ze sobą rywalizować poprzez rozbudowę infrastruktury. Kluczową kwestią do rozwiązania są coraz większe wydatki na rozwój i musimy uniknąć podwójnych kosztów w kolejnych latach, kiedy to będziemy rozwijać obecny silnik i szykować następny”.

W ciągu najbliższych dwóch miesięcy FIA ma przygotować szczegółowe ustalenia na temat jednostek napędowych od sezonu 2021.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.10.2018  Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
20.10.2018  Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi
20.10.2018  Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego
20.10.2018  Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor
17.10.2018  Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zomo, 27.05.2018 10:00[!]
Bardzo dobry pomysl z tym psychologiem panie Toto - warto sprobowac !!
Zwlaszcza kiedy ma Pan watpliwosci w temacie tego czym byla i jest Formula 1.
Wyscigi samochodow elektrycznych juz sa, to osobna seria i nazywa sie Formula E. Zero przeplywu, zero halasu. Cos dla Mercedesa. Polacem przejscie do tamtej serii jak nie stac was na rozwijanie dwoch silnikow na raz.
Bez tego elektronicznego dziadostwa z MGU-H Formula 1 ma szanse wrocic tam gdzie jej korzenie - do dynamicznego scigania i walki na torze. Wreszcie.
Yurek, 27.05.2018 10:09[!]
Cytat :
Wszyscy producenci zgodzili się

Niemożliwe.
ENDR, 27.05.2018 11:02[!]
@Zomo A w jaki sposób "elektryczne dziadostwo" ograniczało możliwość "dynamicznego ścigania" i "walki na torze"?
Czasy MOCNEGO oszczędzania paliwa minęły z sezonem 2014 a oszczędzać paliwo w ogóle każdy team będzie i tak przy każdej możliwej okazji. Z kolei te obecne silniki nie byłyby tak potężne bez "elektrycznego dziadostwa", więc i bolidy byłyby wolniejsze.
gnodeb, 27.05.2018 12:10[!]
No i fajnie. F1 powinna być dla nas kibiców sferą marzeń, szczytem inżynierii, a nie trendem w postaci kościstego chłystka w rurkach. W salonach jest pełno samochodów które zawstydzają agregaty F1 każdym dodaniem gazu.
Nie możemy zamykać oczu na to co się dzieje na świecie :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca