Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Horner: GP Chin pokazało, że Ricciardo powinien zostać w Red Bullu

Marchionne po raz kolejny grozi odejściem Ferrari z F1

"Enzo Ferrari. Wizjoner z Maranello" - już wkrótce premiera!

15.04.2018

GP Chin: weekend w obiektywie

GP Chin: opony użyte w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Daniel Ricciardo wygrał szalony wyścig o Grand Prix Chin

Rywalizacja obfitowała w liczne zwroty akcji, które co chwilę wywracały układ czołówki.
Nataniel Piórkowski, 15 kwietnia 2018, wyświetlenia: 6904<< | lista | T- | T+ | >>

Daniel Ricciardo z Red Bulla odniósł popisowe zwycięstwo w Grand Prix Chin – trzeciej rundzie tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1. Na dwóch niższych stopniach podium szalonego wyścigu na torze w Szanghaju stanęli Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen.

Vettel na prowadzeniu, Hamilton spada na piąte miejsce

Sebastian Vettel obronił prowadzenie po zgaśnięciu czerwonych świateł. Na drugie miejsce przesunął się Valtteri Bottas, a na trzecią lokatę awansował w widowiskowym stylu Max Verstappen, który uporał się z Kimim Raikkonenem i Lewisem Hamiltonem. Dwaj mistrzowie świata spadli na odpowiednio czwarte i piąte miejsce. Niżej plasował się Daniel Ricciardo, a czołową dziesiątkę uzupełniali kierowcy Renault: Nico Hulkenberg i Carlos Sainz oraz Haasa: Romain Grosjean przed Kevinem Magnussenem.

Dobrym startem popisał się Lance Stroll, który jechał na dwunastej pozycji, tracąc około dwie sekundy do Fernando Alonso. Poza czołową dziesiątkę spadł za to ruszający z dziewiątego pola Sergio Perez – kierowca Force India był czternasty. Po unormowaniu się sytuacji w okolicach piątego okrążenia Vettel rozpoczął powolne budowanie przewagi nad Bottasem. Także Fin oddalił się od trzeciego Verstappena na około trzy sekundy. Na kolejnym kółku Haas przystał na sugestię Magnussena i poprosił Grosjeana o oddanie pozycji – Francuz miał spowalniać Duńczyka pomimo tego, iż na początku wyścigu korzystał z ultramiękkiej mieszanki.

Grosjean odstawał tempem od najbliższych konkurentów, z czego szybko mógł skorzystać Alonso – dwukrotny czempion F1 spróbował ataku na dohamowaniu po długiej prostej, ale jego próba zakończyła się niepowodzeniem. Do zawodników Haasa i McLarena w szybkim tempie zbliżał się Esteban Ocon, który przesunął się przed Strolla. Mocne tempo na pośredniej mieszance prezentował Pierre Gasly, notujący lepsze czasy od jadącego na ultramiękkich oponach zespołowego kolegi – Brendona Hartleya. Zawodnicy Toro Rosso zajmowali jednak odległą osiemnastą i dziewiętnastą pozycję. Na jedenastym okrążeniu Hartley jako pierwszy zjechał po świeże ogumienie. Nowozelandczyk otrzymał do swego bolidu pośrednią mieszankę.

Na kolejnym kółku Alonso podjął kolejną ambitną próbę ataku na Grosjeana. Ten obronił jednak dziesiąte miejsce. Z tyłu Esteban Ocon zjechał na pit stop, próbując podciąć Hiszpana i wskoczyć do punktowanej dziesiątki. Na czele panował spokój: Vettel dysponował 3-sekundową przewagą nad Bottasem i 8-sekundową nad Verstappenem. Hamilton podążał 1,5s za Raikkonenem. Pierwsze pit stopy odbyli w tym czasie kierowcy Renault – najpierw do mechaników zjechał Sainz, a później Hulkenberg. Niemiec powrócił na tor za Gasly'ym, ale natychmiast wyprzedził Francuza unikając zbędnego tracenia czasu w rywalizacji o punkty. Sainz nie miał już tyle szczęścia i stracił nieco więcej czasu, by uporać się z wychowankiem juniorskiego programu Red Bulla.

Ferrari poświęca Raikkonena próbując ratować szanse na zwycięstwo

Przy okazji osiemnastego okrążenia do mechaników zawitał Max Verstappen, który zamienił ultramiękkie opony na pośrednie. Taką samą taktykę zastosowano w przypadku Ricciardo. Tuż po tym "białe" Pirelli PZero znalazły się w bolidach Mercedesa. Ze zjazdem zwlekało Ferrari – jak się później okazało decyzja ta miała brzemienne skutki w walce o zwycięstwo. Bottas pokonał szybkie okrążenie wyjazdowe co pozwoliło mu odrobić stratę do Vettela, Wyjeżdżając z alei serwisowej Niemiec znalazł się za kierowcą Mercedesa, a tym samym stracił prowadzenie w wyścigu. Na torze wciąż pozostawał Raikkonen – Fin tracił olbrzymie ilości czasu na zużytym ogumieniu dążąc do spowolnienia Bottasa, a tym samym otworzenia przed Vettelem szansy powrotu na pozycję lidera.

Na dwudziestym szóstym okrążeniu Bottas znalazł się w strefie aktywacji DRS, ale Raikkonen utrzymał pozycję. W pierwszym zakręcie następnego kółka reprezentant Mercedesa wyprzedził w końcu swojego rodaka, a następnie obronił prowadzenie w walce z Vettelem, który natychmiast został przepuszczony przez zespołowego kolegę. Czterokrotny mistrz świata utrzymywał się w bliskiej odległości za Bottasem, ale nie miał większych szans na przeprowadzenie próby ataku. W międzyczasie na postój zjechał Raikkonen – Fin powrócił do walki na szóstym miejscu, ze stratą 13 sekund do Ricciardo. Niżej plasowali się Alonso, Hulkenberg, Sainz i Magnussen.

Trzydzieste okrążenie przyniosło postój Alonso oraz kuriozalną kolizję kierowców Toro Rosso, do jakiej doszło w nawrocie za długą prostą. "Zamknął przede mną drzwi" – krzyczał przez radio Pierre Gasly. Okrążenie później na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, by umożliwić porządkowym uprzątnięcie odłamków z bolidów STR13. Moment ogłoszenia neutralizacji wykorzystali Verstappen i Ricciardo, którzy otrzymali do swych bolidów miękkie opony. Do czołowej trójki, za Botasa i Vettela, wskoczył Lewis Hamilton. Za nim znajdowali się dwaj kierowcy Red Bulla, rozdzielani przez Kimiego Raikkonena.

Cuda na torze i sprinterski popis Daniela Ricciardo

Do restartu doszło na trzydziestym szóstym okrążeniu. W czołówce nie doszło do żadnych przetasowań Verstappen musiał raczej bronić się przed Raikkonenem niż myśleć o zaatakowaniu Hamiltona. Pięknym atakiem popisał się Alonso, który uporał się Grosjeanem i zaliczył awans na P9. Niedługo później Ricciardo wykorzystał przewagę ogumienia i wyprzedził Raikkonena nawet pomimo tego, iż nie mógł korzystać z DRS. Różnice pierwszej piątce były minimalne.

Tylko Bottas wykorzystywał jazdę w czystym powietrzu i miał szansę na powolne budowanie przewagi. Na trzydziestym dziewiątym okrążeniu Verstappen zaryzykował próbę wyprzedzenia Hamiltona po zewnętrznej siódmego zakrętu. W pewnym momencie Holendrowi brakło jednak miejsca na torze – wyjechał na pobocze i spadł na piąte miejsce, za Ricciardo. Australijczyk nie próżnował i przystąpił do ataku na Hamiltona. Kierowca Red Bulla znienacka wyprzedził Brytyjczyka na dohamowaniu do T14.

Dwa okrążenia później Hamilton spadł na piąte miejsce, wyprzedzony przez Verstappena. Niemal w tym samym czasie Ricciardo uporał się z Sebastianem Vettelem i zaczął zmniejszać stratę do jadącego na pierwszym miejscu Bottasa. Nie był to bynajmniej koniec emocji – na 43. kółku Verstappen podjął desperacką próbę ataku na Vettela w nawrocie za długą prostą. Pomiędzy kierowcami doszło do kontaktu, obaj obrócili swoje bolidy, co natychmiast wykorzystali Raikkonen i Hamilton, którzy przesunęli się na odpowiednio trzecią i czwartą lokatę.

Daniel Ricciardo dawał z siebie absolutne maksimum i wykorzystywał każdy centymetr toru. Na nieco ponad dziesięć okrążeń przed metą Australijczyk wyczuł okazję do awansu na pozycję lidera i wcisnął się przed Bottasa na dojeździe do czwartego wirażu. Bottas nie był w stanie utrzymać tempa kierowcy z Perth, który miał w swoi bolidzie świeższe, bardziej przyczepne opony. Verstappen także odrabiał straty po incydencie z Vettelem – miał ku temu dodatkową motywację, gdyż nałożona została na niego kara doliczenia 10 sekund do czasu wyścigu. Nie był to koniec akcji. Holender wyprzedził Hamiltona, a do Bottasa w szybkim tempie zbliżał się Raikkonen.

Próby kierowcy Ferrari zakończyły się niepowodzeniem. Za podium znalazł się Verstappen – reprezentant Red Bulla spadł jednak na piąte miejsce, za Lewisa Hamiltona, w związku z karą czasową. Szóstą pozycję dowiózł do mety Nico Hulkenberg, za którym finiszował Fernando Alonso. Na przedostatnim okrążeniu lider McLarena wcisnął się przed Sebastiana Vettela we wjeździe w trzeci zakręt. Czołową dziesiątkę uzupełnili Carlos Sainz i Kevin Magnussen.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.04.2018  GP Chin: najszybsze okrążenia wyścigu
15.04.2018  GP Chin: wynik wyścigu
14.04.2018  Vettel zdobył pole position do wyścigu o GP Chin
14.04.2018  GP Chin: wyniki kwalifikacji
14.04.2018  Vettel na czele treningu przed kwalifikacjami
Tagi:
Grand Prix F1
Ricciardo D.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
DBR, 15.04.2018 10:20[!]
Czy można wyprzedzać w alei zjazdowej?
DBR, 15.04.2018 10:23[!]
Bo za manewr na STR przez RBR właśnie powinna być kara.
Masio, 15.04.2018 10:26[!]
@DBR Vettel tak samo zrobił w Chinach dwa lata temu i kary nie było, więc można.
DBR, 15.04.2018 10:33[!]
A jak głoszą przepisy? (chyba, że uznamy, że w GP F1 mamy prawo precedensowe).
marrcus, 15.04.2018 10:38[!]
a ty co marudzisz już
mariusz0608, 15.04.2018 10:42[!]
Podczas SC i VSC w boksach można wyprzedzać, na torze oczywiście nie.
Aeromis, 15.04.2018 10:44[!]
@DBR
Cytat :
Czy można wyprzedzać w alei zjazdowej?
Tak - o ile bolid przed jedzie zbyt wolno, za co można zostać zresztą karę.
DBR, 15.04.2018 10:49[!]
@Aeromis. Dzięki za wyjaśnienie

@mariusz0608 manewr nie miał miejsca w boksach a jeszcze przed nimi, stąd moje wątpliwości.
bartoszcze, 15.04.2018 11:05[!]
@DBR
Nie ma żadnego przepisu zakazującego wyprzedzania ani ograniczającego prędkość na zjeździe ani wyjeździe, za to jest przepis wyraźnie pozwalający na wyprzedzanie na zjeździe za SC.
Siux, 15.04.2018 11:15[!]
Ten wyścig przypomniał mi dlaczego tak nie lubię Ferrari, staram się o tym nie pamiętać ze względu na Kimiego. Poświęcić wyścig jednego kierowcy dla iluzorycznych korzyści dla drugiego to tylko w Ferrari.
Aeromis, 15.04.2018 11:22[!]
@Siux
Swego czasu w Force India było tak samo (PER musiał być przed HUL, nawet jeśli przez to mieli mniej punktów - Monako'15).
kumien, 15.04.2018 12:24[!]
Nie dramatyzujmy. Kimi i tak jakby zjechał zaraz za Sebem to byłby pewnie 4. Dzięki temu opóźnieniu zjazdu ostatecznie miał dużo swiezsze opony od Valteriego I co jak co powinien go wyprzedzić.

Ferrari dzisiaj zawaliło po całości. Jakby był SC to pewnie i tak Redbulle by ich objechali, ale zawsze byłby z przodu przed Lewisem.
MairJ23, 15.04.2018 14:47[!]
@DBR to jest czesc toru wiec wyprzedzac mozna. Nie mozna miec wiekszej predkosci niz nakazana w strefie ograniczenia predkosci w boksach ale jak ktos bedzie jechal wolniej niz ta predkosc to mozna wyprzedzic. Przed ta strefa i za mozna wyprzedzac. Tak jak ktos napisam Vettel wyprzedzil przed strefa 2 bolidy rok czy 2 lata temu.
DBR, 15.04.2018 17:11[!]
Cytat MairJ23 :
@DBR to jest czesc toru wiec wyprzedzac mozna...


W czasie SC??? Dość odważna teza. Jeśli potraktować to jako część toru wyprzedzanie w czasie neutralizacji jest zakazane. To, że ktoś tak już zrobił to słaby argument.
bartoszcze, 15.04.2018 17:37[!]
Cytat DBR :
W czasie SC??? Dość odważna teza. Jeśli potraktować to jako część toru wyprzedzanie w czasie neutralizacji jest zakazane

Pisałem powyżej, że jest wyraźny przepis pozwalający na wyprzedzanie na zjeździe, w pitlane i na wyjeździe za SC...
piotrek380, 15.04.2018 18:07[!]
@marcelo92
Chyba inny wyscig ogladales. Bottas zjechał na 19 a Vettel zaraz za nim na 20
MairJ23, 15.04.2018 19:13[!]
@DBR zwrociles mi uwage na bardzo wazna czesc mojej wypowiedzi. Musze to sprawdzic. Dobra robota.
bartoszcze, 15.04.2018 19:25[!]
@marcelo92
Około sekundę Vettel stracił do Bottasa na samym wykonaniu stopu, oprócz tego Bottas odpalił bardzo szybkie okrążenie wyjazdowe. Ferrari nie opóźniło tego zjazdu.
MairJ23, 16.04.2018 15:53[!]
widze ze bystrzachy sie dostaly do internetu... panowie (albo moze drogie dzieci) - dzieki za smieci.
Tetracampeon, 16.04.2018 21:34[!]
Ktoś tu chyba jest niepoważny.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca