Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Russell na czele tabeli drugiego dnia testów na Hungaroringu

Antonio Giovinazzi najszybszy 1. dnia testów w Budapeszcie

Dwa zespoły testują w Budapeszcie przednie skrzydła w specyfikacji 2019

Zimowe testy przed sezonem 2019 nie odbędą się w Bahrajnie

Raikkonen najszybszy ostatniego dnia zimowych testów
Nataniel Piórkowski, 4 marca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Poranne okrążenie Kimiego Raikkonena zupełnie wystarczyło, aby Lotus zakończył przedsezonowe testy na szczycie tabeli najlepszych rezultatów.

Większość zespołów spędziła popołudnie koncentrując się na symulacjach wyścigu, dzięki czemu rezultat Fina na poziomie 1:22,039, ustanowiony w ostatnich minutach porannej sesji był całkowicie poza zasięgiem konkurencji, w której bolidach znajdowała się duża ilość paliwa.

Nie zmienia to jednak faktu, że popołudniowa symulacja Lotusa była jedną z najbardziej imponujących, jakie było nam dane śledzić podczas dwóch tur testów w Barcelonie. Mistrz świata z 2007 roku pokonał sześćdziesiąt pięć okrążeń, wykorzystując w sumie cztery zestawy ogumienia Pirelli: trzy miękkie oraz jeden twardy. Podczas wszystkich przejazdów, tempo Fina nie spadało w zatrważający sposób, czego dowodem były stosunkowo równe czasy okrążeń.

Za Raikkonenem uplasował się Fernando Alonso, ze stratą 0,220 sek. Symulacja wyścigu Hiszpana została przerwana przez dwie czerwone flagi, do wywieszenia których doprowadzili najpierw Kamui Kobayashi, a później Witalij Pietrow, który na pół godziny przed końcem sesji wybrał się na wycieczkę po żwirowej pułapce w czwartym zakręcie. Trzecią pozycję utrzymał Bruno Senna – nawet pomimo tego, że Brazylijczyk spędził za kierownicą Williamsa tylko połowę dnia, a na resztę zastąpił go jego partner z garażu, Pastor Maldonado. Wenezuelczyk przejechał dziś w sumie 48 okrążeń i odbył dwa przejazdy na supermiękkim ogumieniu, zajmując ostatecznie dziewiąte miejsce w tabeli.

Kolejne pozycje zajęli Nico Hulkenberg i Kamui Kobayashi, którzy wyprzedzili Hamiltona, Pietrowa oraz Schumachera, który koncentrował się głownie na dziesięcio-okrążeniowych stintach na miękkim ogumieniu. Ostatnie dwa miejsca zajęli Ricciardo w Toro Rosso oraz Sebastian Vettel w Red Bullu, który po południu pokonał zaledwie sześć okrążeń, ze względu na problemy ze skrzynią biegów a także usterkę przedniego skrzydła, które skutecznie pokrzyżowały także poranny program Niemca.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 4/4 - 04.03.2012, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kimi RaikkonenLotus Renault E201:22,030--121563,255
2. Fernando AlonsoFerrari F20121:22,2500,2200,220115535,325
3. Bruno SennaWilliams Renault FW341:22,2960,2660,04653246,715
4. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM051:22,3120,2820,016101470,155
5. Kamui KobayashiSauber Ferrari C311:22,3860,3560,07472335,160
6. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-271:22,4300,4000,044115535,325
7. Witalij PietrowCaterham Renault CT011:22,7950,7650,365101470,155
8. Michael SchumacherMercedes F1 W031:22,9390,9090,144100465,500
9. Pastor MaldonadoWilliams Renault FW341:23,3471,3170,40848223,440
10. Daniel RicciardoToro Rosso Ferrari STR71:23,3931,3630,046100465,500
11. Sebastian VettelRed Bull Renault RB81:23,6081,5780,21523107,065
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Jacobss, 04.03.2012 19:15[!]
Po przeczytaniu setek wypowiedzi ekspertow na forum autosportu - moja tabela:

1. McLaren i Lotus
3. RBR
4. Mercedes i Ferrari

Reszta mnie nie obchodzi.

McLaren i Lotus maja swietne stinty, RBR ma problemy z nowym updatem, a Mercedes nie pokazal nic lepszego od Ferrari, ktore wedlug danych jest gorsze od Maca, Lotusa i RBR.

Oczywiscie tak naprawde dopiero w Q3 w Melbourne zobaczymy co kto ma w spodniach (odsylam do najnowszej wypowiedzi Vettela) :D.
IceMan11, 04.03.2012 20:02[!]
@Jacobss
Problem w tym, że Kimi nie miał szczęścia do bolidów ;P
Oczywiście wiele kierowców chciałoby mieć takiego pecha, ale on jeździł w dwóch najlepszych zespołach w F1 i zawsze tam gdzie był to zespół nie był najlepszy. Byl w McLarenie to najlepsze było Ferrari. Przeszedł, więc do Ferrari i jak na złość od razu w 1-szym sezonie po wyprowadzce z brytyjskiego zespołu to McLaren był szybszy od Ferrari - aż do teraz ;)
serekms, 04.03.2012 20:04[!]
@Jacobss i @IcemanF1
Bardzo bym chciał byście mieli racje, zwłaszcza @Jacobss , że uważasz, że Lotus stoi na równi z McLarenem, a przed RBR. Ja szczerze, obstawiam właśnie na równi RBR i McLaren, a Lotusa na trzeciej pozycji. Jestem strasznym fanem Kimiego, i gdzieś tam po cichu liczę na podium Kimiego.
Sezon dla mnie arcyciekawy, bo mój ulubiony kierowca wraca. Już się nie mogę doczekać :)
IceOne, 04.03.2012 20:27[!]
Licze na udany sezon Lotusa , zwyciestwa to chyba za wysokie progi(oprocz Spa :) ) ale kilka podiow powinni zdobyc. Zwiekszyli budzet , kilku sponsorow doszlo wiec moze i rozwojowo nie beda daleko w d...
@Jacobss
Jesli jest tak jak piszesz to byloby WSPANIALE ,ale wole zostac razsadnym optymista,zeby sie nie przejechac :)
mich909090, 04.03.2012 20:32[!]
Lotus co najwyżej jest trzecim zespołem,ale nie jest szybszy od RBR , a już na pewno nie od McLarena.
MairJ23, 04.03.2012 20:51[!]
Kimi sprawia ze Lotus wyglada silnie - ale z tego co pamietam Francuz tez nei byl za wolny - swoja droga chcialbym aby sie cos pozmienialo w tym sezonie :) jak chyba kazdy z nas - fajnei by bylo dopigowac "czarnego" konia tych zawodow :) Czrnego tez doslownie oczywiscie :) Go Lotus... moze zaczne w koncu komus dopingowac. Narazie sawiam na Jensona :)
IceMan11, 04.03.2012 20:56[!]
@MairJ23
Przerąbane nie mieć komu kibicować :/
MairJ23, 04.03.2012 21:42[!]
wcale nie - daje mi to perspektywe na wszystko... uwielbiam wyscigi formuly 1 i to sie dla mnie liczy... a jak po tych wielu wielu latach z F1 w koncu jakis team przekabaci mnie na swoja strone to jeszcze lepiej. Po odejsciu Rona sklaniam sie w strone McLarena... no i Jenson :) akurat sie zlozylo ze jego "lubie" najbardziej z calej stawki - dawac mi spowrotem roberta to zmienie poglady :)
Jacobss, 04.03.2012 21:43[!]
Oczywiscie ta moja tabela to nie alfa i omega... jednakze jest praktycznie pewnie, ze nie ma dominujacego zespolu i czolowka (RBR, McLaren i Lotus) jest mega scisnieta. Pytanie jest na ile zespoly sie poprawia do Melbourne (pamietajmy, ze teraz duzo odgapia i tak jak McLaren w zeszlym roku szybko po testach odgapil wydech RBR, tak teraz moze byc to samo wsrod calej czolowki). Wygrana w kwalu rozbije sie pewnie o ulamki sekund (nie jak rok temu, ze Vettel byl prawie sekunde szybszy od wszystkich) i tu juz bedzie wiele zalezalo od kierowcow. W kazdym razie jest nadzieja, ze Newey wdepnal w pasztet i wreszcie zrobil byka (lol), bo wszystkie znaki na niebie mowia, ze nowy update w ogole w nie dziala i ze RBR jest awaryjny. Czyzby powtorka z MP4-18?

A tak w ogole mam wrazenie, ze w Melbourne bedzie padac (w Australii ponoc jest sezon deszczowy), a to nam moze w ogole nie dac rozkladu sil.

Co mnie z perspektywy fana bardzo cieszy to to, ze Kimi mial bardzo wyrownane stinty (na rowni z normalnymi kierowcami, co swiadczy o tym, ze juz sie przystosowal do jezdzenia w F1 i jest to godne uznania biorac pod uwage, ze w tak krotkim czasie nabral szybkosci.) Teraz Kimi musi byc tylko szybki na pojedynczym okrazeniu, a wtedy nie bede sie martwil. Jest szansa na bycie w scislej czolowce.
MairJ23, 04.03.2012 21:47[!]
@Jacobss daleko jestem do stwierdzenia ze RB8 moze bcy awaryjny skoro jest bazowany na RB5 to nei widze powodu czemu mialby byc awaryjny
tak na serio to skladowa RB5 RB7 i oczywiscie kilku poprawek - wiec nie widze tu pwodu do jakichkolwiek obaw. Ale to oczywiscie tylko moje zdanie. Wiec moge sie mylic
Jarek, 04.03.2012 22:18[!]
Pytanie do "Angoli" (których tu nie brakuje zauważyłem), ale nie tylko: czy ktoś z Was wybiera się we wtorek na Silverstone popatrzyć na Lotusa? :D Albo raczej czy ktoś chciałby się ze mną zabrać? Zbieram ekipę, ale marnie mi idzie. W ostatniej chwili trochę się zdecydowałem...
christoff.w, 06.03.2012 15:17[!]
Wedlug mnie typowa przedsezonowa zagrywka by skoczylo zainteresowanie wokol Lotusa albo raczej wokol bylego mistrza swiata Kimiego.
kibic sribic, 07.03.2012 23:52[!]
Nie zdziwiłbym się, gdybyśmy mieli deja vu 2009. Brawn roz...ał w testach pozostałe zespoły, a w tym roku to samo zaczyna się dziać z Lotusem
McMarcin, 08.03.2012 07:27[!]
Testy ;). Ktoś robi symulację wyścigu, ktoś inny jednego okrążenia. Jeden zespół sprawdza jeszcze jakieś elementy pakietu, inny ma już wszystko. Czasy i tabele nie są miarodajne. Zobaczymy w qualach w Australii jak to naprawdę wygląda.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca