Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201730 kwietnia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,337 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,094 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.277Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+521h28m08,7431
2.15Sebastian VettelFerrari SF70H52+0:00,6171
3.17Kimi RaikkonenFerrari SF70H52+0:11,0001
4.=44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+52+0:36,3201
5.233Max VerstappenRed Bull RB1352+1:00,4161
6.311Sergio PerezForce India VJM1052+1:26,7881
7.331Esteban OconForce India VJM1052+1:35,0041
8.=27Nico HulkenbergRenault R.S.1752+1:36,1881
9.319Felipe MassaWilliams FW40511 okr.2
10.455Carlos SainzToro Rosso STR12511 okr.1
11.=18Lance StrollWilliams FW40511 okr.1
12.=26Daniił KwiatToro Rosso STR12511 okr.1
13.=20Kevin MagnussenHaas VF-17511 okr.1
14.62Stoffel VandoorneMcLaren MCL32511 okr.2
15.39Marcus EricssonSauber C36511 okr.2
16.194Pascal WehrleinSauber C36502 okr.2
Niesklasyfikowani
3Daniel RicciardoRed Bull RB135hamulce0
30Jolyon PalmerRenault R.S.170kolizja z Grosjeanem0
8Romain GrosjeanHaas VF-170kolizja z Palmerem0
Nie wystartowali
14Fernando AlonsoMcLaren MCL320jednostka napędowa0
Najszybsze okrążenie: Kimi Raikkonen (Ferrari SF70H) - 1:36,844 na 49 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 210,976 km/h

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Falarek, 30.04.2017 16:02[!]
A tak miał być "zmiażdżony" przez Hamiltona. W kwalifikacjach mamy remis w wygranych też zobaczymy jak będzie na koniec sezonu
seb5, 30.04.2017 16:05[!]
Co genialnego zrobił Williams ściągając Masse na drugi pit stop ?
TommyYse, 30.04.2017 16:14[!]
@seb5
Pomógł Bottasowi wygrać
Szadi, 30.04.2017 16:16[!]
Vandoorrne dojechał do mety :)
Aeromis, 30.04.2017 16:29[!]
@seb5
Tego to już chyba nie da się wytłumaczyć. Mieli p6 w garści, wylądowali na p9. Może to jakieś równanie w dół (do Strolla). Po raz kolejny dzięki temu i problemom RIC Force India zdobywa dużo punktów. To ważne zwłaszcza na początku sezonu by wykorzystywać okazje, bo później jest już zwykle trudniej. A tak, dzięki błędom innym Force India ma 31p a Williams mając lepszy bolid tylko 18p - o 5 więcej niż Toro Rosso.
Ciekawa taktyka u Renault, chyba do końca liczyli na drugą neutralizację. Po zmianie zresztą Hulk i tak nie byłby w stanie wyprzedzić Ocona, niby nowe opony ale tempo wcale nie było mocne. W każdym razie nie spaprali mu wyścigu jak w Chinach. 41 (?) okrążeń na jednej mieszance... nieźle. W gruncie rzeczy bardzo długie przejazdy Hulka i Vettela to było jedyne ciekawostki w wyścigu poza startem.
VJM02, 30.04.2017 16:34[!]
@Aeromis Przebita opona - tyle w temacie Massy.
seb5, 30.04.2017 16:36[!]
@Aeromis
Zgadzam się z Tobą, nie śledziłem jakoś mocno sytuacji Massy ale wydaje mi się ze nikt go tam nie atakował, jechał ,,swój" wyścig i nagle zjeżdżają na pit stop tylko oni wiedzą po co. Force India bardzo ładnie, zwłaszcza że potrafią rozwijać bolid podczas sezonu. Dla mnie są faworytem do 4 miejsca.
piro, 30.04.2017 17:11[!]
Masa miał tzw. "slow puncture", szkoda bo Williamsowi przydały by się te punkty.

Chyba pierwszy raz Palmer miał faktycznie pecha.

Co do Hamiltona to pierwszy jego słaby występ w tym roku a wszyscy już wieszają na nim psy. Trzeba pamiętać że jest to jeden z najlepszych kierowców ostatniej dekady a każdemu zdarza się mieć słabsze dni. Zobaczymy co pokażą w Hiszpanii
kurcjusz, 30.04.2017 17:18[!]
Hej, gdzie można obejrzeć dzisiejszy wyścig?
---, 30.04.2017 17:38[!]
@kurcjusz
Eleven o 23:00
marios76, 30.04.2017 18:38[!]
@Aeromis Opony to niewypał tego sezonu. Nie szerokość, nie przyczepność... wytrzymałość! Za wysoka. Rozumiem ze Pirelli się postarali, ale to skandal na największych oponach, przy kilku dostępnych twardosciach, że na największych daje się spokojnie przejechać ponad połowę wyścigu w świetnym tempie :(
Przepisem na fun są krócej wytrzymujace opony i tankowanie w trakcie, a nie wyscigowe procesje z jednym boksem...
Aeromis, 30.04.2017 19:52[!]
@marios76
Bali się ryzykować z oponami w pierwszym sezonie po znacznej zmianie przepisów. W tym przypadku powściągliwość uznaje za zasadną, nawet jeśli efekt końcowy nie cieszy. Lepsze to niż kolejny skandal z Pirelli.

@VJM02
Dzięki.
marios76, 30.04.2017 20:37[!]
@Aeromis Juz przy czterech mieszankach w uzyciu mogly by byc najtwardsze, gdyby US czy SS wytrzymywaly kolo 10 okrazen, lub mniej :) Zobacz robisz PP na swierzym komplecie, 3 okrazenia, do tego te 12 - 15 w wyscigu i masz boks i zmiane: wybierasz jeszcze raz to samo, a na nastepnym omplecie dojezdzasz do mety. Ale 2 boksy uczynily by widowisko, wiecej by sie dzialo. Narzekasz na nude i brak wyprzedzania a jednoczesnie bronisz glownego temu winnego? To o co chodzi- bo z czyms sie pogodzisz musisz.
Aeromis, 30.04.2017 20:57[!]
@marios76
Nie, nie i jeszcze raz nie. Żeby była jasność - raz kolejny. Nie narzekam na brak wyprzedzeń, to absurd, nie narzekam tez na nudę - to wymysł. To jak w piłce nożnej (którą praktycznie nie oglądam poza wyjątkami). Może być 0:0 i emocjonujący, pełen walki i pasji mecz, albo i 4:2 i poziom kurzu podwórkowego. Lubie zaciętą walkę na torze, jedna taka na 7-8 okrążeń potrafi odmienić wizerunek całego GP.
Pirelli ani zleceniodawca nie są winni. Jeśli w zeszłym roku mieliby bolid z tego roku do testowania - to co innego. Jeśli przepisy mało się zmienią za rok a opony wcale - wówczas można tam szukać przyczyn, ale nie uważam że można winić kogoś za to że nie jest wróżką. Lepiej zrobić opony "nudne", niż "wesołe i pękające", bo te drugie to nie jest poziom Formuły 1.
gnt3c, 30.04.2017 23:52[!]
Jalby mi Massa tak przeszkadzal to bym mu w szczene na pewno po wyscigu przywalil na miejscu vettela
villy, 01.05.2017 00:58[!]
Co do sytuacji na ostatnim okrążeniu Massy z Vettelem, to fakt jak na dublowanego kierowcę Massa zachował się co najmniej nieelegancko. Czy Vettel przegrał wyścig przez Massę?? Nie:
1.Vettel popełnił błąd na jednym z 2 ostatnich zakrętów, który uniemożliwił mu szansę na atak w strefie DRS, potem już było po ptokach, bo to było jedyne miejsce, gdzie Vettel miał możliwość ataku, przynajmniej teoretycznie.
2.Właściwie to dzięki Massie Vettel znalazł się w pozycji dającej szansę na atak. Nim dogonili Massę, to przez kilka okrążeń przewaga była stała: 0,9-1,3 sekundy i to raczej częściej powyżej sekundy. Dopiero jak dogonili Massę, to przewaga zmalało grubo poniżej sekundy.

A co do samego wyścigu, to niestety tak nudnego wyścigu chyba dawno nie widziałem. 0 walki nawet na dalszych pozycjach. Jedynie troszkę się działo na początku i na końcu. Ciekawe ile było wyprzedzeń w całym wyścigu. Niestety takich wyścigów jak w Bahrajnie jest bardzo mało.
kutanos, 01.05.2017 08:19[!]
Czy już można oficjalnie ogłosić, że Soci to najnudniejszy wyścig w całym sezonie?
Nawet sam tor jest jakiś taki brzydki i mało przykuwający uwagę, prawda? Nie wiem czy to kwestia ustawienia kamer ale słabo się prezentuje w TV.
Aeromis, 01.05.2017 09:32[!]
@kutanos
Od pierwszego GP aż do teraz (a być może i po ostatnie GP tam) w Sochi najważniejsza była polityka a zatem i Putin. Tam nigdy nie było innego (sportowego) celu. Nachalność polityki - właściwie to samego Putina jest tam nader widoczna, prawda? ;) Chyba każdy widział. Dobrze, że w ogóle pozwalają tam się lać szampanem bez niego i nie muszą mu przygotowywać bolidu niczym w piłce nożnej gdzie gospodarz walczyć w jakichś kwalifikacjach. Sport zawsze będzie się tłumaczył - "nie mieszajmy sportu z polityką" dlatego bo to "brzmi fajnie" i dzięki temu ciemny lud będzie miał jakąś ideę, a sport? Sport dzięki temu będzie mógł drożej sprzedać swój sprzedajny zad.
Zomo, 01.05.2017 21:33[!]
Mam odmienne zdanie dotyczace estetyki toru w Sochi, mi sie bardzo podoba - chociaz tor nie musi byc ladny zeby byl interesujacy (Spa). Co do polityki to zobaczymy jakie cuda beda sie dzialy z okazji GP w Turcji...
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca