Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20178 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Dzisiejszy dzień na Suzuce wynagrodził wszystkim fanom ogromne opady deszczu z piątku. Nad torem świeciło słońce i fani mogli w idealnych warunkach podziwiać najszybszy sport na świecie. Nie było to idealna wiadomość dla Mercedesa, który woli chłodniejsze warunki, ale ostatecznie nie miało to tak dużego znaczenia.

Kolejna awaria Ferrari

Start wyścigu obył się bez dramatów, choć przyniósł ciekawą walkę. Verstappen przebił się na trzecie miejsce, a Ocon atakował w eskach Ricciardo, przechodząc na czwarte miejsce. Jedynym pechowcem był Sainz, który popełnił błąd i wypadł w żwir, uszkadzając swój samochód. Tymczasem na czele rozpoczął się kolejny fatalny dzień dla Sebastiana Vettela. Niemiec szybko poczuł brak mocy w samochodzie i zaczął tracić kolejne pozycje.

Kolejne egzekucje zatrzymał wyjazd samochodu bezpieczeństwa, w celu uprzątnięcia samochodu Sainza. Jednak po trzecim okrążeniu ściganie wznowiono, a Ferrari nie było w stanie bronić się przed kolejnymi zawodnikami. Ostatecznie zespół wezwał Niemca do garażu, gdzie zakończył swój wyścig i praktycznie całą walkę o tegoroczny tytuł mistrzowski.

Kraksa Ericssona

Na pierwszym kółku wiele pozycji stracił również Raikkonen, który dał się wypchnąć Hulkenbergowi. Fin po restarcie odzyskiwał kolejne oczka do momentu, gdy w bandę wjechał Marcus Ericsson na ósmym kółku. To spowodowało ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, która zakończyła się po 10. kółku. W tym czasie Hamilton nieco odjechał Verstappenowi i uniemożliwił mu kolejne ataki. W międzyczasie w górę przebijał się Bottas, pokonując Ocona.

W czołówce postoje rozpoczął Verstappen na 22 kółku. Kółko później zjechał Hamilton, a Ricciardo pozostał na torze do 26 okrążenia. Bottas tymczasem pozostał na torze, dzięki czemu Mercedes mógł go wykorzystać do blokowania Verstappena co wyszło całkiem nieźle. W czołowej dziesiątce w tym czasie podróżowały oba bolidy Renault, jednak one miały jeszcze przed sobą obowiązkowy postój.

Gdy Hulkenberg w końcu zjechał po supermiękkie opony, niestety dla Niemca wyjechał za grupką ścigających się o punkty kierowców. Zawodnik Renault robił co mógł, by wbić się w czołową dziesiątkę, jednak w jego bolidzie doszło do awarii DRSu, który pozostawał cały czas otwarty. To zakończyło zmagania Hulka, gdyż musiał zjechać do garażu.

Emocjonująca końcówka

Do awarii w końcówce doszło również w samochodzie Strolla, który wypadł w pierwszym sektorze z przebitą oponą. To ponownie spowodowało wirtualną neutralizację, która zakończyła się po 50. okrążeniu. W tym czasie Bottas dojechał do Ricciardo i mocno go atakował, a w samochodzie Hamiltona doszło do wibracji, które jak się później okazało pochodziły z jednostki napędowej. Dało to szansę do ataku Verstappenowi, jednak ostatecznie przerwał ją dublowany Massa, który nie potrafił się odnaleźć w tej sytuacji – nie pierwszy raz.

Hamilton tym samym obronił pierwszą pozycję i dojechał do mety na pierwszej pozycji, a podium uzupełnili obaj kierowcy Red Bulla. Taki wynik niemal daje Hamiltonowi mistrzostwo, a Bottas znacznie zbliżył się do drugiego w generalce Vettela. Kiedy Anglik przypieczętuje kolejny tytuł? Zapraszamy do śledzenia kolejnych wyścigów razem z Wyprzedź Mnie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzychol2000, 08.10.2017 08:57[!]
Awaria Vettela natychmiast podwoiła stratę punktową do Hamiltona, który tamten wyścig wygrał. Hamilton ma już 59 pkt przewagi nad Vettelem. Naprawdę szkoda, że walka o tytuł skończy się tak szybko. Jeszcze większa szkoda, że w Ferrari zaczęło się robić wszystko nie po ich myśli. Wobec czego reszta sezonu zapowiada się tak ponuro jak deszczowa jesień za oknem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca