Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201016 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.8Fernando AlonsoFerrari F101:14,904--36
2.4Nico RosbergMercedes GP W011:15,0130,1090,10940
3.5Sebastian VettelRed Bull RB61:15,0990,1950,08648
4.7Felipe MassaFerrari F101:15,1200,2160,02145
5.3Michael SchumacherMercedes GP W011:15,1430,2390,02338
6.11Robert KubicaRenault R301:15,1920,2880,04939
7.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:15,2490,3450,05732
8.14Adrian SutilForce India VJM031:15,4600,5560,21142
9.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:15,6190,7150,15938
10.6Mark WebberRed Bull RB61:15,6200,7160,00128
11.12Witalij PietrowRenault R301:15,7460,8420,12644
12.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:16,2761,3720,53046
13.10Nico HulkenbergWilliams FW321:16,3481,4440,07248
14.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:16,5221,6180,17438
15.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:16,5281,6240,00642
16.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:16,5991,6950,07136
17.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:16,8181,9140,21946
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:17,0232,1190,20528
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:18,1843,2801,16148
20.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:18,4783,5740,29438
21.18Jarno TrulliLotus T1271:18,6673,7630,18913
22.24Timo GlockVirgin VR-011:18,7213,8170,05442
23.20Karun ChandhokHRT F1101:20,3135,4091,59236
24.21Bruno SennaHRT F1101:22,1487,2441,83511
107% najlepszego czasu: 1:20,147

Fernando Alonso okazał się najszybszym kierowcą także podczas popołudniowej sesji treningowej w Monako, tym razem jak jedyny przełamując barierę jednej minuty i 15 sekund. Najbliższym rywalem kierowcy Ferrari był w drugiej sesji Nico Rosberg (Mercedes), a na kolejnych trzech pozycjach znaleźli się Sebastian Vettel (Red Bull) i drudzy kierowcy Ferrari oraz Mercedesa – Felipe Massa i Michael Schumacher. Robert Kubica (Renault) był w posiadaniu najlepszego czasu przez sporą część sesji, ostatecznie zajmując szóste miejsce ze stratą 0,288 sekundy do Alonso.

Po pierwszych dziesięciu minutach w posiadaniu najlepszego czasu był Sebastian Vettel (1:18,002), mając zaledwie 0,008 sekundy nad kolegą z zespołu Red Bull – Markiem Webberem. W chwilę później szybciej od obydwu kierowców pojechali między innymi Vitantonio Liuzzi (1:17,537) i Nico Hulkenberg, ale kolejne okrążenia Vettela i Webbera przywróciły ich na szczyt tabeli. Na trzecie miejsce awansował tymczasem Robert Kubica (1:17,450), ale już po chwili przed Polakiem znalazł się Fernando Alonso z czasem 1:17,198.

Klasyfikacja zmieniała się bardzo szybko i w 16 minucie Kubica wykręcił 1:16,101, awansując na pierwsze miejsce. Webber poprawił się na 1:16,420, a następnie pojechał szybciej od Kubicy, pokonując go o 0,045 sekundy. Trzeci przez chwilę był Adrian Sutil, ale przed kierowcą Force India znalazł się wkrótce Alonso. Tymczasem Kubica powrócił na pierwsze miejsce, jako pierwszy przełamując w drugiej sesji barierę jednej minuty i 16 sekund (1:15,935), po czym podniósł poprzeczkę na 1:15,589, pomimo niewielkiego uślizgu w ostatnim zakręcie.

Jedynym incydentem w pierwszych dwudziestu minutach drugiej sesji był błąd Bruno Senny w nawrocie Loews. Brazylijczyk musiał użyć wstecznego biegu, aby móc kontynuować jazdę, ale nie uderzył w bariery, zatem obeszło się bez uszkodzenia bolidu. Po trzydziestu minutach kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Kubica, Webber, Alonso, Sutil, Schumacher, Vettel, Rosberg, Massa, Alguersuari i Pietrow. Webber poprawił swój czas na 1:15,744, ale nadal był drugi, choć jego strata do Kubicy zmniejszyła się do 0,155 sekundy. W chwilę później na trzecie miejsce wskoczył Lewis Hamilton, wykręcając 1:15,779. Webber swój przejazd zakończył z czasem 1:15,620, zmniejszając stratę do Kubicy do 0,031 sekundy.

W 37 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się dwaj kierowcy Ferrari – Alonso i Massa, wykręcając na supermiękkich oponach odpowiednio 1:14,904 i 1:15,585. Massa poprawił się następnie na 1:15,120, zmniejszając swoją stratę do zespołowego kolegi do 0,216 sekundy. Ponadto przed Kubicą znalazł się Hamilton (1:15,434), spychając Polaka na czwarte miejsce. Tuż przed połową sesji kierowców Ferrari rozdzielił Rosberg, awansując na drugie miejsce z czasem 1:15,013. Kolejność w pierwszej dziesiątki wyglądała w tym momencie następująco: Alonso, Rosberg, Massa, Schumacher, Hamilton, Kubica, Webber, Sutil, Button i Vettel.

W 57 minucie Buemi o mały włos nie stracił kontroli nad bolidem podczas hamowania za tunelem – prawie jak w przypadku Kimiego Raikkonena w 2008 roku, gdy Fin wpadł na Sutila. Szwajcar nie miał przed sobą żadnego samochodu, zatem uniknął uszkodzenia auta, choć musiał ściąć szykanę. Niewykluczone, że kłopoty kierowcy STR wynikały z deszczu, który zaczął kropić w kilku miejscach toru. Deszcz kropił przez kilkanaście minut, ale nawierzchnia pozostawała generalnie sucha i kierowcy uzyskiwali nadal dobre czasy. Między innymi swój czas zdołał poprawić Kubica, wykręcając na miękkich oponach 1:15,257 (P7). Polak poprawił się następnie na 1:15,192, co pozwoliło mu na przeskoczenie Hamiltona w tabeli czasowej. Wcześniej Vettel wykręcił 1:15,099 i wskoczył na trzecie miejsce.

W końcówce sesji deszcz przybrał trochę na sile, powodując kilka nerwowych momentów, ale jak do tej pory nikt nie uderzył w bariery w drugiej sesji. Nie zanosiło się jednak na to, aby ktokolwiek był w stanie poprawić swój czas w ostatnich pięciu minutach sesji. Warto wspomnieć, że problemy z bolidami mieli najwyraźniej Trulli i Senna, bowiem obaj kierowcy mieli przejechanych odpowiednio tylko 13 i 11 okrążeń, podczas gdy większość miała ponad trzydzieści. Po zakończeniu sesji kierowcy ponownie przeprowadzili próbne starty.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Przelotny deszcz

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
werdes, 14.05.2010 22:07[!]
L00Kass, 13.05.2010 15:54
Nie zwróciłem większej uwagi na tabelkę Top Speed ale chyba do Kubicy należał rekord prędkości. Chwile radości Ferrari ale myślę, że w kwalifikacjach Red Bulle i McLareny podzielą miedzy sobą pierwsze pola. Pozostaje mieć nadzieję, że Robert znajdzie sposób na ten trzeci sektor.


Raczej specyfikacja tego toru nie sprzyja MCL
flow, 15.05.2010 10:05[!]
Tak sie zastanawiam, bo Massa jezdzi gorzej niz Alonso i czy maja dobry bolid tylko Massa jest slaby czy maja sredni bolid a Alonso jest az tak dobry, ze zarzyna bolid?(silniki)
Matador, 15.05.2010 12:01[!]
Kubica z najlepszym czasem treningów. Już nie mogę doczekać się kwalifikacji! Czuję, że będzie dobrze!
babel9, 15.05.2010 12:05[!]
Chciałoby się oglądać kwalifikacje z chłodną głową, ale kiedy Kubica osiąga takie czasy to się nie da!
Arnoldzik, 15.05.2010 12:07[!]
Piękny 3trening w wykonaniu R.Kubicy!
Matador, 15.05.2010 12:12[!]
A ALO skasował bolid, niestety. Ciekawe czy zdążą odbudować i jeśli tak, to czy dalej będzie tak szalał? ;)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca