Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 20104 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:34,175--27
2.5Sebastian VettelRed Bull RB61:34,4410,2660,26628
3.4Nico RosbergMercedes GP W011:34,4430,2680,00230
4.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:34,5380,3630,09524
5.3Michael SchumacherMercedes GP W011:34,6740,4990,13630
6.11Robert KubicaRenault R301:35,1480,9730,47434
7.8Fernando AlonsoFerrari F101:35,5811,4060,43334
8.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:35,6601,4850,07929
9.12Witalij PietrowRenault R301:35,8721,6970,21220
10.14Adrian SutilForce India VJM031:35,9571,7820,08532
11.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:36,0181,8430,06138
12.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:36,2212,0460,20334
13.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:36,3252,1500,10433
14.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:36,3252,1500,00039
15.7Felipe MassaFerrari F101:36,6022,4270,27730
16.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:36,8132,6380,21126
17.10Nico HulkenbergWilliams FW321:37,4153,2400,60219
18.18Jarno TrulliLotus T1271:38,4544,2791,03934
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:38,5304,3550,07632
20.6Mark WebberRed Bull RB61:38,7864,6110,25613
21.24Timo GlockVirgin VR-011:39,0614,8860,27523
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:39,1584,9830,09729
23.20Karun ChandhokHRT F1101:41,0846,9091,92627
24.21Bruno SennaHRT F1101:41,4817,3060,39732
107% najlepszego czasu: 1:40,767

Po raz drugi dzisiejszego dnia najszybszym kierowcą na torze Sepang okazał się Lewis Hamilton. Kierowca McLarena uzyskał czas 1:34,175, wyprzedzając o ponad 0,2s Sebastiana Vettela (RBR) i Nico Rosberga (Mercedes). Robert Kubica (Renault), po dość pracowitej sesji, uplasował się na szóstym miejscu z około sekundą straty do Hamiltona. Podczas przerwy między sesjami nad torem przeszły przelotne opady deszczu, jednak w trakcie całego treningu tor był zupełnie suchy.

Tym razem kierowcy byli bardziej aktywni od samego początku, a po upływie 15 minut wszyscy mieli już za sobą mierzone okrążenia. Rezultaty były od samego początku zbliżone do tych osiąganych w pierwszym treningu. Po wykonaniu pierwszych przejazdów część kierowców powróciła do boksów, a na torze pozostali ci, co wykonywali długie przejazdy, na czele z Fernando Alonso (Ferrari), który był w tym czasie o 4s wolniejszy od Lewisa Hamiltona.

Po 30 minutach na czele znajdował się Hamilton, legitymujący się czasem 1:34,765. W tym czasie kłopoty dopadły Marka Webbera (RBR), którego bolid nagle stracił moc i Australijczyk był zmuszony zatrzymać się na poboczu przy zakręcie nr dziewięć. Spowodowało to wywieszenie żółtej flagi, jednak sesja nie została przerwana, a jego bolid został szybko zabrany z pobocza.

Na torze przez dłuższy czas pozostawali kierowcy, którzy mieli w swoich bolidach dużą ilość paliwa i testowali różne ustawienia. Na półmetku sesji na prowadzeniu zmieniali się Hamilton i Schumacher. Ostatecznie szybszy w tym czasie okazał się Lewis Hamilton, który wykręcił czas 1:34,175. Za tą dwójką znajdowali się nieustannie Nico Rosberg i Jenson Button (McLaren), którzy kilka minut później przeskoczyli Schumachera, spychając go na 4 lokatę.

W dalszej części sesji wielu kierowców, jak można wnioskować po czasach, kontynuowało przejazdy z dużą ilością paliwa, a na torze cały czas panował umiarkowany ruch. Kłopoty z bolidem nie ominęły także i w drugiej sesji Sebastiana Vettela. Tym razem pojawiły się problemy ze wspomaganiem kierownicy, które zmusiły go do zjazdu do boksów. Nie utrudniło to jednak Niemcowi, po powrocie na tor, ustanowienia drugiego rezultatu.

Na pół godziny przed końcem treningu nad torem pojawiła się kilka razy, na chwilę, żółta flaga. Pierwszą z nich spowodował Adrian Sutil, który wypadł na pobocze w zakręcie 10, lecz, tak jak jego poprzednicy w tym miejscu, zdołał powrócić na tor. Kolejne flagi spowodowane były przez kierowców STR, którzy na przestrzeni dwóch okrążeń kilkukrotnie zwiedzali pobocze w różnych częściach toru, również bez poważniejszych konsekwencji.

Końcówka sesji upłynęła spokojnie, kierowcy kończyli swe programy treningowe, co dla niektórych, jak na przykład dla kierowców Ferrari, oznaczało wykonanie kilku okrążeń z mniejszą ilością paliwa, a dla kierowców McLarena, RBR i Mercedesa przejazdy cięższymi bolidami. Warto wspomnieć też o Felipe Massie, który miał problemy z podłogą w swoim bolidzie po tym, jak wypadł na pobocze w pierwszym treningu. Brazylijczyk plasował się przez długi czas nawet za kierowcami Lotusa, aczkolwiek ostatecznie udało mu się nieco poprawić na świeżym komplecie miękkich opon.

Po raz kolejny bolidy nowych zespołów okazały się niezawodne i kierowcy tych ekip przejechali sporo okrążeń. Najszybsi z nich tak jak i w pierwszym treningu byli przedstawiciele Lotusa, którzy nieznacznie pokonali rywali z Virgin Racing. Zdecydowanie odstawali natomiast kierowcy HRT, którzy obaj stracili około siedem sekund do czołówki.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2.5 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oligator, 02.04.2010 09:42[!]
Pietrow tyklo 20 kolek, znow cos szwankowalo? A moze na poczatku sesji jeszcze wymieniali ten zbiornik?
sebasKERS, 02.04.2010 09:45[!]
oligator - jaki zbiornik ?

///ok juz wiem o co chodzi :)
Adakar, 02.04.2010 09:45[!]
kij tam z Rosjaninkiem. Ważne ze HRT smigaly az milo ... i Senna i Karun zrobili dysans wyscigowy ... mocny postep od Bahrainu gdzie Senna robil zaledwie kolka instalacyjne a Karun dopiero w qualu na dobre wyjechal ;-)

Williamsy - slabo
mbg, 02.04.2010 09:48[!]
coś Cosworth nie lubi tych parnych warunków w Malezji.
Sgt Pepper, 02.04.2010 09:49[!]
"Węgorz Saubera jest o 31.5 cm dłuższy"... :P Nic tylko pozazdrościć !!!
No Borowczyk po raz kolejny wychodował piękny kwiatek w swoim i tak bogatym ogródku. Ostatnio się facio rozkręca. "Travolta wymachuje Buttona" i takie tam. Przecież to przejdzie do historii !!! Ojjjjj, brakowało by mi go.

P.S. Przy okazji: Co nowego wprowadziła Renówka na ten wyścig? Ponoć jakąś nową aerodynamikę ?
akkim, 02.04.2010 10:16[!]
"Nowi” już po trochu o postępie krzyczą,
Ferka przyczajona lub na „mokro” liczą,
jeśli nie popada, na przekór „Borówie”
myślę – będzie nudno i wierzę w co mówię.

P.S.
A i powiększyła się dzisiaj ma fachowa wiedza,
Sauber ma „węgorza” a Haug gra i śpiewa. :)
dex, 02.04.2010 11:37[!]
oj może się szykuje dublecik Mclarena :D
francorchamps, 02.04.2010 11:47[!]
KUB: P5 & P6

Równe tempo i jakiś pozytyw na dalszą częśc weekendu..

Pocieszające jest to że Kubika w przeciętnym (jak narazie) aucie zdaje się być: The Best, of the Rest..
F1-HELP, 02.04.2010 13:28[!]
kiedy Miszcz zanotuje w końcu lepszy czas od Rosberga? ;)
Sebastian_89, 03.04.2010 06:48[!]
@up
nie zanotuje!!
Kubica pieknie:)
christoff.w, 03.04.2010 10:18[!]
haha! MAssa,Alonso,Hamilton out!!! F1 jest piekne!!!
Robert moze na POLE POSITION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! no ale nie dzielmy skory na niedzwiedziu bo to dopiero Q1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca