Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Toro Rosso oficjalnie odsłoniło bolid STR13

Ekipa już kilka dni temu pokazała pierwsze zdjęcie tegorocznej konstrukcji.
Mateusz Szymkiewicz, 26 lutego 2018, wyświetlenia: 4346<< | lista | T- | T+ | >>

Zespół Toro Rosso oficjalnie zaprezentował tegoroczny model oznaczony kodem STR13.

Przed stajnią z Faenzy jeden z najważniejszych sezonów w trzynastoletniej historii startów w Formule 1. Ekipa we wrześniu 2017 roku zdołała pozyskać na wyłączność dostawcę układów napędowych – Hondę. Japoński producent po nieudanym trzyletnim partnerstwie z McLarenem, upatruje w Toro Rosso szansę na nowy start.

Centrala Hondy przed oficjalnym zainaugurowaniem współpracy z włoskim zespołem zdecydowała się zrestrukturyzować oddział odpowiedzialny za projekt w F1. Stanowisko szefa utracił Yusuke Hasegawa, którego obowiązki zostały rozdzielone między dwie osoby. Rozwój jednostki w Sakurze będzie od tego roku nadzorował Yasuaki Asaki, natomiast podczas testów oraz weekendów Grand Prix osobą decyzyjną na torze będzie Toyoharu Tanabe.

Z kolei Toro Rosso, które ma być „poligonem doświadczalnym” przed potencjalnym partnerstwem Hondy z Red Bull Racing, zdecydowało się postawić w całym sezonie na Pierre'a Gasly oraz Brendona Hartley'a. Francuz dołączył do zespołu podczas zeszłorocznego Grand Prix Malezji, natomiast Nowozelandczyk otrzymał szansę debiutu w Formule 1 w trakcie rundy rozgrywanej w Austin.

W ich ręce zostanie powierzony model STR13, który przejechał pierwsze kilometry już kilka dni temu podczas dnia filmowego na włoskim obiekcie Misano. Tuż po jego zakończeniu ekipa zdecydowała się opublikować pierwszą fotografię nowego bolidu, w związku z czym zaplanowana na dziś prezentacja jest zwykłą formalnością.

W porównaniu do poprzednika tegoroczny model dysponuje zupełnie nową konstrukcją nosa, która do złudzenia przypomina rozwiązanie stosowane przez McLarena. Inne rzucające się w oczy modyfikacje znajdują się za kokpitem, co rzecz jasna jest związane z nowym dostawcą jednostek. Inżynierowie Toro Rosso zdecydowali się m.in. na przeprojektowanie wlotu powietrza nad głową kierowcy, a także sekcji bocznych.

Prace nad rozwojem STR13 rozpocznie Hartley, który został wyznaczony przez zespół na testy w Barcelonie również na środę. Z kolei we wtorek oraz czwartek za kierownicą bolidu powinniśmy zobaczyć Pierre'a Gasly.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
31.12.2018  Toro Rosso wydało ponad 2 miliony euro na naprawy bolidów po kolizjach
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
22.12.2018  Yamamoto: Największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z STR
22.12.2018  McLaren spodziewa się dołączenia Key'a na początku 2019 roku
Tagi:
Toro Rosso
Honda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca