Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.02.2018

Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC

Latifi weźmie udział w piątkowym treningu przed GP Kanady

16.02.2018

McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33

Lowe: Celem Williamsa jest zbliżenie się do czołowych zespołów

Williams: Zatrudniając Sirotkina nie kierowaliśmy się względami finansowymi

Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Rosberg typuje Hamiltona na zdobywcę mistrzowskiego tytułu

15.02.2018

Kubica wystąpi w trzech sesjach treningowych w sezonie 2018

Williams przedstawił model FW41

Tegoroczna jednostka Ferrari spełniła oczekiwania na hamowni

Verstappen: Nie wyczekuję z niecierpliwością na Halo

Vasseur: Wsparcie Ferrari może nam pomóc osiągnąć poziom Force India

Green: Nowy bolid będzie podobny do zeszłorocznego

14.02.2018

Toro Rosso oraz Sauber już po pierwszych uruchomieniach silników

Haas zaprezentował swój bolid na sezon 2018

Carey: Fani muszą zaakceptować niektóre zmiany

13.02.2018

Renault celuje w zredukowanie straty do Red Bulla i McLarena

Ricciardo chce powalczyć o podium w Grand Prix Australii

Alonso pokłada duże nadzieje w silniku Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault celuje w zredukowanie straty do Red Bulla i McLarena

Cyril Abiteboul chciałby, aby przed sezonem 2019 jego team zbliżył się do ścisłej czołówki F1.
Nataniel Piórkowski, 13 lutego 2018, wyświetlenia: 1783<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Celem Renault na tegoroczny sezon jest znaczące zredukowanie strat do teamów Red Bulla i McLarena – zdradził dyrektor zarządzający projektu, Cyril Abiteboul.

Stajnia z Enstone zakończyła minioną kampanię na szóstym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, rzutem na taśmę wskakując przed Toro Rosso. Abiteboul ma nadzieję, że w tym roku Renault uniknie nerwowej końcówki sezonu, a dodatkowo zbliży się do dwójki swoich klientów: Red Bulla i McLarena.

„Wiemy, że na płaszczyźnie nadwozia mamy znaczący deficyt względem Red Bulla – mam tu na myśli aerodynamikę i platformę mechaniczną. Bardzo dobrze znamy Red Bulla. Są fantastycznym punktem odniesienia i sądzę, że dysponują obecnie jednym z najlepszych o ile nawet nie najlepszym nadwoziem w całej stawce. Zobaczymy, co przygotują na ten sezon” – powiedział Abiteboul

„McLaren jest dla nas nieco większą niewiadomą. Mieli inne nadwozie i inny silnik. Mają też innych kierowców. Z tego względu trudno jest nam czynić jakiekolwiek porównania. Będą interesującym punktem porównawczym. Wydaje mi się jednak, że pod względem ogólnych możliwości na przestrzeni kolejnych mistrzostw powinniśmy być w stanie zbliżyć się do ich poziomu” – dodał.

„Oczywiście to dwa mocne zespoły, dysponujące stabilną strukturą, dobrze zorganizowane, dobrze finansowane. Nasz zespół wciąż się rozwija, dbamy o jego wzrost. Proces budowania naszego własnego teamu trwa. Uważam, że przed sezonem 2019 nie będziemy w stanie całkowicie zredukować straty do Red Bulla i McLarena, ale na pewno chciałbym, aby na przestrzeni tego roku występująca między nami różnica uległa znaczącemu zmniejszeniu” – podsumował Francuz.

Zapytany o to, czy w efekcie celem Renault jest walka o co najmniej piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, Abiteboul stwierdził: „Potwierdzimy nasz sportowy cel, gdy zaprezentujemy nowy bolid. Na pewno jednak taki musi być nasz kierunek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.02.2018  McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33
13.02.2018  Ricciardo chce powalczyć o podium w Grand Prix Australii
13.02.2018  Alonso pokłada duże nadzieje w silniku Renault
10.02.2018  Abiteboul: Limit trzech silników na sezon jest pozbawiony sensu
08.02.2018  Do 2020 roku McLaren nie będzie miał wpływu na projekt silnika Renault
Tagi:
Renault
Abiteboul C.
Red Bull
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 13.02.2018 19:33[!]
Cytat :
Renault celuje w zredukowanie straty do Red Bulla i McLarena

Czyli Renault już wie, że McLaren ich pokona w przyszłym sezonie, brawa ..!!
marcelo92, 13.02.2018 20:45[!]
Renault ma średni silnik, średnie nadwozie, średnich kierowców. Cieżko tam znaleźć jakiś punkt zaczepienia do walki o wyższe cele.
MairJ23, 13.02.2018 22:21[!]
@marcelo92 jedynym chyba tym punktem jest wiecej kasy i zaplecze w postaci Fabryki. Narazie w nic wiecej nie celuja - jak beda wiedziec ze maszyna jest taka ze potrzebny bedzie magiczny kierowca to go zatrudnia. Narazie byla by to strata pieniedzy.
Yurek, 13.02.2018 22:43[!]
Cytat marcelo92 :
Renault ma średni silnik, średnie nadwozie

Jasne, przecież na zgliszczach Lotusa powinni już zdobyć jakieś mistrzostwo, nie?
Cytat marcelo92 :
średnich kierowców

Tia. A kogo byś chciał w Renault, Hamiltona?
MairJ23, 13.02.2018 22:59[!]
@Yurek dokladnei - nie odrazu Rzym zbudowano. Spokojnie - dajcie im popracowac nad calym pakietem i potem sie kierowcy sami znajda - jak bolid bedzie dobry to i beda chetni na fotele. Tak jak sie zrobilo z Mercedesem. Jak pamietam jak jeszcze MSC z Rosbergiem tam jezdzili to nikt nei chcial fotela w Mercedesie tylko jakis Hamilton ... .co sie okazalo wspanialym ruchem.
Yurek, 13.02.2018 23:47[!]
Cytat MairJ23 :
nikt nei chcial fotela w Mercedesie tylko jakis Hamilton

Pamiętam do teraz tę wrzawę na forum, jak Hamilton podpisywał kontrakt z Mercedesem, że idiotyczny ruch, że zmarnuje sobie karierę (sam go krytykowałem), że Perez kandydatem na mistrza. W sumie w 2012 Mercedes bił się o 5 miejsce z Sauberem.
Ale od tamtego czasu trochę się zmieniło i Mercedes nie walczy już z Sauberem.
MairJ23, 14.02.2018 00:49[!]
@Yurek Nie dosc ze nie walczy to ustala nowe standardy w F1. Niesamowita metamorfoza i skad Lewis mogl wiedziec ? Czy Mercedes juz cos wiedzial ? byc moze. Nie dowiemy sie nigdy.
Aeromis, 14.02.2018 02:52[!]
@MairJ23
Nie do końca niesamowita, Lewis mógł coś wiedzieć bo Merc wiedział i mu powiedział, czy też raczej przypomniał. A dowiedzieć się wcale nie trudno. Mercedes już w 2012 straszył formą na początku sezonu. Zrobili bardzo szybki bolid zdolny do walki o PP w qualu, który jednak niszczył opony podczas wyścigu, w dodatku skupili się na zrozumieniu opon zamiast na przyspieszaniu bolidu przez co pod koniec sezonu już w niczym nie byli dobrzy - co przyznał sam Ross Brawn. To oni wprowadzili wówczas pasywny F-duct i to oni byli producentami silników wykładającymi na nie fortunę co miało dać im przewagę, bo po to weszli do F1. Jasne - takiej przewagi nikt się nie spodziewał, jednak bez wątpienia widział słabnąca chemię w McLarenie który już w 2012 był słabszy od Lotusa - tyle że miał o niebo lepszych kierowców (HAM/BUT vs RAI/GRO-nobek).
To wszystko pewnie wiedział w 2012 roku, teoretycznie wszyscy mogli wiedzieć, ale też nie zawsze się uda stworzyć całość - nasz mózg stale nas robi w konia :)
marcelo92, 14.02.2018 09:17[!]
Porownywanie sytuacji Rneault do Mercedesa z wczesniejszych lat jest nie na miejscu. Mercedes w sezonie 2012 i 2013 pokazywal mocne przeblyski i aspiracje. Renault mowi o wlaczeniu sie do walki w 2019. Szkoda, ze u nich nie bylo widac w poprzednim sezonie jakis inowacji czy chociaz malych dobrych przeblyskow. A w obecnym sezonie dalej pewnie nie beda mieli podlotu do Red Bulla to jeszcze jest mozliwosc, ze Mclaren ich wyprzedzi. Dlatego mowie, ze jakos u nich nie widze jakos czegos, co moglo by dawac mocne nadzieje na przyszlosc. W Mercedesie byl Brawn, bylo zaplecze, byly finanse.
bartoszcze, 14.02.2018 12:10[!]
@Yurek
Ja mam cichą nadzieję na Ricciardo :)
MairJ23, 14.02.2018 16:41[!]
@Aeromis ty to chyba lubisz poprostru miec odmienne zdanie. Gdzie ja pisze ze jest "Niesamowita" to mam na mysli oczywiscie metamorfoze zespolu Mercedes - czemu nie mozesz zaprzeczyc ale ty jakos tu wszystko poodwracales zeby sie wypowiedziec w innym tonie niz ja. Come on.
Czy Lewis wiedzial i czy sam Mercedes wiedzial ze beda mieli super pakiet to jest osobna kwestia i ani ty ani ja tego nie wiemy.
Yurek, 14.02.2018 17:18[!]
Cytat :
który już w 2012 był słabszy od Lotusa

Ale Hamilton liczył się w walce o tytuł, w przeciwieństwie do 2011, no i w przeciwieństwie do Rosberga i Schumachera.
Nie bądź naiwny. Hamilton nie poszedł do Mercedesa dlatego, że ci byli dobrzy w kwalifikacjach.
Jeżeli porównamy formę McLarena i Mercedesa z lat 2010-2012, to aż tak nie dziwi ówczesna krytyka odejścia Hamiltona z McLarena.
Cytat marcelo92 :
Mercedes w sezonie 2012 i 2013 pokazywal mocne przeblyski i aspiracje

A co pokazywał Mercedes w 2010 czy 2011 roku, powstając na bazie MISTRZOWSKIEGO zespołu, a nie trupa - jak Renault?
Nie wiem, czego się spodziewaliście po Renault w 2017? Zwycięstw? Moim zdaniem wykonali dobrą pracę, jest progres. Dajmy im rok-dwa lata czasu, wtedy będzie można oceniać.
AleQ, 14.02.2018 18:18[!]
Sry, ale Lewis odchodził do Merca ze względu na 2014. Ponadto miał mniej żałosnych spotkań PR-owych + dobra kasa, której Mak nie był w stanie mu dać.

Cytat :
Mercedes w sezonie 2012 i 2013 pokazywal mocne przeblyski


W 2012 Merc był konkurencyjny ... na 2 torach, wielkie osiągnięcie! W 2013 byli lepsi i skuteczniejsi, ale tylko w kwalach - bez jawnego wałku z oponami, spokojnie by przegrali z Ferrari i Lotusem, kończąc sezonu z aż jednym zwycięstwem w Monako. I jak na to co pokazywali, to jednak było za mało, ale cele były jasne (era turbo).

Cytat :
Szkoda, ze u nich nie bylo widac w poprzednim sezonie jakis inowacji czy chociaz malych dobrych przeblyskow


Hulk na Silver na 2. stincie jechał tempem Maxa, mieli też bardzo dobre tempo w Singapurze ( pogoda i pech Hulka zakryły to). I patrząc, gdzie było Renault w 2016, to postęp jest ogromny.
Aeromis, 14.02.2018 18:25[!]
@MairJ23
A Ty to chyba nie lubisz jak ktoś ma odmienne zdanie (rewanżyk). Też nie byłem zwolennikiem przejścia Lewisa do Mercedesa, mnie też mózg spłatał figla, come on, po co to bierzesz do siebie?

@Yurek
Lukratywny kontrakt z bardzo bogatym i dobrze zapowiadającym się zespołem z własnym silnikiem przed nadchodzącymi dużymi zmianami przepisów w F1. Nie doceniliśmy tego wówczas, człek przywykł myśleć McLaren = dobra marka.

@MairJ23, @Yurek
Ja dziś uważam, że niedocenienie Merca było moim błędem, a nie czymś co nagle się objawiło.
MairJ23, 14.02.2018 19:19[!]
@Aeromis no ale przyznasz ze zmiana statusu w lidze (Formula 1) z 4 moze nawet 5 pozycji na dominacje w nastepnych 4 latach - moze nawet dluzej.... to jest niesamowita metamorfoza.
Bo moim zdaniem jest to cos moze nie niespotykanego na skale F1 bo takie rzeczy mialy juz miejsce ale nie wiem kto sie spodziewal ze moze to byc Mercedes ze taka mocna beda mieli pozycje w sumie niezagrozona przez 4-5 lat
Rasputin, 14.02.2018 20:39[!]
Fajnie by było zobaczyć Renault kilka razy na podium w tym sezonie ale musieliby się faktycznie spiąć (zmniejszenie awaryjności, kierowcy muszą jeździć lepiej)
Aeromis, 15.02.2018 14:15[!]
@MairJ23
No właśnie nie przyznam bo jak napisałem to było niedocenienie. Efekt był przeogromny, ale czy niesamowity? Gdyby tak to nazwać, to wówczas zbyt wiele należałoby tak określać, a ostatnim nie-niesamowitym mistrzem byłoby Ferrari z 2008 roku...
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca