Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.07.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Lewis Hamilton nie straci zwycięstwa w GP Niemiec

Hamilton został wezwany do złożenia wyjaśnień sędziom GP Niemiec

Mercedes tłumaczy polecenie zespołowe wydane Bottasowi

Vettel: To był mały błąd o wielkich konsekwencjach

GP Niemiec: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał dramatyczny wyścig o GP Niemiec

GP Niemiec: najszybsze okrążenia wyścigu

Pierre Gasly wystartuje z końca stawki do Grand Prix Niemiec

Mercedes zwiększy swoje zaangażowanie w Williamsa?

Padok F1 zaskoczony nagłym odejściem Sergio Marchionne z Ferrari

McLaren potwierdza zainteresowanie Carlosem Sainzem

Ocon może przejść do Renault na sezon 2019?

21.07.2018

Mercedes: Usterka hydrauliki miała miejsce przed pierwszym zakrętem

Verstappen: Czwarta lokata to wszystko na co mogliśmy liczyć

John Elkann został nowym prezesem Ferrari

Alonso: McLaren musi się uporać z samochodem Stoffela

Rosberg zaskoczony nietypowym zachowaniem Hamiltona po awarii w Q1

Hamilton: Awaria hydrauliki wystąpiła przed uderzeniem w krawężniki

GP Niemiec: wyniki kwalifikacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Polak tym samym powróci do Formuły 1 po siedmioletniej przerwie.
Mateusz Szymkiewicz, 16 stycznia 2018, wyświetlenia: 10727<< | lista | T- | T+ | >>

Robert Kubica powróci do Formuły 1 po siedmioletniej przerwie jako rozwojowy oraz rezerwowy kierowca Williamsa.

Polak w czerwcu 2017 roku rozpoczął proces powrotu do F1, zostając zaproszonym przez Renault na prywatną sesję testową za kierownicą modelu E20 z sezonu 2012. Później Kubica jeszcze dwa razy otrzymał szansę poprowadzenia bolidu francuskiego producenta, w tym najnowszego R.S.17 podczas grupowej sesji na Hungaroringu.

Mimo, że 33-latek był brany pod uwagę w kontekście posady na sezon 2018, Renault zdecydowało się zatrudnić Carlosa Sainza z Toro Rosso. W tej sytuacji Kubica rozpoczął rozmowy z Williamsem i do pewnego momentu zdawało się, że kierowca jest faworytem do zastąpienia Felipe Massy. Mimo to ostatecznie posadę otrzymał Siergiej Sirotkin, który z Kubicą brał udział w oficjalnej sesji Pirelli na torze Yas Marina, gdzie Williams korzystał z ubiegłorocznego bolidu.

Stajnia z Grove zdecydowała się jednak nie rezygnować z Polaka i potwierdziła, że w sezonie 2018 będzie on pełnił obowiązki kierowcy rozwojowego oraz rezerwowego. Kubica w umowie ma zagwarantowany udział w przedsezonowych oraz w trakcie sezonowych testach, a także w kilku sesjach treningowych otwierających weekendy Grand Prix.

Zrozumiałe jest, że zatrudnienie Kubicy w roli kierowcy rezerwowego oraz rozwojowego pozwoliło na złagodzenie relacji między zarządem Williamsa, a tytularnym sponsorem Martini. Producent alkoholu miał naciskać na zatrudnienie zawodnika powyżej 25 roku życia, podczas gdy pozyskani na ten rok Stroll i Sirotkin mają odpowiednio 19 i 22 lata.

„Jestem niesamowicie szczęśliwy dołączając do Williamsa jako jego oficjalny kierowca rezerwowy oraz rozwojowy w tym sezonie” – powiedział Robert Kubica. „Pod względem przygotowania fizycznego czuję się jak nigdy dotąd, lecz dotarcie do miejsca, w którym jestem teraz wymagało mnóstwo pracy, więc dziękuję Williamsowi za dotychczas otrzymane szanse, a także ich wiarę w moją osobę. Bardzo się cieszyłem powrotem do padoku Formuły 1 w ostatnich miesiącach, a teraz nie mogę się już doczekać rozpoczęcia współpracy z personelem technicznym Williamsa, zarówno w fabryce jak i na torze, by pomóc im w rozwoju FW41 i pozwolić na dużą różnicę w sezonie 2018. Mając za sobą jazdę modelami FW36 i FW40, chętnie sprawdzę jak spisuje się FW41 na torze, a wspólnie z zespołem upewnimy się, iż uwolnimy z niego pełne osiągi. Mój główny cel pozostaje ten sam i są nim ponowne starty w Formule 1, a ten krok jest bardzo ważny w tym kierunku. Nie mogę się doczekać, aż to wszystko się rozpocznie”.

Claire Williams, zastępczyni szefa zespołu: „Jestem zachwycona mogąc potwierdzić, że Robert dołączy do Williamsa jako nasz kierowca rezerwowy i rozwojowy w sezonie 2018. Każdy w Williamsie był pod wrażeniem tego co osiągnął i jest to dla niego nagroda za siłę oraz charakter włożony w powrót do Formuły 1. Jesteśmy podekscytowani mogąc kontynuować naszą relację z Robertem i nie możemy się już doczekać nadchodzącego sezonu”.

Paddy Lowe, dyrektor techniczny Williamsa: „Przede wszystkim, chcemy pogratulować Robertowi tego co dotychczas osiągnął. Poradzenie sobie z obrażeniami, powrót do formy i poprowadzenie bolidu Formuły 1 są niesamowitymi osiągnięciami. Przewidujemy, że Robert wniesie wielkie zaplecze techniczne do zespołu, wykorzystując swoje bogate doświadczenie z testów i w symulatorze do wspierania kierowców oraz inżynierów podczas każdego wyścigu. Jest to kierowca, którego podziwiam od wielu lat i osobiście jestem dumny mogąc z nim pracować w sezonie 2018”.

Kubica swój ostatni oficjalny start w Formule 1 zaliczył w barwach Renault w sezonie 2010 podczas Grand Prix Abu Zabi. Jego dalszą karierę w Królowej Sportów Motorowych przerwał wypadek w lutym 2011 roku w rajdzie Ronde di Andora, gdzie doznał rozległych obrażeń prawej ręki. Od tamtej pory 33-latek stopniowo wracał do formy oraz sprawności, angażując się w pojedyncze starty w wyścigach oraz w Rajdowe Mistrzostwa Świata, gdzie w 2013 roku wywalczył tytuł w kategorii WRC2.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.07.2018  Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy
19.07.2018  Diario Motorsport: Robert Kubica prowadzi rozmowy z Haasem (akt.)
11.07.2018  Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012
10.07.2018  Na torze Silverstone odbywają się testy ogumienia
03.07.2018  Stroll: Nie spodziewam się zbyt dużych postępów na Silverstone
Tagi:
Kubica R.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Masio, 16.01.2018 18:01[!]
Cóż, mam nadzieję, że po roku spędzonym w Williamsie jako kierowca rezerwowy, Robert będzie już ścigał się w 2019 roku. Szczerze mówiąc, myślałem, że Robert odrzuci tą propozycję bycia testowym. Ale z drugiej strony, zawsze jakieś pieniądze zarobi no i może będzie mu jeszcze łatwiej wrócić. Choć tak jak mówiłem, gdyby nie Sirotkin, to Kubica byłby kierowcą wyścigowym, a nie tylko testowym.
agentwrogiegoukladu, 16.01.2018 18:13[!]
kilka kłótni Sirotkin vs. Stroll na torze w sezonie i Robert na jesieni wchodzi do gry z finansowym wsparciem Lotosu, Azotów, Atlasu i Biedronki ;)
derwisz, 16.01.2018 18:59[!]
Smutne to. Pozostaje liczyć na jakąś kompromitację Sirotkina lub w ogóle całego Williamsa. Chociaż wątpię aby to pomogło Robertowi w rychłym powrocie na tor do wyścigowej stawki. Ruskie pieniądze i kontrakt w tym przypadku rzecz święta. Płacisz = wymagasz i masz.
Jedyna szansa dla Polaka to kontuzja któregoś z kierowców lub choroba (odpukuję w niemalowane drewno bo tego nikomu nie życzę) a i sam Robert zapewne nie chciałby wracać w takich dramatycznych okolicznościach.
grissley, 16.01.2018 20:10[!]
Z punktu Williamsa chyba szach i mat. Zgarnia całą kasę i ma najlepszego dostępnego w danej chwili na rynku człowieka do rozwoju auta (Robert).
Z punktu widzenia Roberta niby dobrze, że w ogóle się do F1 znów załapał, ale z drugiej strony z pewnością nie na to się nastawiał...
marios76, 16.01.2018 20:44[!]
@grissley Jaki szach mat? Mamy polowe stycznia, niedlugo testy za dwa miesiace sezon. Kasa przyszla wczoraj, albo dopiero przyjdzie. Bolid rozumiem juz dopracowali w najdrobniejszych szczegolach ?! ;)
Szach mat, to bedzie jak po paru wyscigach sie okaze ze Robert powie : tego g...a nie da sie ustawic :/
Mam nadzieje, na inny scenariusz i sezon na przeczekanie ... jednak z ciekawym zastepstwem. Takim jak di Resta. Tyle, ze tak go chwalili , a polegl ;) Licze na ciekawy angaz na sezon 2019.
grissley, 18.01.2018 00:38[!]
Szach mat w sensie biznesowym - zgarnęli kasę za Sirotkina oraz zatrzymali Roberta do rozwoju bolidu (i jakąś kasę za Roberta też na pewno wzięli - ciekawe ile).
Z ich punktu widzenia podjęli decyzję optymalną, biorąc pod uwagę dostępnych kierowców, kasę na stole i wymagania sponsorów (sponsorzy Sirotkina pewnie nie zgodzili się, żeby był tylko testowym, inaczej to Robert by jeździł, a Sirotkin testował).
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca