Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Newey: W swojej karierze otrzymałem trzy oferty dołączenia do Ferrari

Po raz ostatni Scuderia kontaktowała się z Brytyjczykiem w 2014 roku.
Nataniel Piórkowski, 8 stycznia 2018, wyświetlenia: 2738<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey, ujawnił, że w przeszłości odrzucił trzy oferty współpracy z Ferrari.

Newey, jeden z najbardziej cenionych projektantów bolidów Formuły 1, zdobywał mistrzowskie tytuły z takimi zespołami jak Williams, McLaren i Red Bull. W swojej karierze nigdy nie współpracował z najstarszym i najbardziej utytułowanym teamem w stawce – Ferrari.

„Trzy razy było blisko” – powiedział Newey. „Pierwszy raz w czasach mojej kariery w IndyCar. Gdy Ferrari postanowiło zbudować własny bolid IndyCar (wówczas CART) zaoferowało mi dołączenie do ekipy jako główny projektant. Nie uważałem jednak, aby było to właściwe posunięcie więc odrzuciłem propozycję”.

„Później pojawiła się dużo poważniejsza. W 1996 roku Jean Todt złożył mi ofertę dołączenia do Scuderii jako dyrektor techniczny. Wtedy na moim biurku leżały więc propozycje kontynuowania współpracy z Williamsem, dołączenia do McLarena lub związania się z Ferrari. Długo nad tym myślałem, ale dopiero co założyłem rodzinę i postanowiłem pozostać w Wielkiej Brytanii” – dodał.

Ostatnią próbę pozyskania Neweya Ferrari podjęło w 2014 roku, gdy wraz z wejściem w życie nowych przepisów z zakresu jednostek napędowych Red Bull stracił dominującą pozycję w Formule 1. „Stało się jasne, że Renault jest daleko w tyle za Mercedesem, a do pewnego stopnia także za Ferrari – w dodatku w perspektywie bez wyraźnego końca. Renault nie wydawało się skłonne wpompować dużych pieniędzy, aby naprawdę rozwiązać problem. Było to przygnębiające i budziło niepokój”.

„Znajdowałem się w patowej sytuacji. Nie chciałem odejść z Red Bulla, bo czułem się tam jak w domu i od samego początku byłem mocno zaangażowany we współpracę z Christianem [Hornerem]. Zbudowaliśmy tę drużynę na popiołach Jaguara, doprowadzając ją do stanu, w którym znajduje się obecnie. Nie chciałem odejść, ale jednocześnie pragnąłem uniknąć scenariusza, gdzie działałbym w zespole, którego jedna ręka jest uwiązana za plecami, gdzieś w dziale silnikowym. To była bardzo trudna decyzja. Ferrari złożyło mi wtedy niesamowitą ofertę – naprawdę bardzo atrakcyjną. Było wiele bezsennych nocy, gdy myślałem o tym, co zrobić i z kim mam pracować. Koniec końców uznałem, że odejście z Red Bulla byłoby niewłaściwe” – wyjaśniał Brytyjczyk.

W opublikowanej pod koniec ubiegłego roku książce How To Build A Car Newey ujawnił, że „absurdalnie wysoka” oferta Ferrari byłaby w stanie zapewnić mu życie „gwiazdy filmowej”. Miała być ona dwa razy większa od wynagrodzenia, jakie otrzymywał wówczas w Red Bullu. Brytyjczyk zdradził ponadto, że był zaangażowany w pewne rozmowy z Mercedesem.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2018  Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją
15.09.2018  Newey zwiększył zaangażowanie w prace na rzecz Red Bull Racing
26.06.2018  Adrian Newey dementuje plotki o możliwym przejściu do Renault
19.06.2018  Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault
05.06.2018  Ricciardo na pewno otrzyma karę cofnięcia o 10 pozycji na starcie GP Kanady
Tagi:
Newey A.
Ferrari
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
viertolcia, 09.01.2018 19:11[!]
podobno Ferrari zaproponowało mu 20mln€ / sezon, a do zostania w RedBullu oprócz górnolotnych idei skłoniło go... wyrównanie oferty Ferrari przez Mateschitza + dołożenie opcji z hypercarem AM. A co do książki, już czeka na swoją kolej na półce, w "międzyczasie" przeczytałem pierwszy rozdział o jego dzieciństwie i musze powiedzieć, ze jestem w szoku, bo jak na podstawie wywiadów uważałem Newey'a za takiego mruka, to w książce wykazuje się naprawdę sporym poczuciem humoru (historia z hamburgerem rozbawiła mnie do łez).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca