Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2018

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ecclestone: Odnoszę wrażenie, że Liberty nie chce mnie widzieć na torze

87-latek odniósł się również do aktualnej sytuacji Formuły 1 czy gróźb Ferrari.
Mateusz Szymkiewicz, 4 stycznia 2018, wyświetlenia: 1681<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Bernie Ecclestone ujawnił, że nie zamierza pojawiać się na przyszłych wyścigach Formuły 1.

Były wieloletni szef serii stracił swoje stanowisko na początku 2017 roku, po tym, jak swój pakiet udziałów sprzedała spółka CVC na rzecz Liberty Media. Od tamtej pory strategiczne decyzje podejmują Chase Carey, Sean Bratches oraz Ross Brawn.

Mimo to na początku minionego sezonu 87-latek był widziany na kilku wyścigach, natomiast po letniej przerwie bardzo mocno ograniczył swoją aktywność. Jak przyznał Ecclestone, nowi właściciele Formuły 1 nie życzą sobie jego obecności. „Odnoszę wrażenie, że moi następcy nie chcą mnie już więcej widzieć na torze” – powiedział w rozmowie z Auto Motor und Sport.

Ecclestone na swojej corocznej kartce świątecznej tym razem umieścił wizerunek dyrektora generalnego F1 – Chase'a Careya, który przechodzi po linie z Wielkiej Brytanii do Stanów Zjednoczonych „aby znaleźć sześć wyścigów”. 87-latek zaprzeczył jednak, by był przeciwnikiem Liberty Media, choć podkreśla, że nie podoba mu się ingerencja w aspekty komercyjne zespołów F1. „Wręcz przeciwnie. Jestem dumny z Formuły 1 i chcę, aby była dobra. Ważne jest aby zespoły same się sprzedawały, a promotorzy odpowiadali za promocję swojego wydarzenia. Jeżeli FOM występuje tu jako strona trzecia, to wprowadza to tylko w błąd”.

Brytyjczyk uważa też, że wzrost popularności F1 w sezonie 2017 wynika z powrotu Ferrari do konkurencyjnej formy. „Pojedynek Ferrari kontra Mercedes mobilizuje fanów. Tak naprawdę przepraszałem promotorów, ponieważ płacili za starą Formułę 1, a to co otrzymywali to zwycięstwa Mercedesa. Teraz ich pieniądze są ponownie czegoś warte. Pozbyłbym się obecnych silników. To jest katastrofa od momentu, kiedy zostały one wprowadzone. Mimo to dwa lata temu powiedziałem zespołom, że mogą je utrzymać, jeżeli zdecydują się na podniesienie przepływu oraz limitu paliwa”.

Ecclestone na koniec dodał, że Liberty Media nie może ignorować gróźb Ferrari o odejściu z Formuły 1. „Nie można było traktować Luki di Montezemolo poważnie, ponieważ motorsport był całym jego życiem. Mimo to Sergio [Marchionne] może żyć bez F1. Jego interesuje tylko biznes. Jeżeli Marchionne nie polubi tego co widzi, to podejmie decyzję o zaprzestaniu. Obawiam się, że Ferrari może żyć bez Formuły 1, lecz nie vice versa”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2017  Ecclestone krytykuje Liberty Media i Ferrari
20.11.2017  Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food
30.10.2017  Marchionne: Ecclestone opowiada bzdury na temat Ferrari
29.10.2017  Mercedes bagatelizuje plotki o współpracy z Ferrari
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
Tagi:
Ecclestone B.
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 04.01.2018 11:12[!]
A co mi tam...
Też zapowiadam swoją nieobecność na wyścigach F1!

...ale nie dlatego, że mnie tam nie chcą, tylko dlatego, że mnie na to po prostu nie stać :-)
Gszegosz, 04.01.2018 14:15[!]
Cytat :
Jeżeli Marchionne nie polubi tego co widzi, to podejmie decyzję o zaprzestaniu. Obawiam się, że Ferrari może żyć bez Formuły 1, lecz nie vice versa”.
I dokąd pójdą? Do LMP1 którego w formie rywalizacji producentów już nie ma? FE? Założa własną serie?Muszą tylko pamiętać że poza F1 nikt im 100 baniek za samą obecność nie da. Odejście Bredzisława Ecclestona to miód na serce Formuły 1, dalej wspierałby ten kartel.
MairJ23, 04.01.2018 19:19[!]
@Gszegosz sami ze soba rywalizowac nie beda... Dokladnie to nie tylko F1 potrzebuje Ferrari ale Ferrari potrzebuje silnych przeciwnikow zeby to mialo sens - a takowymi sa Mercedes, McLaren.... moze jeszcze nie RBR bo to tjeszcze nie taka historia i powazanie jak Mercedes czy McLAren....
Mam nadzieje ze Renault sie wlaczy do walki wielkich i ze tez bedzie to argument dla Ferrari zeby zostac i walczyc z najlepszymi.
A Jak odejda... coz... chyba to by oznaczalo ze tak na serio kazdy z nich moze odejsc i w takiej sytuacji zalozyc nowa serie i tyle Liberty wtedy moze sie pakowac.
A Bernie to juz bredzi - mysle ze jak oni by go nie chcieli na wyscigach to bez problemu by mu to powiedzieli. Ale starzec ma jakies dziwne koszmary :)
Pavlos Le Paul, 04.01.2018 19:39[!]
Z tymi groźbami Ferrari to mam wrażenie że jest jak z pewnym forum, na którym przebywam. Otóż był gość co tak bardzo irytywował, że blokował jakie kolwiek zmiany, ale fakt że miał niemalże forum pod swoim butem oraz wiernych sługusów (nazywaliśmy ich jamnikami) że właściwie wszystko było pod jego butem. Właściwie były zdania niektórych że nie ma sensu jego się pozbywać, bo bez niego forum padnie, ale rzeczywistość była inna: wraz z jego usunięciem i odejsciem jamników to forum nie tylko odżyło, ale też zaczyna schodzić się do nas coraz więcej gości. Mam nadzieję że Liberty Media tak samo postąpi.
Mahilda111, 04.01.2018 20:11[!]
Ferrari nie wycofa się z prostej przyczyny. Ferrari w Formule 1 to we Włoszech religia i nie znajdzie się żaden odważny, który swoim nazwiskiem podpisze decyzję o wycofaniu się z tej serii. Tutaj nawet najlepsza propaganda nie pomoże, że odejście Ferrari to wina niedobrego Liberty (choć oczywiście prawda będzie inna).
Sh3adow, 05.01.2018 00:52[!]
Bernie zawsze byłeś dumą tego sportu. Mam nadzieje, że oboje dożyjemy czasu w którym F1 będzie jak za twoich najlepszych lat i oczywiście nie będzie w rękach niszczącego Liberty Media.
MairJ23, 05.01.2018 03:19[!]
Tez mi sie wydaje ze Ferrari policzy sobie dokładnie ile straci odchodząc. Bilans jest prosty. Zostajemy ale będziemy szczekać.
RY2N, 05.01.2018 08:09[!]
@Mahilda111
kiedyś robienie samochodów to była dla Fiata religia. I przyszedł Marchione i powiedział że jak nie ma zysku to nie robimy. I Fiat wycofał większość modeli skupiając się wyłącznie na zyskowanych. Niedowiarkom opadły szczęki. Do tego stopnia że Opel - wieczny konkurent - w 20-tym roku przynoszenia ciągłych strat został porzucony przez GM i oddany Peugeotowi na zmarnowanie. Bernie akurat w tym wywiadzie mówi prawdę (co mu się nie tak często zdarza). Po prostu Marchione to nie Montezemolo. I jeśli F1 będzie podążać tą drogą to Ferrari z całą pewnością odejdzie i prawdopodobnie Mercedes też. I F1 stoczy się do serii podrzędnej typu Formuła Renault. A Ferrari albo z innymi producentami założy wspólną serię, albo przejdzie do wyścigów 24h albo WTCC do nawet do WRC. Kibice chcę oglądać najlepsze samochody na świecie i zawsze będą chcieli. Niekoniecznie im zależy na patrzeniu na 20 jednakowych ekologicznych pierdziawek. Niestety albo stety wyścigi samochodowe to nie forum dyskusyjne (to do @Pavlos Le Paul) i odejście głównego gracza rozwali ten sport. Zresztą porównanie najgorszego uczestnika forum do najlepszego zespołu jest całkowicie chybione. Forum dyskusujne nie służy bowiem, wbrew temu co faktycznie niektórym się wydaje, do zaciętej rywalizacji tylko do kulturalnej wymiany poglądów.
ergie, 05.01.2018 09:04[!]
@RY2N
Cytat RY2N :
Niekoniecznie im zależy na patrzeniu na 20 jednakowych ekologicznych pierdziawek.


o to to... tylko, że tego właśnie chce i Ferrari i Mercedes :) może nie jednakowych ale właśnie "ekologicznych pierdziawek"
RY2N, 05.01.2018 09:35[!]
@ergie
ależ skąd - to Renault/RedBull wylobbowali tę zmianę. Ferrari od zawsze było za V12.
slipstream, 05.01.2018 11:22[!]
Ferrari czy Mercedesowi przede wszystkim chodzi o utrzymanie status quo. Tak żeby między sobą dzieliły walkę o zwycięstwa czy tytuły, a reszta była tylko tłem dla tego spektaklu. Nie w ich interesie jest, aby zespoły pokroju FI mogły nawiązać z nimi walkę, a już pokonać w szczególności. Bo "co to za prestiż serii jak wygrywają kelnerzy, a nie wielkie, uznane marki".

I dokładnie tak wyglądałaby seria koncernów. Naprawdę tego chcą kibice. Aż tak wielkich pozorów?
RY2N, 05.01.2018 15:51[!]
@slipstream
niezupełnie, - w rzeczywistości ani Ferrari ani Mercedesowi nie chodzi o to żeby się dzielić zwycięstwami, tylko żeby wygrywać. Najlepiej zmiażdżyć rywala.
Natomiast to czego nie chcą to uczestniczyć w serii gdzie wszystko lub prawie wszystko jest ujednolicone i standardowe. Bo wtedy nie mogą powiedzieć, że ich konstrukcja jest lepsza i dlatego wygrali. A jak nie moga tak powiedzieć to nie ma efektu marketingowego i po prostu zwiną zabawki.
F1 nie służy wyłanianiu najlepszego kierowcy tylko zespołu. Gdyby celem było wyłonienie najlepszego kierowcy wystarczyłoby zakupić 20 seicento i wypuścić w nich kierowców na tor. Naprawdę wtedy jest niepotrzebny do niczego wyścig technologiczny. A to on skłonił Ferrari a później Mercedesa do przystapienia do tego sportu.
tcx, 06.01.2018 16:11[!]
Cytat RY2N :
Do tego stopnia że Opel - wieczny konkurent - w 20-tym roku przynoszenia ciągłych strat został porzucony przez GM i oddany Peugeotowi na zmarnowanie.


Sam się marnował, był najgorszym europejskim producentem aut i akurat Peugeot/Citroen mogą tę markę nieco wyprowadzić. Dobrze, że się procesują z GM - bo jak taka firma jak Opel mogła wszystkie nowe modele na Europę zaprojektować tak, że nie spełniają normy Euro 6.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca