Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2018

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag

Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera

Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?

GP Singapuru: weekend w obiektywie

GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

16.09.2018

Grosjean otrzymał dwa punkty karne za ignorowanie niebieskich flag

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes bliski przekroczenia bariery 1000 koni mechanicznych

Koncern pracuje także nad lepszym wykorzystaniem w silniku energii termicznej.
Nataniel Piórkowski, 18 grudnia 2017, wyświetlenia: 3134<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mercedes jest bliski stworzenia silnika F1, który będzie w stanie zapewniać moc rzędu tysiąca koni mechanicznych – zdradził szef działu jednostek napędowych niemieckiego koncernu, Andy Cowell.

Od sezonu 2014 i wejścia w życie nowych przepisów w zakresie silników, Mercedes stanowi punkt odniesienia dla konkurencyjnych producentów. Stajnia z Brackley w dominującym stylu zdobyła w tym czasie cztery podwójne mistrzowskie tytuły z rzędu.

Cowell przyznał, że proces rozwoju jednostki napędowej był zbliżony do tego z ostatniego roku. Mercedes przekroczył barierę 900 koni mechanicznych i zmierza ku kolejnej, jaką stanowi 1000 KM. „Jesteśmy blisko. Jestem przekonany, że na pewnym etapie do tego dojdzie”.

W tym roku, podczas badań prowadzonych na hamowni, Mercedesowi udało się przekroczyć barierę 50-procentowej wydajności termicznej. Dla porównania wolnossące silniki V8 stosowane do 2013 roku odznaczały się szczytową wydajnością termiczną na poziomie 29%.

Pierwsza generacja hybrydowego silnika F1 Mercedesa z 2014 roku zapewniała 44-procentową wydajność termiczną. Dzięki jej poprawie do sezonu 2017 udało się zwiększyć moc silnika o 109 koni mechanicznych, przy zachowaniu regulaminowych ograniczeń związanych z paliwem.

Zapytany o to, jak wiele czasu upłynie, zanim Mercedes będzie w stanie przenieść wydajność termiczną silnika z hamowni do bolidu, Cowell powiedział: „To pytanie trzeba zostawić na początek przyszłego roku. Zobaczymy, jak potoczy się zimą rozwój jednostki napędowej. Wtedy podejmowane są ustalenia. To także kwestia zapewnienia równowagi z bolidem. Są silniki, które pracują na hamowni – to jedna rzecz. Gdy chodzi o czas okrążenia, to składają się na niego udoskonalenia w obszarze technologii, jakie zapewniają poprawę na płaszczyźnie aerodynamiki i mocy. Zobaczymy, jak wszystko się ułoży”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.09.2018  Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli
16.09.2018  Hamilton: Zwycięstwo w Singapurze to wielka chwila dla Mercedesa
15.09.2018  Horner: Wolff może użyć książeczki czekowej, aby pomóc Oconowi
15.09.2018  Bottas chce pomóc Hamiltonowi w walce o mistrzostwo świata
14.09.2018  Pascal Wehrlein opuści juniorski program Mercedesa
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Damos, 18.12.2017 15:59[!]
Mimo całej niechęci do serii zdominowanej przez jednego producenta: imponujące. Sprawność ponad 50% w silniku benzynowym do niedawna wydawała się niemożliwa do osiągnięcia. Osiągnęli tu ekonomię współczesnych silników diesla :)
michal132, 18.12.2017 17:05[!]
trzeba przyznać że Mercedes wyprzedził pod względem silników resztę producentów o kilka klas. jestem ciekaw ile wpompowali już kasy w tą technologię ale widać że została wydana z głową nie tak jak w Hondzie :D
marios76, 19.12.2017 02:49[!]
@michal132 Osiągnęli obecny poziom szybciej, ale jeżeli 20 koni mechanicznych przy 1000 to jest kilka klas... Są poziom wyżej, obecnie nawet nie tyle z mocą, co z niezawodnością. Co do kasy, to juz jakiś czas temu pojawiały się informacje o przekroczeniu pół miliarda euro. Taki sport dla ubogich ;)
dan193t, 19.12.2017 11:11[!]
Konie końmi... Przyznajcie się Ile tam jest niutów :D
marios76, 20.12.2017 13:25[!]
@dan193t Podziel sobie przez obroty, wbrew pozorom nie tak duzo. Moc w silnikach sportowych jest rozwijana w gornym zakresie, a najwyzsza moc jest osiagana tuz przed odcieciem... ;) W obecnej chwili, jest to nieco skomplikowane przez turbo- ktore powoduje przeniesienie gornej granicy monentu obrotowego na nizsze predkosci obrotowe, jak i wspomaganie silnika spalinowego bateriami. Sprawnosc tych silnikow jest ogromna i mysle, ze nie sa wylkorzystywane w najwyzszym mozliwym punkcie, gdzie na wykresie osiagaja moc maksymalna. Ale razem z bateriami, pewnie 80-90% momentu obrotowego jest dostepne przy niemal kazdej predkosci obrotowej silnika. Wspomaganie energia elektryczna i turbo powoduja przede wszystkim dziecinna latwosc rozpedzania bolidow tymi potwornymi jednostkami, ktore moga NIGDY na torze nie byc wykorzystane na 100%.

Jako ciekawostke, powiem Ci ze typowy silnik benzynowy okolo 2l i momencie 200Nm, jestes w stanie przy maksymalnym momencie zatrzymac (zrownowazyc moc) przykladajac do walu napedowego sile 20kG na metrowej dzwigni ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca