Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

07.12.2017

Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia

Marchionne oferuje Haasowi sponsoring tytularny Maserati?

Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1

Hamilton wygrał głosowanie szefów zespołów na najlepszego kierowcę sezonu 2017

FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie

Yusuke Hasegawa stracił funkcję szefa projektu F1 Hondy

06.12.2017

Marchionne: Prezentacja kierowców z GP USA nie była dobrym posunięciem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Marchionne: Groźby odejścia Ferrari z F1 są poważne

Szef grupy FCA potwierdził, że umowa w sprawie Alfa Romeo Sauber obowiązuje tylko do 2020 roku.
Nataniel Piórkowski, 4 grudnia 2017, wyświetlenia: 1601<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sergio Marchionne po raz kolejny stwierdził, że Ferrari może odejść z F1 po zakończeniu sezonu 2020.

Ferrari wyraża dezaprobatę dla koncepcji jednostki napędowej, jaka ma być wykorzystywana w sporcie od 2021 roku. Według Marchionne Liberty Media pragnie zbyt mocno upodobnić Formułę 1 do amerykańskich serii, wprowadzając standardowe podzespoły i próbując wyrównać osiągi pomiędzy zespołami.

„Mówimy poważnie. Musimy znaleźć rozwiązanie i sądzę, że Chase [Carey – dyrektor F1] zdaje sobie sprawę z tego, że nie możemy się wycofać. Musimy wypracować model, który będzie dobry dla sportu, ale zamierzamy otwarcie mówić o rzeczach, jakich nie akceptujemy” – powiedział szef koncernu FCA.

Marchionne dodał, że ostatnia umowa sponsorska z Sauberem, dzięki której od kolejnej kampanii do Formuły 1 powróci marka Alfa Romeo, została podpisana tylko do 2020 roku. „Porozumienie w sprawie Alfy podpisane z Sauberem wygasa w 2020-21, gdy Ferrari może odejść z Formuły 1. Przez wzgląd na sport musimy znaleźć rozwiązanie. Musimy osiągnąć kompromis”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.12.2017  Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników
08.12.2017  Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari
07.12.2017  Marchionne oferuje Haasowi sponsoring tytularny Maserati?
07.12.2017  Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1
06.12.2017  Marchionne: Prezentacja kierowców z GP USA nie była dobrym posunięciem
Tagi:
Ferrari
Marchionne S.
Sauber
Alfa Romeo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 04.12.2017 10:29[!]
To zabierz zabawki i uciekaj.
Dosyć szantażowania całego sportu, tylko dlatego, że jest się jego ikoną.
F1 przerwała po śmierci Senny, przetrwała odejście Schumachera to i przetrwa odejście Ferrari.
Wielkie oburzenie, bo nowy właściciel sportu chce dzielić pieniądze sprawiedliwie i chce stworzyć warunki zachęcające nowe firmy do zaangażowania się w sport...
ergie, 04.12.2017 12:13[!]
Żałosne...
RY2N, 04.12.2017 12:37[!]
Nie chodzi o szantaż.
Ferrari przystąpiło w 1950 roku do dyscypliny sportowej, która pozwalała wyłonić najlepszy samochód sportowy na świecie. Jesli dyscyplina się zmieni na inną (np. taką, która służy wyłonieniu najlepszego kierowcy na świecie), to po prostu Ferrari odejdzie. Lojalnie informują o tym zawczasu.
Oczywiście świat się nie zawali, po prostu Formuła 1 jaką znamy przestanie istnieć. Po pewnym czasie pewnie zmieni się logo i nazwa tej serii np. na Formuła RedBull czy Formuła Renault. Wszyscy będa mieć jednakowe bolidy i tyle. Powstanie jeszcze jedna z setek serii wyścigowych, które są adresowane do innego typu kbica. Na pewno nie do kibiców o zacięciu konstruktorsko-technicznym tylko bardziej humanistycznym - postrzegającym przede wszystkim kierowców jako herosów. Będa oni mieli swoje fan-kuby, będzie wymiana koszulek po wyścigu, piski fanek na konferencjach itp. Co kto lubi.
O Ferrari nie trzeba się martwić, bo zapewne dogada się zinnymi producentami i powoła nowy rodzaj wyścigów, w którym jak dawniej będzie się dało wyłonić najlepszy samochód.
rno2, 04.12.2017 12:47[!]
@RY2N
Ale kto mówi, że od 2021 roku nie będzie się liczył bolid, tylko kierowca?
A jak już jesteśmy przy konstruowaniu bolidów, to kunszt w ich budowie powinni pokazywać inżynierowie, a nie księgowi.
Ciekawe czy jak Ferrari dołączało do F1 w 1950 roku to też dołączali z myślą, że w przyszłości będą dostawali 100 baniek ekstra za to że są i będą mieli prawo weta?
Serio wolę 3 zespoły pokroju Force India z kreatywną kadrą, niż jedno nabzdyczone Ferrari, które od X lat ma największe przywileje, a mimo to nie potrafi nic ugrać...
marcelo92, 04.12.2017 15:33[!]
Jedno nabzdryczone Ferrari ? Ktos tu chyba wypadl z obiegu informacji. Akurat Renault z Mercedesem tez nie sa zadowoleni ze zmian. Ogladanie Force India ? Z calym szacunkiem, to gowno nie ogladanie. Jak ktos chce jakis szczytnych celow i idei w sciganiu to niech zainteresuje sie inna seria wyscigowa. F1 to pieniadze i ciagly rozwoj, a nie szukanie rownych podzialow. Obecnie dysproporce w budzetach sa za duze, ale nie moze taki Haas dostawac tyle co Ferrari.
rno2, 04.12.2017 15:45[!]
Cytat :
F1 to pieniadze

Oczywiście taka była dewiza założycieli F1 w 1950 roku.
Cytat :
ale nie moze taki Haas dostawac tyle co Ferrari

Jeśli zdobędzie na koniec sezonu tyle samo punktów co Ferrari, to dlaczego ma dostać mniej kasy?
Jestem zwolennikiem premiowania najlepszych, ale w tej chwili wygląda to tak, że Mercedes, Ferrari i Red Bull zgarniają z talerza prawie wszystko, a ochłapy są dzielone na pozostałych...
Cytat :
Ogladanie Force India ? Z calym szacunkiem, to gowno nie ogladanie.

Sorry, ale ja wolę oglądać jazdę dwóch wyrównanych kierowców, niż ślamazarne poruszanie się po torze Kimiego, który nie umie, a nawet nie może dorównać osiągom Vettela.
Cytat :
Akurat Renault z Mercedesem tez nie sa zadowoleni ze zmian

Póki co oni nie pajacują z groźbami wycofania się ze sportu. Ferrari po raz kolejny robi z tego cyrk. Coś jest nie po ich myśli, to grożą odejściem i malują obraz jaka to F1 będzie biedna bez nich...
macieiii, 04.12.2017 16:09[!]
jeśli Liberty zacznie posuwać się za daleko czy w silnikach, czy w zbyt dużej ilości GP usa, to dobrze że jest tupiące nóżką Ferrari. W sprawie podziału pieniędzy jest dziecinada, ale mogą sporo pomóc.
Yurek, 04.12.2017 16:16[!]
Przecież to już jest nudne. Wypad, jednego szkodnika mniej.
RY2N, 04.12.2017 16:17[!]
@rno2
Chodzi o swobodę rozwoju konstrukcji całego bolidu. Dla prawdziwych konstruktorów idealnie by było żeby była duża swoboda co do prac nad wszystkimi elementami bolidu. Zeby można było dawać silnik z przodu lub z tyłu, żeby liczba i układ kół był dowolny, żeby dopuścili dowolną realizację zwiększania docisku (dmuchawy, dyfuzory, spódniczki), żeby dać swobodę odnośnie liczby cylindrów, spręzarek lub nawet typu silnika (także turbina gazowa, wankel). Tylko wtedy jest postęp i wprowadzanie nowych rozwiązań, które mogą przejść do samochodów drogowych. Jeśli wszystko ujednolicisz - tracisz postęp. Zobacz sobie z oponami - jaki cyrk się zrobił rok i 2 lata temu gdy jest jeden dostawca i firmy nie moga rywalizować.
Oczywiście - pełna swoboda eskaluje koszty i stąd konieczny jakiś kompromis, ale nie powinno iść to w stronę dużej standaryzacji (co najwyżej można standaryzować elementy które się nie przydadzą w rozwoju samochodów drogowych - np. centralne nakrętki kół, T-wingi, płetwy rekina albo halo).

Natomiast jestem skłonny się zgodzić, że trzeba odejść od podziału kasy z premią dla zasłużonych zespołów. Powinne być proste zasady podziału według punktów i tyle.
Maciek znafca, 04.12.2017 17:00[!]
Ferrari chce kompromis: albo wygrywamy albo spadamy stad. To bardziej szantaż niż kompromis. Nie wyobrażam sobie F1 bez Ferrari.
Kamikadze2000, 04.12.2017 17:48[!]
Jejku skoro chcą odchodzić to droga wolna. Po co tak się boją o utratę "gigantów", którzy mają w nosie dobro F1 - patrzą tak na prawdę jedynie na własny interes. Szczerze to nie mam nic przeciwko temu, aby nie było żadnego fabrycznego zespołu. Stawka przynajmniej się bardziej wyrówna i wartość tytułu mistrzowskiego kierowców zyska na większym znaczeniu. Bo obecnie to tylko prestiżowy pucharek, aczkolwiek w kwestii sportowej mający marginalne znaczenie. :P
marcelo92, 04.12.2017 18:00[!]
Jak Mercedes nie pajacuje ? A wypowiedzi Wolfa i Laudy, że nowi właściciele jeszcze nic nie zrobili i z F1 chcą zrobić drugi Nascar ? Lauda jasno powiedział, że jak się nic nie zmieni w kwestii silników Mercedes będzie musiał sie zastanowić nad swoją przyszłością. Ferrari oczywiście stawia sprawe jasno, ale dobrze, że jest takie Ferrari. Nagle będzie można się obudzić w świecie nowej F1, gdzie 1/3 wyścigów bedzie rozgrywana w USA.

Jak Ferrari nie wygrywa to odchodzi z F1 ? Ciekawy wniosek, na dobrą sprawę żeby wyjąć dominacje Schumachera to ich ostatnie 20 lat wcale nie jest takie kolorowe.
Maciek znafca, 04.12.2017 18:14[!]
Ciekawe podejście skoro 'wyjmujesz' z ich dorobku największa dominację jednego kierowcy w dziejach sportu. Od czasów ostarnich tytułów mija już dekada i najwidoczniej tracą cierpliwość, inaczej nie groziliby odejściem, bo gdyby osiągali wyniki jak Mercedes w ogóle nie braliby tego pod uwagę. Dochodzą tez idiotyczne pomysły liberty, którzy chcą zrobić z europejskiej królowej sztuczną, wolną Amerykankę.
bartoszcze, 04.12.2017 19:19[!]
Ktoś złośliwy mógłby przypomnieć, że w pierwszych mistrzostwach F1 rządziło Alfa Romeo, które dwa lata później wycofało się z rywalizacji. Później był Mercedes, który po dwóch mistrzostwach się wycofał. Maserati zdobyło tytuł i się wkrótce wycofało, nie inaczej Vanwall..
Maciek znafca, 04.12.2017 21:02[!]
Ktoś złośliwy mógłby przypomnieć, że były to lata 50' i troszeczkę się zmieniło od tego czasu. I jeszcze ktoś złośliwy mógłby dodać, ze Mercedes nie wycofał się ze względów sportowych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca