Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę w Renault od 1 kwietnia

FIA osiągnęła z zespołem porozumienie o wydłużeniu obowiązkowego urlopu polskiego inżyniera.
Nataniel Piórkowski, 1 grudnia 2017, wyświetlenia: 3248<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy FIA i Renault, były szef działu technicznego F1 Federacji – Marcin Budkowski, będzie mógł rozpocząć pracę dla teamu z Enstone od 1 kwietnia 2018 roku.

Wczesną jesienią konkurencyjne zespoły wyrażały zaniepokojenie agresywnym posunięciem Renault, które zdołało nakłonić do współpracy Budkowskiego. Ze względu na swoją funkcję Polak miał wgląd w projekty rozwojowe bolidów, jakie były przekazywane do akceptacji FIA. Stajnie serii Grand Prix obawiały się, że Budkowski może przekazać ich poufne informacje Renault.

Dążąc do uspokojenia atmosfery FIA i Renault prowadziły rozmowy na temat sytuacji kontraktowej Budkowskiego. W ich wyniku ustalono, że obowiązkowy urlop związany ze zmianą pracodawcy zostanie wydłużony z trzech do sześciu miesięcy. W efekcie polski inżynier będzie mógł rozpocząć pracę w Enstone od 1 kwietnia 2018 roku, a więc w praktyce w tygodniu poprzedzającym Grand Prix Bahrajnu.

Chociaż zespoły żądały od FIA wprowadzenia ograniczeń, jakie pozwoliłyby zapobiec w przyszłości podobnym kontrowersjom, organ zarządzający nie ma możliwości wydłużenia okresu obowiązkowego urlopu. Zgodnie ze szwajcarskim prawem pracy może on wynosić maksymalnie trzy miesiące.

„Zespoły były niezadowolone? FIA była niezadowolona!” – stwierdził prezes Federacji, Jean Todt. „Nigdy nie będziesz zadowolony z sytuacji, w której odchodzą od ciebie utalentowani inżynierowie. W naszym przypadku pracownicy podlegają szwajcarskim kontraktom i wynikają z tego pewne ograniczenia. Dlatego obowiązkowy urlop wynosi trzy miesiące. W końcu udało nam się ustalić z Renault, że Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę dopiero 1 kwietnia, a więc sześć miesięcy [po odejściu z FIA]”.

„Jeśli zespoły nie są zadowolone, to mogą zawrzeć między sobą dżentelmeńskie porozumienie i nie zatrudniać żadnego pracownika lub inżyniera FIA bez uszanowania rocznego okresu urlopu. Wszyscy powinni się na to zgodzić. Z naszej strony postaramy się stosować solidne kontrakty, chroniące nas i chroniące ich, ale nie możemy zbyt wiele zrobić” – przyznał były szef Scuderii Ferrari.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Renault
Todt J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 02.12.2017 08:45[!]
Prima Aprilis :)
marios76, 02.12.2017 14:37[!]
Wpada Budkowski do pracy, a tu gromkie "spadaj jestes na urlopie!" :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca