Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Hamilton zdobywa pole position do Grand Prix Japonii

Anglik znacznie poprawił rekord toru Michaela Schumachera.
Łukasz Godula, 7 października 2017, wyświetlenia: 2184<< | lista | T- | T+ | >>

Od początku weekend w Japonii szyki krzyżuje pogoda. Jednak dzisiaj niebo wstrzymało się z opadami i kwalifikacje odbyły się na suchej nawierzchni. Perfekcyjnie wykorzystał to Hamilton, który nie dał żadnych szans rywalom.

Q1

Z wyjazdem na tor nie czekali zawodnicy z czołówki i Mercedesa oraz Vettela mieliśmy od razu na trasie. W garażu pozostawał Raikkonen, u którego mechanicy kończyli wymianę skrzyni biegów. Vettel i Hamilton wyjechali na miękkich oponach, reszta stawki na super-miękkich. W zakręcie Degner niemal nie rozbił się Bottas, w podobnym stylu jak Raikkonen w treningu ale udało się uniknąć kraksy, tymczasem Fin z Ferrari ostatecznie wyjechał z garażu.

Kierowcy pozostawali na torze przez kilka kółek i udawało się poprawiać wyniki, szczególnie kierowcom na miękkiej mieszance i tym samym Hamilton znacznie się zbliżył do pokonania granicy 1:29. W tym czasie na walkę o Q2 liczyło kilka kierowców i w momencie gdy szykowali się do ostatecznych przejazdów Romain Grosjean rozbił swoją maszynę, powodując czerwoną flagę. Tym samym poza Francuzem z dalszej walki odpadli Gasly, Stroll i dwójka Saubera. Dla Strolla było to tym bardziej frustrujące, gdyż na pierwszym przejeździe przyblokował go Sergio Perez. Sesja nie została już wznowiona

Q2

Pierwszy czas drugiej części czasówki w końcu dał nam rekord toru. Autorem był Hamitlon (1:27,819), a wynik Schumachera pobił o sekundę. Za Anglika wskoczył Vettel, jednak był to wynik o ponad pół sekundy gorszy. Na skraju czołowej dziesiątki byli kierowcy McLarena, za nimi Renault, Magnussen i Sainz.

Na drugi przejazd nie zdecydowali się tylko kierowcy Red Bulla i Raikkonen. Hamilton jechał na kolejny rekord kółka ale zjechał do pitlane. Tymczasem na dziesiątym miejscu doszło do zamiany miejsca pomiędzy Vandoornem i Alonso. Hiszpan o włos pokonał swojego zespołowego partnera i awansował do Q3. Dalej uplasowali się: Hulkenberg, Magnussen, Palmer i Sainz.

Q3

Walkę o pole position rozpoczęli kierowcy Mercedesa. Bottas wskoczył na kreskę z bardzo dobrym wynikiem, ale to Hamilton ponownie pobił rekord toru wynikiem 1:27,345. Przedzielił ich Vettel, ale jego strata do Anglika była dość spora, niemal pół sekundy. Za Bottasem zgonie z przewidywaniami mieliśmy zawodników Red Bulla.

Na drugim przejeździe Hamilton nieco poprawił rekord i tak jak wcześniej przewidywano, nikt nie był wstanie z nim powalczyć. Drugi był Bottas (który otrzyma karę). Trzeci Vettel, przed kierowcami Red Bulla, a dopiero za nimi zameldował się Raikkonen, który tym samym wystartuje za Vandoornem. Dla Vettela zadanie staje się coraz trudniejsze ale na pewno powalczy, gdyż Ferrari często jest szybsze w tempie wyścigowym.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi
26.11.2017  GP Abu Zabi: wypowiedzi po wyścigu (10)
26.11.2017  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
26.11.2017  Bottas wygrywa finał sezonu w Abu Zabi
26.11.2017  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Suzuka
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca