Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2018

Jack Aitken nowym kierowcą rezerwowym Renault

Team Renault Sport zaprezentował model R.S.18

Incydent z dnia filmowego nie skomplikuje zimowych testów Red Bulla

Sauber przedstawił bolid C37 w w barwach Alfy Romeo

Lowe: Deflektory będą kluczowym obszarem rozwoju nowych bolidów

Ferrari wprowadzi zmiany w malowaniu swojego bolidu?

19.02.2018

Galeria: Dzień filmowy Red Bulla

Red Bull RB14 zadebiutował na torze wyścigowym

Brawn: Liberty stawia fanów na pierwszym miejscu

Red Bull Racing zaprezentowało bolid RB14

Red Bull zadecyduje o dostawcy jednostek w połowie sezonu 2018

18.02.2018

Robert Kubica przetestuje prototyp LMP1 Manora

17.02.2018

Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC

Latifi weźmie udział w piątkowym treningu przed GP Kanady

16.02.2018

McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33

Lowe: Celem Williamsa jest zbliżenie się do czołowych zespołów

Williams: Zatrudniając Sirotkina nie kierowaliśmy się względami finansowymi

Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Rosberg typuje Hamiltona na zdobywcę mistrzowskiego tytułu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Francuz odniósł się również do rosnącego zainteresowania koncernów Formułą E.
Nataniel Piórkowski, 12 sierpnia 2017, wyświetlenia: 3410<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według Alaina Prosta nie ma szans na to, aby do Formuły 1 powróciły silniki V8 lub V10.

Obecnie w sporcie trwa debata na temat kształtu przepisów dotyczących jednostek napędowych, które mają być wykorzystywane w serii Grand Prix od sezonu 2021. Na chwilę obecną preferowanym rozwiązaniem jest silnik V6 z podwójnym turbo, wyposażony w system odzyskiwania energii kinetycznej.

„Obecne myślenie idzie w kierunku tego, że żaden konstruktor nie chciałby powrotu do wolnossących silników” – powiedział Prost, czterokrotny mistrz świata i specjalny doradca Renault w F1. „Producenci woleliby jednostki mniej skomplikowane od tych, z jakich korzystamy obecnie, ale przy jednoczesnym zachowaniu podzespołów elektrycznych, wykorzystywanych w nieco inny sposób, do może nieco innych celów. Nie nie chcą wracać do silników z przeszłości, co zresztą ma sens”.

Rosnące zainteresowanie koncernów samochodowych Formułą E nie jest zdaniem Prosta dowodem na to, że firmy tracą zainteresowanie Formułą 1. „Jeśli koncern produkuje różne samochody drogowe, to dlaczego nie miałby być obecny jednocześnie w F1 i Formule E? To rozsądne wyjście”.

„Wiele się uczymy. Tego typu sytuacja jest dobra dla wszystkich. Jeśli mamy do czynienia z firmą o globalnym zasięgu, to potrzebuje ona różnych metod prowadzenia działań marketingowych i sprzedaży produktów. Trzeba funkcjonować na różnych płaszczyznach. Żyjemy w świecie, w którym dochodzi do wielu zmian. Radzisz sobie lepiej, gdy działasz w różnych obszarach” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2017  Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję
08.12.2017  Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018
04.12.2017  Prost: Renault stawia sobie ostrożne cele na sezon 2018
29.09.2017  Prost: Współpraca Renault i McLarena przyniesie obopólne korzyści
21.09.2017  Prost: Renault chce być kuszącą opcją na przyszłorocznym rynku kierowców
Tagi:
Prost
F1 ogólnie
Przepisy
FE
Prost A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Falarek, 13.08.2017 13:07[!]
Czyli co F1 ma być jak Toyota Prius a nie Bugatti :)
gnodeb, 13.08.2017 13:33[!]
Spoko, V12 mogą być.
Gszegosz, 14.08.2017 02:22[!]
Czemu nie zrobią czegoś na wzór hybrydy połączonej ze spalinowym V8, tak jak to swego czasu miała toyota w wec? Wtedy Wilk syty i owca cała. Wku#wia mnie już ten downsizing.
KamBrillant, 14.08.2017 08:08[!]
@Gszegosz to jest bardzo dobra koncepcja.
ergie, 15.08.2017 09:28[!]
to usilne puszczanie w eter info o tym że nikt nie jest zainteresowany powrotem do wolnossących silników, świadczy o tym, że pośród dexydentów jest grupa któ jest za tym... bo po co zaprzeczać czemuś o czym się nie dyskutuje... a co do Formuły E... prawdziwym postępem technicznym byłoby zastosowanie ogniw paliwowych... no i na Boga czemu w F1 ma być cięcie kosztów a w elektrykami jeden kierowca ma na wyścig 2 auta... gdzie tu oszczędność?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca