Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2017

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

07.12.2017

Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia

Marchionne oferuje Haasowi sponsoring tytularny Maserati?

Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1

Hamilton wygrał głosowanie szefów zespołów na najlepszego kierowcę sezonu 2017

FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie

Yusuke Hasegawa stracił funkcję szefa projektu F1 Hondy

06.12.2017

Marchionne: Prezentacja kierowców z GP USA nie była dobrym posunięciem

Todt: F1 i WEC powinny korzystać z tych samych silników

Isola: Supertwarda mieszanka jest zabezpieczeniem dla Pirelli

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Horner: Formułą E jest szansą dla F1 na powrót do tradycyjnych silników

Brytyjczyk uważa, iż producenci chcący rozwijać napęd elektryczny mają ku temu dobrą platformę.
Mateusz Szymkiewicz, 9 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2124<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bulla – Christian Horner, uważa, że Formuła E stanowi szansę na powrót w F1 do tradycyjnych układów napędowych.

Aktualnie Formuła 1 korzysta z sześciocylindrowych silników, które są wspomagane dwoma systemami hybrydowymi. Technologia stosowana od 2014 roku ma jednak wielu przeciwników i aktualnie trwają dyskusje na temat wprowadzenia nowej formuły silnikowej od sezonu 2021. Jedną z propozycji jest wprowadzenie uproszczonych systemów odzyskiwania energii, które będą zintegrowane z silnikiem V6 twin-turbo.

Zdaniem Christiana Hornera, Formuła E daje producentom możliwość rozwijania napędu elektrycznego za dużo mniejsze pieniądze i w ten sposób przed F1 otwiera się szansa na powrót do tradycyjnych silników w najbliższej przyszłości. „Mam nadzieję, że nie skończymy ze złym kompromisem. Większość producentów zmierza w kierunku Formuły E, gdzie mają pole do rozwoju technologii przyszłości. W tym momencie jest tam więcej producentów niż było kiedykolwiek w Formule 1, czyli Porsche, Mercedes, Renault, Audi i Jaguar”.

„Koszty w Formule E stanowią pięć procent budżetu w Formule 1, więc wyobraźcie sobie, że większość producentów idzie tam, a takie marki jak Ferrari, Aston Martin i Lamborghini są w F1. Tutaj jest ich miejsce. Z tego powodu Formuła 1 znajduje się na rozdrożu. Jeżeli wierzyć politykom, to od 2030 roku wszyscy będziemy jeździć elektrycznymi samochodami, więc Formuła 1 powinna być odwrotna temu kierunkowi, czyli czyste ściganie, mężczyźni i maszyny oraz walka najlepszych kierowców z silnikiem spalinowym za plecami” – powiedział Brytyjczyk.

Jak dodał Horner, Red Bull podczas wspólnych badań rynku z Aston Martinem ustalił, że większość osób popiera stosowanie silników V10 oraz V12. „Zrobiłem własną ankietę podczas jednego ze spotkań z fanami i każdy wiwatował, kiedy powiedziałem, iż chcemy powrotu do V10. Mam jednak wątpliwości czy pójdziemy w tym kierunku. Będziemy zadowoleni z V6 bi-turbo, choć kluczowy jest dźwięk. Przy całej krytyce aktualnych silników, dla kibiców kluczowa jest głośność”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2017  Horner zdziwiony sprzeciwem McLarena wobec stosowania płetw rekina
24.11.2017  Horner: Limit trzech silników na sezon to absolutne szaleństwo
09.11.2017  Horner: Sprzeciw wobec nowej formuły silników ma charakter polityczny
08.11.2017  Horner sprzeciwia się propozycji rezygnacji z piątkowych treningów F1
30.10.2017  Horner: Red Bull nie chce uczynić z Ricciardo drugiego kierowcy
Tagi:
Horner C.
F1 ogólnie
FE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 09.08.2017 19:36[!]
F1 zawsze kojarzyła się z najnowszymi technologiami i przyszłościowymi rozwiązaniami.
Będzie trzeba powoli od tego odchodzić, by F1 nadal było atrakcyjne.
ergie, 10.08.2017 00:43[!]
Sasiton@ na całe szczęście jest Indy które idzie inna drogą (i mam nadzieje, że z niej nie zboczy)... oni już raz wchłoneli teoretycznie mocniejszą od siebie serię ;) A jeżel o najnowsze tochnologie, to atrakcyjne są naprawdę jedynie te, które z inzynierskiego punktu widzenia polepszaja prodykt, a nie te które sa jedynie dziełem prawników i gości od marketingu, którzy sa generalnie technoidiotami.
gnodeb, 10.08.2017 13:51[!]
Mi wciąż marzy się bokser 6 cyl. z kompresorem, wysokoobrotowy.
Wyobrażacie sobie połączenie gangu Subaru/Porsche z wyciem sprężarki mechanicznej + 15tys. rpm? :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca