Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.10.2017

Nowy bolid McLarena zostanie pomalowany w barwy papaya orange?

Od 2018 roku Formuła 1 wejdzie we współpracę z Netflixem?

Bottas: Nie mogę być zadowolony z ostatnich wyników

Maurizio Arrivabene straci stanowisko szefa Scuderii Ferrari?

Od trzeciego treningu Vettel będzie korzystał z nowego podwozia

Informacja Pirelli po treningach przed GP USA

GP Stanów Zjednoczonych: wypowiedzi po treningach (10)

20.10.2017

Hamilton z rekordem toru w drugim treningu

Williams został ukarany grzywną 10 tysięcy euro w zawieszeniu

Hamilton najszybszy w pierwszym treningu przed GP USA

Renault testuje części silnika rozwijane z myślą o sezonie 2018

Verstappen przedłużył kontrakt z Red Bullem do 2020 roku

Verstappen otrzyma karę za wymianę elementów jednostki napędowej

Verstappen preferuje kontynuowanie kariery w F1 wspólnie z Red Bullem

Wehrlein: Chciałbym poznać swoją przyszłość przed GP Abu Zabi

Vettel: Reprymenda za spóźnienie się na hymn to żart

Kwiat: Zasługuję na wyjaśnienia ze strony Red Bulla

Hartley zostanie cofnięty o trzydzieści miejsc na starcie wyścigu w Austin

19.10.2017

Vandoorne zostanie ukarany cofnięciem o 5 pozycji na starcie GP USA

Alonso: Podpisałem wieloletnią umowę z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Horner: Formułą E jest szansą dla F1 na powrót do tradycyjnych silników

Brytyjczyk uważa, iż producenci chcący rozwijać napęd elektryczny mają ku temu dobrą platformę.
Mateusz Szymkiewicz, 9 sierpnia 2017, wyświetlenia: 1936<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bulla – Christian Horner, uważa, że Formuła E stanowi szansę na powrót w F1 do tradycyjnych układów napędowych.

Aktualnie Formuła 1 korzysta z sześciocylindrowych silników, które są wspomagane dwoma systemami hybrydowymi. Technologia stosowana od 2014 roku ma jednak wielu przeciwników i aktualnie trwają dyskusje na temat wprowadzenia nowej formuły silnikowej od sezonu 2021. Jedną z propozycji jest wprowadzenie uproszczonych systemów odzyskiwania energii, które będą zintegrowane z silnikiem V6 twin-turbo.

Zdaniem Christiana Hornera, Formuła E daje producentom możliwość rozwijania napędu elektrycznego za dużo mniejsze pieniądze i w ten sposób przed F1 otwiera się szansa na powrót do tradycyjnych silników w najbliższej przyszłości. „Mam nadzieję, że nie skończymy ze złym kompromisem. Większość producentów zmierza w kierunku Formuły E, gdzie mają pole do rozwoju technologii przyszłości. W tym momencie jest tam więcej producentów niż było kiedykolwiek w Formule 1, czyli Porsche, Mercedes, Renault, Audi i Jaguar”.

„Koszty w Formule E stanowią pięć procent budżetu w Formule 1, więc wyobraźcie sobie, że większość producentów idzie tam, a takie marki jak Ferrari, Aston Martin i Lamborghini są w F1. Tutaj jest ich miejsce. Z tego powodu Formuła 1 znajduje się na rozdrożu. Jeżeli wierzyć politykom, to od 2030 roku wszyscy będziemy jeździć elektrycznymi samochodami, więc Formuła 1 powinna być odwrotna temu kierunkowi, czyli czyste ściganie, mężczyźni i maszyny oraz walka najlepszych kierowców z silnikiem spalinowym za plecami” – powiedział Brytyjczyk.

Jak dodał Horner, Red Bull podczas wspólnych badań rynku z Aston Martinem ustalił, że większość osób popiera stosowanie silników V10 oraz V12. „Zrobiłem własną ankietę podczas jednego ze spotkań z fanami i każdy wiwatował, kiedy powiedziałem, iż chcemy powrotu do V10. Mam jednak wątpliwości czy pójdziemy w tym kierunku. Będziemy zadowoleni z V6 bi-turbo, choć kluczowy jest dźwięk. Przy całej krytyce aktualnych silników, dla kibiców kluczowa jest głośność”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.10.2017  Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1
27.09.2017  Horner: Red Bull nie narzeka na brak opcji wśród kierowców na sezon 2019
17.09.2017  Aston Martin zostanie sponsorem tytularnym Red Bull Racing?
09.09.2017  Horner: Red Bull na pewno otrzyma kolejne kary cofnięcia na starcie
05.09.2017  Horner: Silniki V6 nie zrobiły nic pozytywnego dla F1
Tagi:
Horner C.
F1 ogólnie
FE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 09.08.2017 19:36[!]
F1 zawsze kojarzyła się z najnowszymi technologiami i przyszłościowymi rozwiązaniami.
Będzie trzeba powoli od tego odchodzić, by F1 nadal było atrakcyjne.
ergie, 10.08.2017 00:43[!]
Sasiton@ na całe szczęście jest Indy które idzie inna drogą (i mam nadzieje, że z niej nie zboczy)... oni już raz wchłoneli teoretycznie mocniejszą od siebie serię ;) A jeżel o najnowsze tochnologie, to atrakcyjne są naprawdę jedynie te, które z inzynierskiego punktu widzenia polepszaja prodykt, a nie te które sa jedynie dziełem prawników i gości od marketingu, którzy sa generalnie technoidiotami.
gnodeb, 10.08.2017 13:51[!]
Mi wciąż marzy się bokser 6 cyl. z kompresorem, wysokoobrotowy.
Wyobrażacie sobie połączenie gangu Subaru/Porsche z wyciem sprężarki mechanicznej + 15tys. rpm? :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca