Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.02.2018

Robert Kubica weźmie udział w pierwszych testach w Barcelonie

Rowland będzie pełnił funkcję młodego kierowcy Williamsa w sezonie 2018

Boullier: McLaren nie poszedł na kompromisy projektując bolid MCL33

Brown: Nowe malowanie bolidu pokazuje, że McLaren słucha swoich fanów

McLaren przedstawił bolid MCL33 w pomarańczowych barwach

22.02.2018

Raikkonen jako pierwszy przetestuje SF71H

Force India dementuje spekulacje o potencjalnej sprzedaży

Ferrari pokazało tegoroczny bolid - SF71H

Galeria: Shakedown Mercedesa W09

Wolff nie jest zadowolony z wyglądu systemu Halo

Wehrlein i Russell będą w tym roku rezerwowymi kierowcami Mercedesa

Mercedes oficjalnie zaprezentował bolid W09 EQ Power+

Pierwsze zdjęcie McLarena MCL33 wyciekło do internetu

Bolid W09 Mercedesa zadebiutował na torze

Vasseur: Umowa z Alfą Romeo zwiększa atrakcyjność Saubera

Mansell: Hamilton i Mercedes są faworytami do tytułów

21.02.2018

Rich Energy nie zostanie nowym właścicielem Force India

Toro Rosso opublikowało pierwsze zdjęcie modelu STR13

Bolidy Saubera i Toro Rosso zadebiutowały na torze

Nikita Mazepin jako pierwszy przetestuje nowy bolid Force India

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Horner: Formułą E jest szansą dla F1 na powrót do tradycyjnych silników

Brytyjczyk uważa, iż producenci chcący rozwijać napęd elektryczny mają ku temu dobrą platformę.
Mateusz Szymkiewicz, 9 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2151<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bulla – Christian Horner, uważa, że Formuła E stanowi szansę na powrót w F1 do tradycyjnych układów napędowych.

Aktualnie Formuła 1 korzysta z sześciocylindrowych silników, które są wspomagane dwoma systemami hybrydowymi. Technologia stosowana od 2014 roku ma jednak wielu przeciwników i aktualnie trwają dyskusje na temat wprowadzenia nowej formuły silnikowej od sezonu 2021. Jedną z propozycji jest wprowadzenie uproszczonych systemów odzyskiwania energii, które będą zintegrowane z silnikiem V6 twin-turbo.

Zdaniem Christiana Hornera, Formuła E daje producentom możliwość rozwijania napędu elektrycznego za dużo mniejsze pieniądze i w ten sposób przed F1 otwiera się szansa na powrót do tradycyjnych silników w najbliższej przyszłości. „Mam nadzieję, że nie skończymy ze złym kompromisem. Większość producentów zmierza w kierunku Formuły E, gdzie mają pole do rozwoju technologii przyszłości. W tym momencie jest tam więcej producentów niż było kiedykolwiek w Formule 1, czyli Porsche, Mercedes, Renault, Audi i Jaguar”.

„Koszty w Formule E stanowią pięć procent budżetu w Formule 1, więc wyobraźcie sobie, że większość producentów idzie tam, a takie marki jak Ferrari, Aston Martin i Lamborghini są w F1. Tutaj jest ich miejsce. Z tego powodu Formuła 1 znajduje się na rozdrożu. Jeżeli wierzyć politykom, to od 2030 roku wszyscy będziemy jeździć elektrycznymi samochodami, więc Formuła 1 powinna być odwrotna temu kierunkowi, czyli czyste ściganie, mężczyźni i maszyny oraz walka najlepszych kierowców z silnikiem spalinowym za plecami” – powiedział Brytyjczyk.

Jak dodał Horner, Red Bull podczas wspólnych badań rynku z Aston Martinem ustalił, że większość osób popiera stosowanie silników V10 oraz V12. „Zrobiłem własną ankietę podczas jednego ze spotkań z fanami i każdy wiwatował, kiedy powiedziałem, iż chcemy powrotu do V10. Mam jednak wątpliwości czy pójdziemy w tym kierunku. Będziemy zadowoleni z V6 bi-turbo, choć kluczowy jest dźwięk. Przy całej krytyce aktualnych silników, dla kibiców kluczowa jest głośność”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.02.2018  Horner: F1 powinna postawić zespołom ultimatum w kwestii przepisów
24.01.2018  Horner: Zespoły powinny zmienić podejście do rozmów z Liberty Media
16.01.2018  Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych
16.12.2017  Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo
25.11.2017  Horner zdziwiony sprzeciwem McLarena wobec stosowania płetw rekina
Tagi:
Horner C.
F1 ogólnie
FE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 09.08.2017 19:36[!]
F1 zawsze kojarzyła się z najnowszymi technologiami i przyszłościowymi rozwiązaniami.
Będzie trzeba powoli od tego odchodzić, by F1 nadal było atrakcyjne.
ergie, 10.08.2017 00:43[!]
Sasiton@ na całe szczęście jest Indy które idzie inna drogą (i mam nadzieje, że z niej nie zboczy)... oni już raz wchłoneli teoretycznie mocniejszą od siebie serię ;) A jeżel o najnowsze tochnologie, to atrakcyjne są naprawdę jedynie te, które z inzynierskiego punktu widzenia polepszaja prodykt, a nie te które sa jedynie dziełem prawników i gości od marketingu, którzy sa generalnie technoidiotami.
gnodeb, 10.08.2017 13:51[!]
Mi wciąż marzy się bokser 6 cyl. z kompresorem, wysokoobrotowy.
Wyobrażacie sobie połączenie gangu Subaru/Porsche z wyciem sprężarki mechanicznej + 15tys. rpm? :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca