Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Kubica: Nowe bolidy nie mają nic wspólnego z tym co dotychczas prowadziłem

Polak podkreślił, że największą trudność sprawiło mu przyzwyczajenie się do masy R.S.17.
M. Szymkiewicz/N. Piórkowski, 2 sierpnia 2017, wyświetlenia: 8102<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Robert Kubica podczas dzisiejszego spotkania z mediami podzielił się swoimi wrażeniami z testów Renault R.S.17.

Ekipa Renault podczas drugiego dnia testów na Węgrzech powierzyła Polakowi swój tegoroczny bolid. Dla Kubicy był to pierwszy kontakt z konstrukcją w aktualnej specyfikacji, a także z hybrydowym układem napędowym. Jak przyznał kierowca, obecne bolidy Formuły 1 absolutnie nie mają nic wspólnego z tymi, które prowadził w okresie swoich startów w Królowej Sportów Motorowych.

„Z kokpitu wyglądało to trochę inaczej, było dużo nowości, praktycznie wszystko było nowe i ten bolid w porównaniu do tych, którymi startowałem lub ostatnio testowałem, praktycznie nie ma nic podobnego” – powiedział Robert Kubica. „Wszystko się różni, od stylu jazdy, po samą charakterystykę, opony i szerokość. Bolidy różnią się znacznie, jednak był to intensywny dzień, który dał mi sporo nauki. Było wiele nowości, także z początku nie czułem się dosyć naturalnie w bolidzie. To było dla mnie nowe środowisko. Wsiadłem do bolidu o dziewiątej i opuściłem go tak naprawdę przed trzynastą, nie mając czasu na analizę, odetchnięcie i posegregowanie wszystkich nowości. Czasami warto zatrzymać się i trochę ochłonąć oraz przeanalizować pewne rzeczy”.

„Tak naprawdę jeśli chodzi o komfort jazdy to punktem zwrotnym była przerwa, kiedy wysiadłem z bolidu i przeanalizowałem parę rzeczy. Pomyślałem co i gdzie poprawić i kiedy wsiadałem po raz drugi, od razu poczułem się dużo bardziej naturalnie, co było najlepszym uczuciem dzisiejszego dnia. Program był jednak napięty i najważniejsze jest, że poza ostatnim przejazdem, który był przerwany czerwoną flagą, udało się go wykonać w stu procentach, także to jest najważniejsze”.

„Jako, że łatwiej jest się uczyć nowych rzeczy, niż zapomnieć stare nawyki, to doświadczenia z bolidów Formuły 1 o innej charakterystyce na początku trochę mi przeszkadzały, co nie znaczy, że były to negatywne rzeczy. Łatwiej jest jednak uczyć się od nowa i mają pewne nawyki musiałem to wszystko ogarnąć, ale sądzę, że największym wyzwaniem była masa bolidu. Nikt o tym nie mówi, ponieważ waga w Formule 1 stopniowa wzrastała – z roku na rok czy co dwa lata – i dla innych kierowców najprawdopodobniej było to dużo łatwiejsze. Bolidy z roku na rok się zmieniają, lecz nie cała konstrukcja, a mój świat dzisiaj się zawalił. W przeciągu jednego okrążenia zrozumiałem, że to co mam zarejestrowane w mózgu, w ogóle nie ma nic wspólnego z tym co prowadzę i masę bolidu naprawdę było czuć. Kiedy wchodzimy w zakręt i zaczyna uciekać tył, to jest to dużo większe wyzwanie. Mimo, że docisk bolidu jest ogromny, to w szybkich zakrętach czuć te sto kilogramów więcej”.

Kubica podczas pierwszego wyjazdu z garażu uderzył prawym tylnym kołem o ścianę. Kierowca poproszony o skomentowanie tej sytuacji, odpowiedział: „Dawniej wyjeżdżając z boksu patrzyło się, czy zgarnie się kogoś przednim skrzydłem. To właśnie robiłem, lecz zapomniałem, że bolid jest dłuższy i szerszy. Niestety nie był to udany pierwszy wyjazd, ale potem już było z górki”.

Polak zapytany także, czy po tym teście czuje się już w stu procentach kierowcą „nowej” Formuły 1, odpowiedział, iż przy kolejnej próbie miałby większy komfort. „To zbyt skomplikowane pytanie. Sądzę, że po jednym dniu jazd sporo się nauczyłem, wiem, że pewne rzeczy muszę poprawić, co jest naturalne. Wiem też o tym, że jeśli po czterdziestu minutach przerwy wsiadając do bolidu poczułem się dużo bardziej komfortowo, to gdybym wskoczył do niego jutro rano, wszystko byłoby bardziej naturalne. To jest dla mnie priorytetem, ponieważ prowadząc bolid wszystko musi być naturalne i zrobiłem pod tym względem duży postęp. Sądzę, że z okrążenia na okrążenie czy z dnia na dzień sytuacja może tylko ulec poprawie”.

Kubica na koniec zapytany o swoją przyszłość, dodał: „Plany są takie, że jutro wracam do domu i to jedyny plan, który teraz istnieje”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.12.2017  Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018
11.12.2017  Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem
07.12.2017  Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia
04.12.2017  Vettel: Nie rozumiem dlaczego Kubica naciska na powrót do F1
04.12.2017  Kubica: Moja jazda bolidem F1 jest w 90% taka sama jak przed wypadkiem
Tagi:
Kubica R.
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aeromis, 03.08.2017 15:13[!]
@BGP001
Cytat :
Tempo wyścigowe jest dobre, ale tempo kwalifikacyjne nie było tak dobre jak Palmera czy Hulkenberga, szczególnie że Kubica miał lepiej nagumowany tor i mógł korzystać z ultra miękkiej mieszanki (plus jeszcze tor był bardziej nagrzany).
A słyszałeś o optymalnej temperaturze pracy opon? Skąd wiesz że był test tempa kwalifikacyjnego w warunkach ustawienia bolidu pod kwalifikacje a nie te zbliżone z trzeciego treningu?
Że tak odbiję Twoją piłeczkę:
Ja rozumiem że teraz wieje Kubicotrolingiemi każdy trol Kubicy będzie się wypowiadał o Robercie, by na podstawie swojej niewiedzy wyciągać wnioski i przyznawać sobie nawzajem rację by w ów wspólnocie poczuć się mądrym i bezstronnym.

Rozumiem kibiców Roberta (sam nim jestem) - bo na tym właśnie polega kibicowanie. Nie rozumiem jednak hejterów którzy bez jakichkolwiek rzetelnie opisanych danych wymyślają głupoty by uważać się za bezstronnych i <omg> myślących.
marcelo92, 03.08.2017 15:18[!]
A ja uwzam, ze nie bylo tempa kwalifikacyjnego i tyle. Inne zespoly tez mialy innych kierowcow jak zawsze i nikt nie robil przejazdow kwalifikacyjnych. Tempo wyscigowe bylo ok. Nie wiemy czy tylko ok, czy bardzo dobre. Zobaczymy co przyniesie przyszlosc. Ja obstawiam, ze Kubica dostanie na SPA, albo Monzy caly trening. Reanult widzac dobre tempo wyscigowe Kubicy moglo specjalnie nie robic trybu kwalifikacyjnego, aby nie dokladac do pieca, w ktorym i tak juz ogien hula.
robasek, 03.08.2017 15:28[!]
Trudno w jeden dzień osiągnąć takie czucie bolidu jak Ci co jeżdżą nimi co tydzień czy dwa. Kubica sam podkreśla że jest jeszcze sporo do poprawy i gdyby jeździł jeszcze jeden dzień na pewno byłoby jeszcze lepiej.
BGP001, 03.08.2017 15:40[!]
@Aeromis Nie jestem przesadnym fanm Kubicy ale też nie jestem jego przeciwnikiem(lub jakimś synonimem tego słowa), i patrzę chłodnym okiem na to co się dzieje i to nie jest trolling tylko obiektywne spojrzenie z bardzo lekkim przesunięciem w subiektywizm. A mowa o hurraoptymiźmie i kubicomaniak to jest bardziej z tego jak użytkownik SaleiB pisze w komentarzu swoje zdanie a potem rzuca się na niego kilku z tekstami w stylu "skąd wiesz co robiło Renault", "skąd wiesz jaka była optymalną praca opon", "co miał jeszcze Kubica zrobić"
Aeromis, 03.08.2017 16:22[!]
@BGP001
Cytat :
A mowa o hurraoptymiźmie i kubicomaniak to jest bardziej z tego jak użytkownik SaleiB pisze w komentarzu swoje zdanie a potem rzuca się na niego kilku z tekstami w stylu "skąd wiesz co robiło Renault", "skąd wiesz jaka była optymalną praca opon", "co miał jeszcze Kubica zrobić"
Skoro uważasz się za względnie obiektywnego to także powinieneś się "rzucić" na @SaleiB. No chyba że masz na prawdę jakieś wiadomości bezpośrednio ze stajni Renault.
domek, 03.08.2017 18:58[!]
tam nie było przejazdów kwala, wg mnie zestawienie czasów z całego dnia pokazuje że cały dzień jeździł z tym samym poziomem paliwa, a jego długi stint na softach wyglada na symulacje stintu Palmera i Hulka z wyscigu i Robert jechał szybciej
Zomo, 03.08.2017 19:39[!]
@BGP001 - a gdzie twoj obiektywizm wzgledem Palmera ? Wrozysz mu swietlana przyszlosc ?
Qbelek11, 03.08.2017 21:45[!]
Ludzie wylizujcie. Wszyscy kibice i nie Roberta chcą jego powrotu do F1. Należą mu się wielkie brawa za walkę o powrót. Pojechał fantastyczne testy. To prawda. Ale czemu „jedziecie" po kolegach @SaleiB i @BGP001. Wiem ze możliwe ze Kubica nie robił przejazdów kwalifikacyjnych. Ale jaką macie pewność. Może robił. Prawdopodobnie jest jeszcze słabszy od Palmera w tym elemencie. I nie mówię ze jest gorszy tylko musi przyzwyczaić się do nowego bolidu. A i gdyby ktoś chciał mi zarzucić ze „nie jestem kibicem Roberta" to chciałem powiedzieć ze wychowywałem się oglądając jego wyścigi. No także dobranoc
Aeromis, 03.08.2017 22:06[!]
@Qbelek11
Nie wiem czemu nie zauważyłeś, że tu żadnej kłótni i najeżdżania na innych nie ma, cóż więc chcesz uzdrawiać i po co?

Cytat Qbelek11 :
Ludzie wylizujcie.
Pokłosie wypowiedzi Magnussena? ;)
Qbelek11, 03.08.2017 22:15[!]
@Aeromis
Bwoah....
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca