Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.02.2018

Robert Kubica weźmie udział w pierwszych testach w Barcelonie

Rowland będzie pełnił funkcję młodego kierowcy Williamsa w sezonie 2018

Boullier: McLaren nie poszedł na kompromisy projektując bolid MCL33

Brown: Nowe malowanie bolidu pokazuje, że McLaren słucha swoich fanów

McLaren przedstawił bolid MCL33 w pomarańczowych barwach

22.02.2018

Raikkonen jako pierwszy przetestuje SF71H

Force India dementuje spekulacje o potencjalnej sprzedaży

Ferrari pokazało tegoroczny bolid - SF71H

Galeria: Shakedown Mercedesa W09

Wolff nie jest zadowolony z wyglądu systemu Halo

Wehrlein i Russell będą w tym roku rezerwowymi kierowcami Mercedesa

Mercedes oficjalnie zaprezentował bolid W09 EQ Power+

Pierwsze zdjęcie McLarena MCL33 wyciekło do internetu

Bolid W09 Mercedesa zadebiutował na torze

Vasseur: Umowa z Alfą Romeo zwiększa atrakcyjność Saubera

Mansell: Hamilton i Mercedes są faworytami do tytułów

21.02.2018

Rich Energy nie zostanie nowym właścicielem Force India

Toro Rosso opublikowało pierwsze zdjęcie modelu STR13

Bolidy Saubera i Toro Rosso zadebiutowały na torze

Nikita Mazepin jako pierwszy przetestuje nowy bolid Force India

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA zamierza eksperymentować z rozmiarami systemu Halo

Przedni słupek pałąku testowanego przez George'a Russella jest szeroki na dwadzieścia milimetrów.
Mateusz Szymkiewicz, 2 sierpnia 2017, wyświetlenia: 1501<< | lista | T- | T+ | >>

FIA zamierza przetestować kilka wersji systemu Halo, mające różnić się od siebie grubością elementu znajdującego się na wprost głowy kierowcy.

Przed Grand Prix Węgier oficjalnie zostało zatwierdzone wprowadzenie systemu ochrony głowy kierowcy od sezonu 2018. Rozwiązaniem preferowanym przez FIA jest pałąk składający się z trzech mocowań oraz obręczy wokół kokpitu, którego zadaniem jest odbijanie wszelkich obiektów zmierzających w stronę kierowcy.

Mimo to rozwiązanie oficjalnie określane systemem Halo wzbudza duże kontrowersje, głównie ze względów estetycznych. Federacja zapewnia jednak, iż wraz z rozwojem projektu uda się wypracować wersję systemu, która swoim wyglądem będzie w stanie przekonać do siebie środowisko Formuły 1.

Aktualnie na torze Hungaroring sprawdzany jest przez Mercedesa pałąk z centralnie umieszczonym słupkiem o szerokości 20 milimetrów. Proponowane rozwiązanie ma przede wszystkim poprawić widoczność z perspektywy kokpitu i jak ujawnił Laurent Mekies z FIA, planowane są w tym zakresie eksperymenty i niewykluczone, że jeszcze w tym roku ujrzymy system Halo ze słupkiem o szerokości zaledwie szesnastu milimetrów.

„Obecnie centralny słupek ma szerokość dwudziestu milimetrów. Uważamy, że istnieje możliwość zredukowania tego rozmiaru z myślą o poprawie widoczności dla kierowców. Zamieramy więc testować przed następnym sezonem, schodząc do szerokości szesnastu milimetrów, by zobaczyć, jak daleko możemy się posunąć” – powiedział dyrektor Federacji ds. bezpieczeństwa.

Z kolei Charlie Whiting ujawnił, że system Halo powróci do użytku podczas piątkowych sesji treningowych, ze względu na chęć sprawdzenia przez zespoły, jaki wpływ będzie miał pałąk na przepływ powietrza wokół bolidu. „Powiedzieliśmy kilku zespołom, że będą mogły z tego skorzystać podczas pierwszego oraz drugiego treningu. Do tego dochodzą testy w trakcie sezonu. Jazdy dla Pirelli nie wchodzą w grę, ale na przykład obecna dwudniowa sesja [na Węgrzech]. Powiedzieliśmy, że mają zgodę na sprawdzenie tego tutaj, na testach po zakończeniu sezonu w Abu Zabi, a także pierwszego dnia weekendu Grand Prix, tak jak już to było w zeszłym roku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2018  Weber: Władze F1 muszą ostrożnie wprowadzać zmiany
05.02.2018  Formuła 1 zainaugurowała inicjatywę Grid Kids
28.01.2018  Whiting wizytował tor w Assen
22.01.2018  Todt: Omówimy kwestię weta Ferrari
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
Tagi:
FIA
Halo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rvs, 02.08.2017 23:22[!]
Kiedyś Kubica z Heidfeldem bodaj na GP Francji 2007 dostali upgrade aero w postaci dwóch pionowych słupków na przedzie bolidu, co podobno dawało korzyści (i wyglądało zawadiacko), jednak zostało zbanowane ze względów bezpieczeństwa, ponieważ mogło ograniczać pole widzenia... Dziś, z tych samych względów, bezpieczeństwa, stawia się słupek centralnie przed kierowcą, dodatkowo psując kompletnie wygląd tych pięknych bolidów. No, ale jeśli kiedyś spełni swoją rolę, czyli uchroni kogoś, to nikt nie powie złego słowa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca