Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.10.2017

Nowy bolid McLarena zostanie pomalowany w barwy papaya orange?

Od 2018 roku Formuła 1 wejdzie we współpracę z Netflixem?

Bottas: Nie mogę być zadowolony z ostatnich wyników

Maurizio Arrivabene straci stanowisko szefa Scuderii Ferrari?

Od trzeciego treningu Vettel będzie korzystał z nowego podwozia

Informacja Pirelli po treningach przed GP USA

GP Stanów Zjednoczonych: wypowiedzi po treningach (10)

20.10.2017

Hamilton z rekordem toru w drugim treningu

Williams został ukarany grzywną 10 tysięcy euro w zawieszeniu

Hamilton najszybszy w pierwszym treningu przed GP USA

Renault testuje części silnika rozwijane z myślą o sezonie 2018

Verstappen przedłużył kontrakt z Red Bullem do 2020 roku

Verstappen otrzyma karę za wymianę elementów jednostki napędowej

Verstappen preferuje kontynuowanie kariery w F1 wspólnie z Red Bullem

Wehrlein: Chciałbym poznać swoją przyszłość przed GP Abu Zabi

Vettel: Reprymenda za spóźnienie się na hymn to żart

Kwiat: Zasługuję na wyjaśnienia ze strony Red Bulla

Hartley zostanie cofnięty o trzydzieści miejsc na starcie wyścigu w Austin

19.10.2017

Vandoorne zostanie ukarany cofnięciem o 5 pozycji na starcie GP USA

Alonso: Podpisałem wieloletnią umowę z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

FIA zamierza eksperymentować z rozmiarami systemu Halo

Przedni słupek pałąku testowanego przez George'a Russella jest szeroki na dwadzieścia milimetrów.
Mateusz Szymkiewicz, 2 sierpnia 2017, wyświetlenia: 1415<< | lista | T- | T+ | >>

FIA zamierza przetestować kilka wersji systemu Halo, mające różnić się od siebie grubością elementu znajdującego się na wprost głowy kierowcy.

Przed Grand Prix Węgier oficjalnie zostało zatwierdzone wprowadzenie systemu ochrony głowy kierowcy od sezonu 2018. Rozwiązaniem preferowanym przez FIA jest pałąk składający się z trzech mocowań oraz obręczy wokół kokpitu, którego zadaniem jest odbijanie wszelkich obiektów zmierzających w stronę kierowcy.

Mimo to rozwiązanie oficjalnie określane systemem Halo wzbudza duże kontrowersje, głównie ze względów estetycznych. Federacja zapewnia jednak, iż wraz z rozwojem projektu uda się wypracować wersję systemu, która swoim wyglądem będzie w stanie przekonać do siebie środowisko Formuły 1.

Aktualnie na torze Hungaroring sprawdzany jest przez Mercedesa pałąk z centralnie umieszczonym słupkiem o szerokości 20 milimetrów. Proponowane rozwiązanie ma przede wszystkim poprawić widoczność z perspektywy kokpitu i jak ujawnił Laurent Mekies z FIA, planowane są w tym zakresie eksperymenty i niewykluczone, że jeszcze w tym roku ujrzymy system Halo ze słupkiem o szerokości zaledwie szesnastu milimetrów.

„Obecnie centralny słupek ma szerokość dwudziestu milimetrów. Uważamy, że istnieje możliwość zredukowania tego rozmiaru z myślą o poprawie widoczności dla kierowców. Zamieramy więc testować przed następnym sezonem, schodząc do szerokości szesnastu milimetrów, by zobaczyć, jak daleko możemy się posunąć” – powiedział dyrektor Federacji ds. bezpieczeństwa.

Z kolei Charlie Whiting ujawnił, że system Halo powróci do użytku podczas piątkowych sesji treningowych, ze względu na chęć sprawdzenia przez zespoły, jaki wpływ będzie miał pałąk na przepływ powietrza wokół bolidu. „Powiedzieliśmy kilku zespołom, że będą mogły z tego skorzystać podczas pierwszego oraz drugiego treningu. Do tego dochodzą testy w trakcie sezonu. Jazdy dla Pirelli nie wchodzą w grę, ale na przykład obecna dwudniowa sesja [na Węgrzech]. Powiedzieliśmy, że mają zgodę na sprawdzenie tego tutaj, na testach po zakończeniu sezonu w Abu Zabi, a także pierwszego dnia weekendu Grand Prix, tak jak już to było w zeszłym roku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.10.2017  Williams został ukarany grzywną 10 tysięcy euro w zawieszeniu
20.10.2017  Renault testuje części silnika rozwijane z myślą o sezonie 2018
20.10.2017  Verstappen otrzyma karę za wymianę elementów jednostki napędowej
19.10.2017  Vandoorne zostanie ukarany cofnięciem o 5 pozycji na starcie GP USA
19.10.2017  Francuski organ bada proces sprzedaży F1 Liberty Media
Tagi:
FIA
Halo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rvs, 02.08.2017 23:22[!]
Kiedyś Kubica z Heidfeldem bodaj na GP Francji 2007 dostali upgrade aero w postaci dwóch pionowych słupków na przedzie bolidu, co podobno dawało korzyści (i wyglądało zawadiacko), jednak zostało zbanowane ze względów bezpieczeństwa, ponieważ mogło ograniczać pole widzenia... Dziś, z tych samych względów, bezpieczeństwa, stawia się słupek centralnie przed kierowcą, dodatkowo psując kompletnie wygląd tych pięknych bolidów. No, ale jeśli kiedyś spełni swoją rolę, czyli uchroni kogoś, to nikt nie powie złego słowa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca