Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.05.2017

Oliver Rowland wygrywa główny wyścig F2 w Monako

Indy 500: Castroneves najszybszy w ostatnim treningu

Fani coraz bardziej pozytywnie oceniają Formułę 1

Wolff: F1 powinna zniknąć z torów wyglądających jak sklepowe parkingi

Fry: Ferrari odeszło w końcu od krótkoterminowych rozwiązań

Haas zmienił malowanie bolidu w celu lepszej ekspozycji logotypów

Button nie jest zainteresowany startem w Indy 500

25.05.2017

Informacja Pirelli po treningach przed GP Monako

GP Monako: wypowiedzi po treningach (10)

GP Monako: Vettel uzyskał najlepszy czas w drugim treningu

Pirelli ujawniło mieszanki ogumienia dostępne na GP Węgier

Horner: W F1 musi być miejsce dla niezależnego dostawcy silników

GP Monako: Hamilton dyktuje tempo w pierwszym treningu

Vettel: Ferrari ma szansę na zwycięstwo w GP Monako

Grosjean: Nowy krawężnik w szykanie za basenem wygląda jak rampa

Hamilton: Tegoroczny bolid Mercedesa jest trudny w prowadzeniu

24.05.2017

Button: Udział w testach w Bahrajnie byłby bezużyteczny

Sauber wprowadza w Monako duże poprawki do bolidu C36

McLaren nie chce wykluczać żadnego scenariusza w związku z Hondą

GP Monako: W szykanie za basenem zamontowano wysokie krawężniki

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Bottas: Spowalnianie Vettela było właściwym posunięciem

Fin dodał, iż żałuje skutków incydentu z pierwszego zakrętu i awarii jednostki napędowej.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2017, wyświetlenia: 1240<< | lista | T- | T+ | >>


Valtteri Bottas ma świadomość, że spowalniając Sebastiana Vettela w połowie wyścigu o Grand Prix Hiszpanii pomógł Lewisowi Hamiltonowi w wywalczeniu drugiego zwycięstwa w tym sezonie.

Bottas odegrał kluczową rolę w wyniku zaciętego pojedynku o zwycięstwo stoczonego pomiędzy Hamiltonem i Sebastianem Vettelem. Na półmetku rywalizacji Fin utrzymywał za sobą czterokrotnego mistrza świata, pozwalając tym samym zespołowemu partnerowi, znajdującemu się na wolniejszym, pośrednim ogumieniu, na redukowanie strat do lidera.

Po wyścigu Vettel nie był przesadnie zadowolony z zachowania Bottasa. Ten jednak przekonuje, że wykonywał swoje obowiązki, zapewniając Mercedesowi możliwość walki o zwycięstwo.

„Robiłem wszystko, co tylko mogłem, aby utrzymać za sobą Sebastiana i sprawić, by stracił jak najwięcej czasu. W tamtej fazie wyścigu taka była moja praca i misja. Różnica tempa była jednak zbyt duża i ostatecznie Sebastian zdołał mnie wyprzedzić. Uważam, że pomogłem zespołowi. Mam nadzieję, że coś to zmieniło i przynajmniej udało nam się nieco zwiększyć i tak niewielką przewagę punktową nad Ferrari. To dobrze, ale gdyby do mety dojechały oba nasze bolidy, mogłaby być ona dużo większa”.

Bottas został zmuszony do wycofania się z wyścigu po awarii jednostki napędowej. Tuż po starcie wyścigu na torze pod Barceloną Fin wziął udział w incydencie w pierwszym zakręcie, w wyniku którego w jego bolidzie doszło do pewnych niewielkich uszkodzeń. Zawodnik Mercedesa przekonywał, że nie mógł w żaden sposób unikać kolizji, w wyniku której ucierpieli także Kimi Raikkonen i Max Verstappen.

„Sam start poszedł dobrze, bez problemów ruszyliśmy spod świateł. Naprawdę szybko doganiałem kierowców znajdujących się przede mną, ale nie miałem za dużo miejsca. Na początku myślałem o tym, by zjechać na lewą stronę, ale nie było tam wystarczająco dużej przestrzeni. Zdecydowałem się na wewnętrzną, bo początkowo dostrzegłem tam lukę – później zamknął ją jednak Sebastian i znalazłem się za nim. Dojeżdżając do pierwszego zakrętu próbowałem trzymać swoją linię jazdy. Oczywiście kierowcy znajdujący się na zewnętrznej zawsze starają się zyskać kilka pozycji”.

„Sądzę, że kolizja pomiędzy mną i Kimim była niefortunnym zdarzeniem. Mieliśmy zbyt mało miejsca i jechaliśmy zbyt blisko siebie. Szkoda, że tak to się skończyło. Takie są jednak wyścigi. Czasem prowadzi się bliskie pojedynki, czasem dochodzi do kontaktu. Tak bywa. Powinienem był dojechać do mety na podium, więc jestem bardzo rozczarowany. Podjęliśmy jednak ryzyko montując w bolidzie stary silnik. Wiedzieliśmy, że zbliża się on już do kresu wytrzymałości, ale była to jedyna szansa, byśmy mogli zdążyć z naprawą bolidu przed kwalifikacjami. Takie jest życie” – podsumował były reprezentant Williamsa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.05.2017  Lauda nie kryje podekscytowania walką Vettela z Hamiltonem
23.05.2017  Mercedes obawia się problemów w GP Monako
16.05.2017  Wolff nie chciał zdecydowanie wykluczać opcji podpisania umowy z Alonso
14.05.2017  Massa: Bottas musi szybko odnieść kolejne zwycięstwa
12.05.2017  Mercedes rozpoczyna GP Hiszpanii z radykalnymi modyfikacjami W08
Tagi:
Bottas V.
Mercedes
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bonafide, 18.05.2017 11:26[!]
Tak może wypowiadać się tylko kierowca nr 2 w zespole. Jakoś nie widzę LH mówiącego "podjąłem dobrą decyzję dla zespołu spowalniając Ferrari aby mógł wygrać Bottas"...
Zomo, 18.05.2017 17:27[!]
Hahaha - dobrze powiedziane. Bottas jechal jak za kare, poswiecil sie dla swojego zespolowego kolegi (ktos pisal ze Lewis wisi mu skrzynke piwa za to) ;-) Mam wrazenie ze to drugi Massa.
Z innej beczki - o co chodzilo z naprawa bolidu przez kwalifikacjiami ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca