Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena

Ekipa Alonso z prowizorycznym pole position do wyścigu Le Mans

13.06.2018

Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?

Marko: Poprawki Hondy są warte 0,3 sekundy na okrążeniu

Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli

McLaren otwarty na wypożyczenie Norrisa do innego zespołu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Wolff: Decyzja o pit stopie pod koniec VSC była kluczem do zwycięstwa

Zagrywka taktyczna Mercedesa pozwoliła Hamiltonowi na odrobienie strat do Vettela.
Nataniel Piórkowski, 15 maja 2017, wyświetlenia: 1934<< | lista | T- | T+ | >>


Toto Wolff przyznał, że Mercedes podjął trafną decyzję strategiczną, decydując się podczas GP Hiszpanii na zjazd Lewisa Hamiltona na postój pod koniec okresu wirtualnej neutralizacji.

Po gorszym starcie startujący z pierwszego pola Hamilton stracił pozycję na rzecz Vettela i podążał za Niemcem przez pierwsze dwa stinty liczącego 66 okrążeń wyścigu.

Przełomowym momentem walki o zwycięstwo okazała się podjęta przez Mercedesa decyzja o zjeździe Brytyjczyka na pit stop pod sam koniec okresu VSC, wprowadzonego po kolizji do jakiej na 33 kółku doszło pomiędzy Stoffelem Vandoorne'em i Felipe Massą.

„Grupa naszych strategów wyścigowych miała w trakcie wyścigu sporo do myślenia – na pewnym etapie planowaliśmy zastosować odwrotną strategię niż Sebastian” – powiedział Wolff, szef działu sportów motorowych Mercedesa. „Później jednak podjęto magiczną decyzję o ściągnięciu Lewisa na postój, gdy wyglądało na to, że okres wirtualnej neutralizacji może wkrótce dobiec końca. W przeciwnym wypadku Sebastian mógłby na to zareagować, i zjechać na pit stop na kolejnym kółku. Perfekcyjnie zgraliśmy to z czasem. Czapki z głów przed Jamesem [Volwesem – głównym strategiem] i jego grupą”.

Przed rozpoczęciem wirtualnej neutralizacji Vettel dysponował blisko ośmioma sekundami przewagi nad Hamiltonem. Po odbyciu postoju w warunkach wyścigowych Niemiec powrócił na tor tuż obok bolidu Brytyjczyka. Obaj kierowcy stoczyli zacięty pojedynek o pozycję lidera w pierwszym zakręcie. Na 22 okrążenia przed metą jadący na bardziej miękkiej mieszance Hamilton zredukował stratę do czterokrotnego mistrza świata i przypuścił udany atak na dojeździe do T1.

Wolff dodał: „Gdy w trakcie wyścigu zjeżdżasz na normalny postój, to tracisz dużo czasu. Wszystko trwa 21 sekund, a twoi rywale podążają po torze tempem wyścigowym. Tracisz czas stojąc w miejscu i utrzymując regulaminową prędkość w alei serwisowej. W warunkach wirtualnej neutralizacji tempo zawodników spada, więc strata związana z pit stopem ulega zmniejszeniu. Nie jestem w stanie podać dokładnej liczby, ale rzeczywista strata to prawdopodobnie 12, 13 sekund. To o wiele lepsza wartość”.

Komentując pojedynek Hamiltona i Vettela w pierwszym zakręcie, Wolff stwierdził: „Po pierwsze początkowa obrona była wspaniała, może nieco zbyt agresywna pod względem jazdy koło w koło, ale takie są wyścigi. Sebastian wypchnął Lewisa na pobocze, ale od tego momentu wiedzieliśmy, że dysponujemy przewagą niemal zupełnie świeżej miękkiej mieszanki. Wiedzieliśmy, że mamy szansę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.06.2018  Wolff: Mercedes musi się obudzić po Grand Prix Kanady
10.06.2018  Wolff: Opóźnienie debiutu nowego silnika odbiło się na formie Mercedesa
09.06.2018  Wolff: Mercedes nie ma w planach zakupu Force India
05.06.2018  Wolff: Formuła 1 jest podstawowym biznesem dla Mercedesa
27.05.2018  Wolff: Vandoorne potrzebuje tylko czasu by zacząć błyszczeć
Tagi:
Wolff T.
Mercedes
Hamilton L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca