Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zespoły mierzą się z niecodziennym problemem strategicznym

Różnica w osiągach pomiędzy miękką i pośrednią mieszanką wynosi około 2s na okrążeniu.
Nataniel Piórkowski, 14 maja 2017, wyświetlenia: 861<< | lista | T- | T+ | >>


Rzadko spotykana w Formule 1 różnica dwóch sekund pomiędzy miękką a pośrednią mieszanką może zmusić zespoły do stosowania nietypowych kombinacji strategicznych podczas wyścigu o GP Hiszpanii.

W powszechnej opinii kierowców Pirelli obrało zbyt konserwatywne podejście do weekendu w Barcelonie – twarda mieszanka nie jest traktowana jako odpowiednia na wyścig, podczas gdy różnica w osiągach występująca pomiędzy miękką i pośrednią wynosi aż dwie sekundy na pojedynczym okrążeniu.

Biorąc pod uwagę, że przepisy wymagają od kierowców użycia w trakcie niedzielnej rywalizacji co najmniej dwóch różnych rodzajów ogumienia, zespoły muszą znaleźć najbardziej efektywny sposób wykorzystania oznaczonych białym kolorem opon Pirelli PZero.

Menedżer wyścigowy Pirelli – Mario Isola, wyjaśniał: „Miękka mieszanka spisuje się bardzo dobrze, podczas gdy pośrednia zapewnia nieco mniejszą przyczepność. Szybszą strategią są trzy postoje, z wykorzystaniem trzech zestawów miękkich opon i krótkim stintem na pośredniej mieszance. Możliwa jest także taktyka dwóch postojów miękkie/miękkie/pośrednie. Teoretycznie jest ona wolniejsza o kilka sekund, ale można dzięki niej zmniejszyć ryzyko utknięcia za wolniejszymi kierowca”i.

„Biorąc pod uwagę, że na tym torze wyprzedzanie nie jest zbyt łatwe, prawdopodobnie wiele zespołów będzie musiało pokonać po 25 okrążeń na miękkich oponach, w sumie 50 kółek, lub tak długo jak tylko się da pozostawać na miękkim ogumieniu, by następnie pokonać krótki stint na pośredniej mieszance”.

Paradoksalnie wyprzedzaniu na torze w Montmelo powinna sprzyjać charakterystyka nowych bolidów. W poprzednich sezonach kierowcy mieli duże problemy z trzymaniem się w bliskiej odległości za bolidem rywala podczas wjazdu na główną prostą. Teraz samochody dysponują dużo większym dociskiem, co sprawia, że ostatni zakręt obiektu jest z łatwością pokonywany z gazem w podłodze. Dodatkowo FIA podjęła decyzję o wydłużeniu strefy DRS o sto metrów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2018  Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1
18.01.2018  Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018
15.01.2018  Dobór mieszanek ogumienia na sezon 2018
11.01.2018  Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu
15.12.2017  Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca