Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2017

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

07.12.2017

Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia

Marchionne oferuje Haasowi sponsoring tytularny Maserati?

Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1

Hamilton wygrał głosowanie szefów zespołów na najlepszego kierowcę sezonu 2017

FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie

Yusuke Hasegawa stracił funkcję szefa projektu F1 Hondy

06.12.2017

Marchionne: Prezentacja kierowców z GP USA nie była dobrym posunięciem

Todt: F1 i WEC powinny korzystać z tych samych silników

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

GP Hiszpanii: Raikkonen najszybszy przed czasówką

Kierowcy Ferrari powrócili na dwie pierwsze lokaty w tabeli wyników FP3.
Nataniel Piórkowski, 13 maja 2017, wyświetlenia: 4433<< | lista | T- | T+ | >>


Kimi Raikkonen popisał się najlepszym czasem w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o GP Hiszpanii. W ścisłej czołówce klasyfikacji sesji znaleźli się Vettel i Hamilton.

Tuż przed rozpoczęciem zajeć Mercedes poinformował, że został zmuszony opóźnić wyjazd na tor Valtteriego Bottasa w wyniku wykrycia wycieku wody i konieczności wymiany jednostki napędowej na jedną z tych, wykorzystywanych podczas czterech pierwszych weekendów Grand Prix. W nocy mechanicy stajni z Brackley złamali tak zwaną godzinę policyjną, pracując nad wyeliminowaniem usterki systemu elektrycznego w boldzie W08 Fina. Z kolei Pirelli ogłosiło obniżenie minimalnych ciśnień opon (przednich z 22,5 do 22psi i tylnych z 20 do 18,5psi).

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Romain Grosjean. Z wyjazdem na tor nie zwlekał także Fernando Alonso, liczący na odrobienie choć części strat z porannych piątkowych zajęć. Na okrążeniu instalacyjnym dwukrotny czempion F1 zgłosił niewielkie problemy z działaniem trybów pracy silnika, ale pozostał na torze i chwilę później odnotował czas 1:29,225s. Kilka minut później Esteban Ocon uzyskał wynik na poziomie 1m24s, a za Francuzem plasowali się już Vandoorne oraz Perez.

Po około piętnastu minutach od startu zajęć na torze nie pojawili się tylko kierowcy Renault: Hulkenberg i Palmer oraz Bottas, przy którego bolidzie wciąż uwijali się mechanicy Mercedesa. W tabeli doszło do zmiany na pozycji lidera, którym został Raikkonen z wynikiem 1:22,494s. Na drugim miejscu przez krótką chwilę plasował się zespołowy partner Fina z Ferrari – Vettel, który tuż przed półmetkiem sesji został zepchnięty na P3 przez Lewisa Hamiltona.

Niedługo po tym pierwsze szybkie okrążenia pokonali reprezentanci Red Bulla – Verstappen przesunął się na trzecie miejsce, a Ricciardo na szóste, pomiędzy Sainza i Strolla, za którym znajdowali się Grosjean, Kwiat i Magnussen. Kilka chwil po tym Alonso wskoczył do czołowej dziesiątki schodząc poniżej bariery 1m25s. Na około 25 minut przed zakończeniem FP3 Ferrari wysłało swoich kierowców na tor zakładając do ich bolidów miękką mieszankę. Raikkonen szybko ustanowił rekordowy czas weekendu – 1:20,214s, a Vettel popisał się kółkiem wolniejszym o około 0,2s. Obaj zawodnicy stajni z Maranello jeździli o poranku nową wersję T-wingów o owalnym kształcie – w piątek testował ją wyłącznie Raikkonen.

Po pierwszym szybkim kółku na oznaczonych żółtym kolorem Pirelli PZero, Hamilton przesunął się na trzecie miejsce, ze stratą 0,381s do Raikkonena. Brytyjczyk zaliczył jednak wyjazd poza tor w dziewiątym zakręcie, przez który stracił nieco czasu względem najbliższych rywali.

Tradycyjnie już w trakcie ostatnich minut większość kierowców i zespołów przeprowadzała przejazdy kwalifikacyjne. Okres ten nie rozpoczął się po myśli Vettela, który zatrzymał swój bolid w alei serwisowej ze względu na problemy z telemetrią. Po interwencji ekipy Ferrari SF70H Niemca zostało zepchnięte z powrotem do garażu. Z kolei na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, do pracy przystąpił Bottas. W tym samym czasie Grosjean i Magnussen awansowali odpowiednio na szóste i siódme miejsce, a Stroll, który wypadł z czołowej dziesiątki, zgłaszał niską przyczepność w trzecim sektorze.

Pierwsze pomiarowe kółko Bottasa – 1:20,868s, zapewniło mu czwarte miejsce, za Raikkonenem, Vettelem i Hamiltonem. Postępy osiągnął Verstappen, który znalazł się na piątym miejscu, ze stratą 0,8s do lidera. Alonso wbił się do pierwszej dziesiątki dzięki osiągnięciu 1:22,093s.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:20,214--20
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:20,4560,2420,2427
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:20,5950,3810,13912
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:20,8680,6540,2737
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:21,0250,8110,15714
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:21,2491,0350,22415
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:21,6701,4560,42113
8.19Felipe MassaWilliams FW401:21,7461,5320,07619
9.55Carlos SainzToro Rosso STR121:21,8351,6210,08919
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:22,0931,8790,25816
11.8Romain GrosjeanHaas VF-171:22,1281,9140,03521
12.20Kevin MagnussenHaas VF-171:22,2142,0000,08612
13.11Sergio PerezForce India VJM101:22,2372,0230,02319
14.31Esteban OconForce India VJM101:22,2972,0830,06022
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:22,3912,1770,09415
16.9Marcus EricssonSauber C361:22,5132,2990,12220
17.18Lance StrollWilliams FW401:22,5742,3600,06119
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:22,7552,5410,18113
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:22,8532,6390,09815
20.94Pascal WehrleinSauber C361:22,9742,7600,12119
107% najlepszego czasu: 1:25,829


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi
26.11.2017  GP Abu Zabi: wypowiedzi po wyścigu (10)
26.11.2017  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
26.11.2017  Bottas wygrywa finał sezonu w Abu Zabi
26.11.2017  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
husaria, 13.05.2017 12:15[!]
Cześć, jestem nowy i witam wszystkich.
Co do F1 to zapowiadają się ciekawe Q, o Hondzie nie będę pisał, gdyż nie kopie się leżącego, he he he !
Staszek2010, 13.05.2017 12:24[!]
Liczę, że Raikkonen wygra w tym sezonie jakiś wyścig, ma warunki w postaci prawdopodobnie najlepszego auta w stawce. W 2012 i 2013 wygrywał w Lotusie, który wcale najlepszy nie był.
husaria, 13.05.2017 12:28[!]
fajnie byłoby gdyby Kimi wygrałby jakiś wyścig, ale ustępuje VET i Mercom, ale jest to możliwe.
Na pewno ma większe szanse od Alonso, he he he !
Staszek 2010@
Pamiętaj, że w Lotusie Kimi był 4-5 lat młodszy
Staszek2010, 13.05.2017 13:24[!]
Kiedyś zauważyłem, że dużo kierowców ma udany przedostatni sezon swojej kariery. Button w 2016 skończył karierę, a rok wcześniej dorównywał teoretycznie dużo szybszemu Alonso. Massa ("po raz pierwszy") zakończył karierę w 2016, rok wcześniej dorównywał teoretycznie dużo szybszemu Bottasowi. Czemu to mówię? Zakładając, że to ostatni rok Kimiego (co jest dość prawdopodobne) to przedostatni sezon też był niezły, dorównywał - jeszcze raz powtórzę - teoretycznie dużo szybszemu Vettelowi. W tym roku nie jest już w takiej samej formie, ale na zwycięstwo można liczyć.
Lejnus, 13.05.2017 13:29[!]
Największe postępy to tu robi Renault. Jest dużo szybsze względem poprzedniego roku ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca