Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.05.2018

Alonso: GP Monako było prawdopodobnie najnudniejszym wyścigiem w historii F1

Gasly: Wydłużony stint na hipermiękkich oponach był niesamowity

Vandoorne: McLaren poświęcił mój wyścig na rzecz Alonso

27.05.2018

GP Monako: weekend w obiektywie

GP Monako: opony użyte w wyścigu

Leclerc uniknął kary za kolizję z Hartley'em podczas GP Monako

Hamilton: Wyścig o GP Monako był jak przejażdżka

Ricciardo wygrał wyścig w Monako korzystając z sześciu biegów

Daniel Ricciardo wygrywa Grand Prix Monako

GP Monako: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Monako: wyniki wyścigu

Fuoco wygrywa szalony sprint F2 w Monako

Wolff: Vandoorne potrzebuje tylko czasu by zacząć błyszczeć

Perez: Verstappen nie wyciąga wniosków ze swoich błędów

Wolff: Promotorzy wyścigów chcą niższych opłat licencyjnych

FIA oczyściła Ferrari z podejrzeń o łamanie przepisów dotyczących baterii

Renault sfrustrowane kolejnym opóźnieniem Red Bulla w sprawie decyzji

Wszyscy producenci zgodzili się porzucić MGU-H od sezonu 2021

26.05.2018

Verstappen: To nie był mój szósty incydent z rzędu

Ricciardo: Nasza przewaga była wystarczająca, by nie przesadzać

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

McLaren odsłonił model MP4-30

Stajnia z Woking po raz pierwszy od 22 lat zbudowała bolid przy współpracy z Hondą.
Mateusz Szymkiewicz, 29 stycznia 2015, wyświetlenia: 10067<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół McLaren zaprezentował przed kilkoma minutami bolid MP4-30, który po raz pierwszy od dwudziestu dwóch lat jest owocem współpracy z Hondą.

Stajnia z Woking na przestrzeni ostatnich sezonów przeszła ogromne zmiany, które miały na celu w jak najlepszy sposób wznowić legendarną współpracę na linii McLaren-Honda. Za poprzednim podejściem ekipa wraz z japońskim producentem zdobyła łącznie osiem tytułów w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów.

Pomimo ciężkiego początku, jakim okazały się być testy silnika w Abu Zabi w przejściowym bolidzie MP4-29H, japoński producent liczy na sukcesy już od pierwszego sezonu i jako cel stawia sobie co najmniej jedno zwycięstwo.

Pomóc mają w tym między innymi Peter Prodromou, który przyczynił się do zdobycia czterech mistrzowskich tytułów przez Red Bulla w okresie 2010-2013, projektując do jego bolidów pakiety aerodynamiczne. Ponadto stajnia z Woking pozyskała jednego z najlepszych kierowców w stawce, czyli Fernando Alonso. Hiszpan w ostatnich pięciu latach reprezentował barwy Ferrari, aczkolwiek ze względu na brak jakichkolwiek sukcesów z włoską ekipą oraz fatalny sezon 2014, zdecydował się wznowić współpracę z McLarenem. Jego partnerem będzie z kolei Jenson Button.

Nowy samochód różni się od poprzednika zdecydowanie innym nosem. Tegoroczne rozwiązanie jest bardzo długie i gwałtownie schodzi w dół po mocowaniu. Tego typu projekt pozwolił inżynierom na zrezygnowanie z wystającego elementu, mającego spełnić przepisy dotyczące maksymalnej wysokości. Kolejna kwestia to malowanie, na którym pojawiło się więcej czerni, aczkolwiek nadal dominuje chrom. Poza tym pojawił się na brzegach nosa oraz na lusterkach czerwony pasek przypominający czasy, gdy McLaren był sponsorowany przez firmę Vodafone. Zmiany objęły również kształt sekcji bocznych, aczkolwiek to zostało wymuszone całkowicie nową jednostką napędową.

MP4-30 zadebiutuje oficjalnie na torze 1 lutego podczas testów w Jerez. Jako pierwszy poprowadzi tegoroczną konstrukcję Fernando Alonso, który otrzyma ją również 3 lutego. W pozostałe dni nowy samochód będzie sprawdzał Jenson Button.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.05.2018  Vandoorne: McLaren poświęcił mój wyścig na rzecz Alonso
26.05.2018  Alonso: Zmiany w ustawieniach na kwalifikacje jak rzut monetą
26.05.2018  Speed Week: Alonso może przejść do IndyCar
21.05.2018  Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group
21.05.2018  Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena
Tagi:
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 29.01.2015 23:55[!]
nie interesuje mnie kolor i nie interesuje mnei jak ten bolid wyglada... choc calkiem normalnie wyglada :) (porownujac do poprzednich lat McLarena) nie ma zadnej rewolucji - ma byc tylko szybki i skopac czolowym zespolom tylki.

Ale zgodze sie z przedmowcami w kwestii braku "rewolucji w malowaniu" w zwiazku z przybyciem Hondy
derwisz, 30.01.2015 07:41[!]
W nosie mam estetykę. Chciałbym aby bolid Mclarena wyróżniał się w stawce, żeby był łatwo rozpoznawalny. Obawiam się, ze taka kolorystyka skutecznie zakamufluje McLareny i trzeba będzie dobrze sie natrudzić żeby nie pomylić ich z innymi podobnie ubarwionymi. :(
dan193t, 30.01.2015 08:11[!]
Porównajcie to z Force India. Sekce boczne mają odwrócone barwy góra/dół, a nos jest w tym samym kolorze. Przecież to dramat jakiś. Mercedes sporo jaśniejszy, jednak też tak całkiem inny nie jest. Bez sensu, a fakt, że Mclaren ma barwy Westa jest mega dziwny. Do tego jeszcze czarnego Lotus i szarego Saubera (chyba że zmienią) i mamy pół stawki pomalowanej na jedno kopyto.
rno2, 30.01.2015 09:30[!]
Śmieszne, że wszyscy czepiamy się barw McLarena, chociaż to oni mają największe prawo stosować te barwy. Prędzej powinniśmy się czepiać Force India i Mercedesa.
Wszystko się rozbija o to, że byliśmy święcie przekonani, że przez wejście Hondy będziemy mieli zupełnie nowe malowanie, ale McLaren postanowił dać nam pstryczka w nos i wykombinował jako malowanie hybrydę z kilku ostatnich lat (swoją drogą niecałkiem udaną wg mnie).
Psyche, 30.01.2015 09:56[!]
Hm apropo sekcji bocznych to tylko mi sie wydaja bardzo male i kompaktowe? bo wy tylko o kolorkach jak baby
rno2, 30.01.2015 10:21[!]
@Psyche Faktycznie są węższe niż np. w Mercedesie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca