Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

GP Brazylii: weekend w obiektywie

Wolff: Silnik w bolidzie Lewisa był bliski awarii podczas GP Brazylii

Villeneuve: Postawa Ocona w Brazylii była żenująca

Vettel ścigał się w Brazylii z uszkodzonym sensorem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ferrari: Mamy komfort jednoczesnego zaprojektowania silnika i samochodu

Pion techniczny liczy, że dzięki temu włoska stajnia zyska przewagę nad konkurencją.
Nataniel Piórkowski, 20 grudnia 2013, wyświetlenia: 4202<< | lista | T- | T+ | >>
James Allison i Luca Marmorini przyznają, że możliwość jednoczesnego zaprojektowania nowej jednostki napędowej i przyszłorocznego bolidu, stanowi jedną z największych szans Ferrari na odniesienie upragnionego sukcesu.

Włoska ekipa zaprezentowała w czwartek swą turbodoładowaną jednostkę V6 o nazwie 059/3. Pion techniczny Scuderii ma nadzieję, że szansa idealnego dopasowania silnika do podwozia samochodu będzie stanowiła dużą przewagę nad większością pozostałych ekip.

„Możliwość jednoczesnego zbudowania silnika i podwozia jest dla Ferrari miłą przewagą. Inne zespoły nie będą miały takiej szansy, a musimy pamiętać, że w tym roku, jak nigdy wcześniej, instalacja nowej jednostki napędowej w podwoziu samochodu będzie skomplikowaną operacją. Mam doświadczenie z Lotusa. To prawda że dostawca silników stara się sprostać twoim prośbom, ale tu w Ferrari, gdzie panuje historyczna kultura połączona ze wspólnym celem określania i rozwijania projektu nowego samochodu, jest inaczej” – zaznaczał dyrektor techniczny Ferrari, James Allison.

„Przez ostatnie lata pracowaliśmy bardzo blisko z naszymi kolegami z działu zajmującego się podwoziem. Głównie dlatego, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że nie ma sensu w tym, by ludzie od silników kładli zbyt duży nacisk na nasz projekt, jeśli nie współgrałby on ze zwycięskim samochodem. Nie chodzi tu wyłącznie silnik, ale także o inne elementy tej jednostki napędowej, które jak dobrze wiecie, są dużo bardziej skomplikowane niż dawniej” – dodał Luca Marmorini.

Myśl dyrektora działu silników i elektroniki stajni z Maranello kontynuował Allison: „Wszystko co mogę powiedzieć sprowadza się do tego, że zgadzam się z Lucą. Potwierdzeniem tego jest fakt, że w minionych latach w centrum uwagi znajdował się układ wydechowy i wykorzystywanie przepływu gazów z niego płynących. Stawiało to przed nami interesujące, techniczne wyzwania, ale muszę przyznać, że osobiście jestem zadowolony, że przepisy wyeliminowały tę możliwość, dzięki czemu mogliśmy zaprojektować wydech w taki sposób, aby wydobyć jak największą moc z silnika”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2018  Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku
12.11.2018  Vettel ścigał się w Brazylii z uszkodzonym sensorem
11.11.2018  Mercedes: Ferrari jest faworytem do zwycięstwa
09.11.2018  Jock Clear dołączy do grupy inżynierów zajmujących się bolidem Leclerca
08.11.2018  Vettel: Utrata szansy na tytuł w sezonie 2009 była najbardziej bolesna
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
MPOWER, 21.12.2013 12:41[!]
Cytat :
Ma gorsze dni i potrafił przegrać z Massą, ale w szczytowej formie będzie lepszy od Kimiego w szczytowej formie.

Kiedyś napisał to jeden ze specjalistów (nie pamiętam teraz nazwiska) "Alonso w formie, może pokonać tylko Raikkonen w formie"

@THC-303
Daruj sobie tą ironię.

@iceneon
Ja trolowałem? A Ci przede mną w tym temacie pisali prawdę objawioną i trzymali się faktów?
To że jesteś tylko pewny siebie zza klawiatury nie oznacza, że inni tak mają.

Koniec tematu.
ROOK, 21.12.2013 13:02[!]
Cytat qqryq :
a do tej pory kto im projektował bolidy a kto silniki?


Cytat jpslotus72 :
Normalna seria motywująco-optymistycznych przemówień w Maranello. U nich to już taka tradycja.


Cytat sasza82 :
No tak...Ferrari doprawdy ma komfort, jakiego nie mieli nigdy dotąd. Do tej pory silniki dostarczał im zapewne Moskwicz...

:)

.    No, tym razem znaleźli sobie przedsezonowy argument motywacyjny, który jednak ma ręce i nogi – inna jest sytuacja, gdy silnik jest już konstrukcją wszystkim znaną, pod którą projektują resztę (i zamkniętą na dalszy rozwój), a inna, kiedy dla jednych silnik jest dużą niewiadomą, a inni mogą dopasowywać elementy niemal na bieżąco. Duży plus dla konstruktorów i silnika, i podwozia.
THC-303, 21.12.2013 16:26[!]
Cytat :
Ja trolowałem? A Ci przede mną w tym temacie pisali prawdę objawioną i trzymali się faktów?

Wiem, że trudno to przyjąć do wiadomości, ale dokładnie tak.
MPOWER, 22.12.2013 14:19[!]
Cytat THC-303 :

Wiem, że trudno to przyjąć do wiadomości, ale dokładnie tak.

Widzę, że dalej się Ciebie dowcip trzyma.
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca