Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari: Mamy komfort jednoczesnego zaprojektowania silnika i samochodu

Pion techniczny liczy, że dzięki temu włoska stajnia zyska przewagę nad konkurencją.
Nataniel Piórkowski, 20 grudnia 2013, wyświetlenia: 4242<< | lista | T- | T+ | >>
James Allison i Luca Marmorini przyznają, że możliwość jednoczesnego zaprojektowania nowej jednostki napędowej i przyszłorocznego bolidu, stanowi jedną z największych szans Ferrari na odniesienie upragnionego sukcesu.

Włoska ekipa zaprezentowała w czwartek swą turbodoładowaną jednostkę V6 o nazwie 059/3. Pion techniczny Scuderii ma nadzieję, że szansa idealnego dopasowania silnika do podwozia samochodu będzie stanowiła dużą przewagę nad większością pozostałych ekip.

„Możliwość jednoczesnego zbudowania silnika i podwozia jest dla Ferrari miłą przewagą. Inne zespoły nie będą miały takiej szansy, a musimy pamiętać, że w tym roku, jak nigdy wcześniej, instalacja nowej jednostki napędowej w podwoziu samochodu będzie skomplikowaną operacją. Mam doświadczenie z Lotusa. To prawda że dostawca silników stara się sprostać twoim prośbom, ale tu w Ferrari, gdzie panuje historyczna kultura połączona ze wspólnym celem określania i rozwijania projektu nowego samochodu, jest inaczej” – zaznaczał dyrektor techniczny Ferrari, James Allison.

„Przez ostatnie lata pracowaliśmy bardzo blisko z naszymi kolegami z działu zajmującego się podwoziem. Głównie dlatego, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że nie ma sensu w tym, by ludzie od silników kładli zbyt duży nacisk na nasz projekt, jeśli nie współgrałby on ze zwycięskim samochodem. Nie chodzi tu wyłącznie silnik, ale także o inne elementy tej jednostki napędowej, które jak dobrze wiecie, są dużo bardziej skomplikowane niż dawniej” – dodał Luca Marmorini.

Myśl dyrektora działu silników i elektroniki stajni z Maranello kontynuował Allison: „Wszystko co mogę powiedzieć sprowadza się do tego, że zgadzam się z Lucą. Potwierdzeniem tego jest fakt, że w minionych latach w centrum uwagi znajdował się układ wydechowy i wykorzystywanie przepływu gazów z niego płynących. Stawiało to przed nami interesujące, techniczne wyzwania, ale muszę przyznać, że osobiście jestem zadowolony, że przepisy wyeliminowały tę możliwość, dzięki czemu mogliśmy zaprojektować wydech w taki sposób, aby wydobyć jak największą moc z silnika”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2019  Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari
16.01.2019  Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari
16.01.2019  Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego
15.01.2019  Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari
15.01.2019  Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
MPOWER, 21.12.2013 12:41[!]
Cytat :
Ma gorsze dni i potrafił przegrać z Massą, ale w szczytowej formie będzie lepszy od Kimiego w szczytowej formie.

Kiedyś napisał to jeden ze specjalistów (nie pamiętam teraz nazwiska) "Alonso w formie, może pokonać tylko Raikkonen w formie"

@THC-303
Daruj sobie tą ironię.

@iceneon
Ja trolowałem? A Ci przede mną w tym temacie pisali prawdę objawioną i trzymali się faktów?
To że jesteś tylko pewny siebie zza klawiatury nie oznacza, że inni tak mają.

Koniec tematu.
ROOK, 21.12.2013 13:02[!]
Cytat qqryq :
a do tej pory kto im projektował bolidy a kto silniki?


Cytat jpslotus72 :
Normalna seria motywująco-optymistycznych przemówień w Maranello. U nich to już taka tradycja.


Cytat sasza82 :
No tak...Ferrari doprawdy ma komfort, jakiego nie mieli nigdy dotąd. Do tej pory silniki dostarczał im zapewne Moskwicz...

:)

.    No, tym razem znaleźli sobie przedsezonowy argument motywacyjny, który jednak ma ręce i nogi – inna jest sytuacja, gdy silnik jest już konstrukcją wszystkim znaną, pod którą projektują resztę (i zamkniętą na dalszy rozwój), a inna, kiedy dla jednych silnik jest dużą niewiadomą, a inni mogą dopasowywać elementy niemal na bieżąco. Duży plus dla konstruktorów i silnika, i podwozia.
THC-303, 21.12.2013 16:26[!]
Cytat :
Ja trolowałem? A Ci przede mną w tym temacie pisali prawdę objawioną i trzymali się faktów?

Wiem, że trudno to przyjąć do wiadomości, ale dokładnie tak.
MPOWER, 22.12.2013 14:19[!]
Cytat THC-303 :

Wiem, że trudno to przyjąć do wiadomości, ale dokładnie tak.

Widzę, że dalej się Ciebie dowcip trzyma.
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca