Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari zaprezentowało swój nowy silnik V6 turbo

Jednostka napędowa otrzymała oznaczenie 059/3.
Nataniel Piórkowski, 19 grudnia 2013, wyświetlenia: 7728<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas wieczornej imprezy zorganizowanej w Maranello, Ferrari zaprezentowało swój nowy silnik V6 turbo, który wejdzie do użytku w Formule 1 od nadchodzącego sezonu.

Od przyszłego roku w Formule 1 zaczną oficjalnie obowiązywać nowe przepisy techniczne, które zobowiązują zespoły do korzystania z turbodoładowanych jednostek napędowych o pojemności 1,6 litra. Oprócz swego własnego zespołu, z nowych silników Ferrari będą w przyszłym roku korzystały dwie inne ekipy: Sauber oraz Marussia.

„W wyniku wprowadzenia nowych przepisów, nie powinniśmy dłużej mówić o silnikach, ale jednostkach napędowych. To bardzo skomplikowany projekt, nad którym pracujemy od dwóch lat. Nowe regulacje to fascynujące wyzwanie, które kładzie duży nacisk na odzyskiwanie energii i ogólną wydajność jednostki napędowej” – powiedział dyrektor do spraw silników i elektroniki Ferrari, Luca Marmorini.

Nowa jednostka napędowa z Maranello otrzymała oznaczenie 059/3.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2019  Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari
16.01.2019  Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari
16.01.2019  Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego
15.01.2019  Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari
15.01.2019  Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?
Tagi:
Ferrari
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 19.12.2013 23:01[!]
Powodzenia! :))
ManiakF1, 19.12.2013 23:11[!]
Teraz silniki, niedługo bolidy, sezon zbliża się wielkimi krokami.
Carolius, 20.12.2013 00:15[!]
:D W końcu, bo się niepokoiłem :) Oby był mocny! :)
Phaedra, 20.12.2013 04:15[!]
600 KM słabizna. Ostatnie V10 generowały ponad 950KM
Adakar, 20.12.2013 11:14[!]
@Phaedra
słabizna ?
a porównałeś człowieku proporcje ?
1,6 litra v 3,0 litry ?
sześć vs dziesięć cylindrów ?
adnowseb, 20.12.2013 12:00[!]
600KM-super.Wydaje się,że przypuszczalna moc Mesia jest trochę przesadzona.O ile dobrze pamiętam była mowa nawet o 900KM?
Na pewno chwalili się,że ich silnik będzie mocniejszy od Renault o 100KM
Ralph1537, 20.12.2013 13:30[!]
no i gdzie ten silnik?
barell123, 20.12.2013 14:41[!]
Moc silników mogłaby być większa, gdyby nie ograniczenia FIA dotyczące ilości paliwa na cały dystans wyścigu i ich ograniczona ilość na sezon. Silnik Hondy 1,5 V6 turbo z końca lat 80 miał chyba 800 KM ( w wersji na wyścig). Trochę smutne jest to, że silniki w GP2 i WSbR posiadają zbliżoną moc ( ok. 580 Gp2 i 530 wsbr) przy mniejszej wadze bolidów.
Carolius, 20.12.2013 15:07[!]
Ale w WSBR nie mają ERS, który przez 35 s daje ~150 koni mechanicznych:) Dodatkowo, jeszcze jest opcja wykorzystywania energii cieplnej:)
Phaedra, 20.12.2013 16:48[!]
"Adakar"
zapomniałeś o turbosprężarce ?
Pan Kierowca, 20.12.2013 17:06[!]
Może i ERS daje około 150 KM przez 35s, ale jedynie przez ten czas, podczas gdy oficjalnie moc silnika dalej wynosi te śmieszne w porównaniu do poprzednich lat i aktualnie juniorskich serii 600 KM. Niedawno oglądałem na YT nagranie z Top Gear, jak Stig pokonywał okrążenie na torze testowym TG w bolidzie GP2 w barwach Lotusa. Powiem tyle, że gdybym nie słyszał dźwięku silnika, to powiedziałbym z całą pewnością, że to był bolid F1. Więc osiągami Formuła 1 gaśnie w oczach, a juniorskie serie już są prawie na równi. Przynajmniej wizualnie, bo nie studiowałem czasów okrążeń.

Pamiętam jeszcze, jak oglądałem F1 w 2004 roku. Wtedy te bolidy "śmigały" przez ekran telewizora. Gdy kamera była ustawiona na końcu prostej, po której następował szybki zakręt, to bolid wchodząc w owy wiraż powodował na ekranie wrażenie, że to mignęła tylko smuga w barwach danego teamu. Teraz, w podobnych ujęciach, te bolidy się po prostu przesuwają. Nie ma już tego "świstu".

A teraz jestem ciekawy, jak to wszystko będzie wyglądało za 15-20 lat. Mam przeczucie, że wtedy F1 nie będzie się już niczym wyróżniać, a będzie uznawana tylko za "jedną z wielu serii", a nie za "królową sportów motorowych".
rno2, 20.12.2013 20:13[!]
@Pan Kierowca Akurat bolidy od 2004 r. przyspieszyły w zakrętach (i niestety nieco zwolniły na prostych). Jednak coraz mniej jest ujęć podczas transmisji, gdzie widać prawdziwą prędkość samochodu - wymogi marketingu wymuszają zbliżenia kamery na bolidy i śledzenia ich, tak żeby dobrze było widać loga sponsorów. Przejedź się na Monzę i się przekonasz, że bolidy nadal śmigają niesamowicie szybko.

A co do nowych silników - V8 miały większą ilość KM, ale tylko jakiś % mocy był wykorzystany do napędu, reszta była marnotrawiona, nowe V6 mają mieć dużo wyższą efektywność.
zefu, 22.12.2013 20:04[!]
Tak się wszyscy rozwodzą nad konikami, a o momencie nikt nie wspomina, no może poza głównymi użytkownikami owych silników:
http://www.f1wm.p...p/news_id-30950.html

Gdzieś czytałem, że np silnik V8 Toyoty z 2006 roku miał całe 274Nm, V10 miały ok 350Nm, a teraz będzie o wiele, wiele więcej. Takie np GP Monaco będzie wyglądać zupełnie inaczej, myślę, że może być całkiem interesująco. Z tymi podobieństwami do serii juniorskich bym tu chyba nie przesadzał.
dejacek, 25.12.2013 00:07[!]
nikt nie upublicznia szczegółowych danych ale mówiło się że silniki 1,5 turbo w latach osiemdziesiątych przekraczały 1200 KM. Oczywiście dziś to też jest możliwe ale bez ograniczania liczby cylindrów, obrotów, czy ilości paliwa...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca