Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Mercedes przeprowadzi wkrótce pierwszy test silnika V6 turbo

Inżynierowie koncernu nie obawiają się o dźwięk nowych jednostek napędowych.
Nataniel Piórkowski, 8 grudnia 2011, wyświetlenia: 3242<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes przeprowadzi w najbliższym czasie pierwszy test na hamowni, nowej, turbodoładowanej jednostki napędowej, która od 2014 roku wejdzie do użytku w F1. Inżynierowie koncernu zapewnili także, że dźwięk nowych silników przypadnie do gustu fanom królowej sportów motorowych.

Źródła w Mercedes-Benz potwierdziły, że nowa jednostka napędowa będzie gotowa wkrótce, ale nie ujawniły żadnego konkretnego terminu.

„Silniki te mają duże obroty. Nie dojdzie do pełnego przepływu paliwa, dopóki obroty jednostki napędowej nie przekroczą 10 500 obrotów na minutę, przy czym maksymalnie są ograniczone do 15 000 na minutę. Dodatkowo sześć rur będzie kierowało się do turbosprężarki, a z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa i wydaje mi się, że przy 15 000 obrotów na minutę, wszystko będzie brzmiało bardzo ładnie” – uspokajał Berniego Ecclestone'a i promotorów wyścigów szef inżynierii Mercedes-Benz, Andy Cowell.

Zmiana silników na turbodoładowane V6, doprowadziła również do obaw o ponowne rozpoczęcie wojny wydatków pomiędzy każdym z producentów, jednak przedstawiciele Mercedes-Benz są zdania, że surowe przepisy techniczne utrzymają koszty w rozsądnych granicach. Oznacza to, że pomysł stworzenia dodatkowej Umowy o Ograniczaniu Zasobów (RRA) dotyczącej wyłącznie jednostek napędowych upadł, ponieważ nie był potrzebny.

„Niezależnie od fizycznego RRA, największym osiągnięciem było opracowanie rozsądnych regulacji technicznych. FIA wraz z producentami wykonała doskonałą robotę. Wiele rzeczy zostało odgórnie narzuconych, więc nie musisz wydawać pieniędzy na ich rozwój. Wiesz, że jest to turbodoładowana jednostka co sprawa, że wiele rzeczy staje się o wiele prostsze. To naprawdę ogromny plus tych przepisów” – wyjaśniał Thomas Fuhr, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz High Performance Engines.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2019  Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona
13.02.2019  Mercedes stara się wyeliminować problemy z pracą opon
13.02.2019  Mercedes przedstawił konstrukcję W10
09.02.2019  Mercedes po raz pierwszy odpalił silnik w bolidzie W10
01.02.2019  Wolff: Mercedes ma inne podejście do rywalizacji niż Ferrari
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Dante, 08.12.2011 17:56[!]
Niech tam będą kamery i dobre mikrofony (jak w przypadku pierwszego odpalenia silnika LRGP na początku tego sezonu).
Mahilda111, 08.12.2011 18:04[!]
Trzeba przyznać Meśkowi, że bardzo szybko opracował ten silnik. Gratki :)
Adam1970, 08.12.2011 18:20[!]
Chyba najbardziej optymistyczne jest to,że Mercedes prawdopodobnie nie ma zamiaru wycofać się z F1 w najbliższym czasie.
Karol26, 08.12.2011 18:34[!]
:D Już silnik gotowy widać, że im zależy :)
akkim, 08.12.2011 18:56[!]
Czekam niecierpliwie nowego "mruczenia"
da balsam dla uszu, czy powód wkurzenia ?
fitipaldi666, 08.12.2011 19:03[!]
Ciekawe czy udostępnią jakieś video uruchomienia silnika .
jpslotus72, 08.12.2011 19:19[!]
@fitipaldi666
Udostępnią - jeśli próba się powiedzie... :) Na live/online raczej nie licz.
Cytat :
sześć rur będzie kierowało się do turbosprężarki, a z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa
Więc pozostaje życzyć nowej jednostce: Alles Gute, Fräulein Mercedes! (w wolnym przekładzie: "nie bądź rura - i nie pękaj!"). :)
dragoneak, 08.12.2011 19:36[!]
Gotowy silnik ?
Panowie, od pierwszego uruchomienia to gotowego silnika jest jeszcze długa, długa droga.

"Z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa" - a jakim niby cudem ?
SirKamil, 08.12.2011 19:49[!]
Dwa kolektory będą się zbiegać w jednym miejscu. Ostatecznie będzie to i tak tyle, ile w przypadku jednego rzędu cylindrów w silniku V12 lub po prostu R6.
Ciekawe będzie natomiast ich ukształtowanie i umiejscowienie turbo- za silnikiem nad skrzynią.

Napisałbym jeszcze coś na temat silnikowni Mercedesa (nie żadnego Ilmor Motor jak głoszą bałwany tu i ówdzie) i dlaczego tak się uwijają, ale obawiam się, że byłoby to odebrane jako "zajadłe ataki na środowisko Mercedesa" ;)
Metalpablo, 08.12.2011 20:02[!]
SirKamil=>
No rozwiń swoją wypowiedź:), bo jestem bardzo ciekaw, czemu tak szybko uwijają się:).
Lukas, 09.12.2011 00:28[!]
@SirKamil wal - damy CI immunitet :D
gnodeb, 09.12.2011 11:04[!]
Ja jestem ciekaw jak poradzą sobie (nie tylko Mercedes) z załataniem turbodziury. Przy obrotach powyżej 10k/min ilość spalin żeby rozpędzić wirnik nie jest problemem, ale wydajność sprężarki już tak - albo musi kręcić się szybciej niż obecne (w F1 wszystko jest możliwe...) albo będzie większa. Z ciekawością usłyszałbym zdanie kwahoo'a z blogu silnika :)
sas, 09.12.2011 12:21[!]
Cytat dragoneak :
"Z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa" - a jakim niby cudem ?

wystrczy otworzyć źródło (autosport) i wszystko staje się jasne.
yaper, 09.12.2011 17:24[!]
@SirKamil,

Jak piszesz z sensem to nie mam nic przeciwko. Odróżnij czepianie się na siłę od obiektywnych faktów (tutaj w sferze mechaniki).
SirKamil, 10.12.2011 01:36[!]
przepraszam, ja nie jestem tego w stanie odróżnić.
wyznajesz standardy oceny które są dla mnie niepojęte więc wole milczeć.

nie mam na przykład bladego pojęcia na czym polega moja "zajadła krytyka środowiska mercedesa" ja słowo daje, bladego k... pojęcia....
mrxns, 11.12.2011 15:13[!]
V6 i 15 tysięcy obrotów teraz to będzie bardziej przypominać sportowe motocykle niż ryczące V12. Mi tam dźwięk F1 i tak się nie podoba chyba, że tych klasycznych bolidów jak np. BRM V16.
Zawsze wolałem bulgoczące widlaki jak np. GT40 to jest coś pięknego:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca