Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zmiany w regulaminie sportowym zatwierdzone podczas WMSC

Kilka zmian zostało wprowadzonych przed sezonem 2012.
Bartosz Pyciarz, 7 grudnia 2011, wyświetlenia: 3805<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas dzisiejszego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) ogłoszono kilka zmian w regulaminie sportowym Formuły 1 na sezon 2012.

Od tego roku wszystkie bolidy będą musiały przejść wszystkie testy zderzeniowe przed rozpoczęciem zimowych testów w Hiszpanii. W kwestii testów zatwierdzono również trzy dni testowe w trakcie sezonu. Wcześniej zespoły mogły testować tylko w ramach testów dla młodych kierowców w Abu Zabi.

Jedną z ważniejszych, o ile nie najważniejszych zmian jest to, że od tego roku podczas restartów, wszyscy zdublowani kierowcy będą mogli odzyskać okrążenie i ustawić się na końcu stawki. Zapobiegnie to sytuacji, w której lider zyskuje przewagę nad kolejnymi zawodnikami, gdyż ci są zmuszeni do wyprzedzania innych kierowców.

Wprowadzono również zapis mówiący o wydłużeniu maksymalnego czasu trwania każdego grand prix do czterech godzin. W sezonie 2012 kierowca, który zjechał z optymalnej linii jazdy w celu obrony pozycji, nie będzie mógł na nią już powrócić na tej samej prostej.

Ustalono także, że kierowcy, którzy w momencie przerwania wyścigu byli w boksach, będą mogli włączyć się do rywalizacji na miejscu, które zajmowali w momencie przerwania wyścigu. Ciało zarządzające podjęło także decyzję, że od tego sezonu kierowcy będą mogli korzystać z wszystkich opon od początku treningów, a nie jak było to do tej pory, jedynie z trzech kompletów.

Na koniec, FIA ustaliła, że kierowcy nie będą mogli ścinać toru, w celu zaoszczędzenia paliwa lub czasu, na okrążeniu wyjazdowym bez konkretnego powodu. Ma to na celu uniknięcie kontrowersji, jakie wywołało ścięcie szykany w Korei przez Sebastiana Vettela.

Poinformowano również, że Gerhard Berger został nowym przewodniczącym komisji samochodów jednomiejscowych.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Adakar, 07.12.2011 19:46[!]
@eMJ
lepszy przykład to Lewis vs Petrov w Malezji
@bazyli1918
pamiętaj że w 99% przypadków, ktoś jest wolniejszy, a ktoś szybszy i brakowało właśnie "extra" boostu do wyprzedzania. Wielu w ten sposób zawalało wyścigi i czekali tylko z utęsknieniem na np. zjazd do boksów.
DRS jedynie wspomaga tego "szybszego" aby wyprzedził tego wolniejszego. Nie ma tam żadnej "magii". Gdyby jakieś 2 bolidy jechały jak równy z równym, to wyprzedzali by się co drugie okrążenie w strefie DRS, więc nie przesadzaj.
@+AS+
FACE PALM

@Sar trek
chodzi o przypadek jak GP Kanady. Mimo przerwania wyścigu, zegar bił dalej i Ci, którzy WYTRZYMALI całe 4 godziny byli świadkami najlepszego GP sezonu.
Jeżeli ten zapis ma nam dostarczyć minimum jedno takie Grand Prix Kanady na sezon ... to jestem ZA

@mkente
ehh za mało amerykańskich serii się ogląda.
Żeby kiedyś Twój pupil w stawce, nie dziękował FIA za ten przepis.
Taki przepis niekiedy potrafi zdziałać "cuda" dla jakiegoś zawodnika, który np. ma świetne tempo, ale miał wypadek (stracił przednie skrzydło) i spadł daleko w stawce, a tak np. w połowie wyścigu, może wrócić do gry o punkty i być na tym samym okrążeniu.
To tylko służy podtrzymaniu atrakcyjnego spektaklu i nie widzę tu żadnego NIEBEZPIECZEŃSTWA.

Przypomnij sobie np. GP Japonii 2007, tam np. Liuzzi był w boksach i musiał powrócić na koniec stawki i oczywistym jest, że musiał dognić stawkę SZYBSZYM tempem niż Safety Car... bez przesady z tym dmuchaniem na zimne. Co więcej to właśnie po tempie Liuzziego sędziowie podjeli decyzje o WYSTARTOWANIU wyścigu w deszczu.
jpslotus72, 07.12.2011 20:26[!]
@Adakar
Cytat :
DRS jedynie wspomaga tego "szybszego" aby wyprzedził tego wolniejszego
Moim zdaniem, tego "szybszego" powinien wspomagać jego talent... Jeśli mu go brakuje - a tylko dysponuje bolidem szybszym od bolidu rywala, to nie należy mu się żadne dodatkowe "wspomaganie". Umiejętność obrony jest także jedną z umiejętności kierowcy F1 - dlaczego ci, którzy są w tym dobrzy mają mieć "związane ręce" (nie mówię o bezmyślnym "blokowaniu", ale o "taktyce obronnej")? Faworyzujmy naprawdę kierowców i ich talenty - a nie same bolidy i ich "dodatkowe wyposażenie".

Hasło na 2012" "Kierowco, pamiętaj: bolid z aktywnym DRS - pojazdem uprzywilejowanym!"...
marrcus, 07.12.2011 21:51[!]
jpslotus72, nie bój sie, ten wyprzedzony też będzie miał po wyprzedzaniu DRS ;p
Adakar, 07.12.2011 22:19[!]
@jpslotus72
pamiętaj że bolid F1 od dłuższego już czasu to przeszło 3/4 składowej sukcesu, więc i tak i tak, to MASZYNA jest "faworyzowana" już na starcie np. w fabryce. O wiele więcej procentów stoi po stronie techniki, a nie kierowcy.

Nie widzę zatem "faworyzowania" maszyn.

Masz rację, że umiejętność obrony, blokowania, wyprzedzania manewrów rywala na torze to jest znacząca część talentu, ale chyba zgodzisz się, że jeśli ktoś jest wolniejszy to i będzie doścignięty. DRS pomaga dopiero w ostatniej sekundzie (dosłownie). Więc ...

Moje hasło na 2012: "Nie bądź idiota, trzymaj ich na sekundę!"
jpslotus72, 07.12.2011 22:34[!]
@Adakar
Cytat Adakar :
O wiele więcej procentów stoi po stronie techniki, a nie kierowcy.
No właśnie - dlatego wolałbym już tych procentów do bolidu nie dorzucać (a moim zdaniem DRS dodatkowo przechyla te proporcje na korzyść "maszyny")... Po prostu pozbawia to nas oglądania takich pojedynków, jak obrona Roberta w Reanult przed Lewisem w McLarenie w Australii 2010 - Kubica bronił się właśnie sprytem i umiejętnościami, a gdyby Hamilton dysponował wtedy DRS-em (i obowiązywałby zatwierdzony właśnie przepis o trzymaniu się linii wyścigowej), wystarczyłby moment z otwartym skrzydłem na prostej...
eMJ, 07.12.2011 23:11[!]
@przemq14
o ile mnie pamięć nie myli to chodziło mi o zakręt nr.7, gdzie Hamilton był wbity w Masse który jechał poprawną linią wyścigowa.
@Adakar
Nie przypominam sobie tego o czym mówisz, musiał bym przejrzeć nagranie :) Ale być może było tak jak mówisz :)
tadzis, 08.12.2011 11:51[!]
Prawda jest taka, że w F1 wyścig technologiczny zabija rywalizację. Gdyby przepisy techniczne (nie ważne czy restrykcyjne czy liberalne) były niezmienne przez dłuższy okres czasu, to słabsze technicznie zespoły dogoniłyby czołówkę, stawka wyrównałaby się. Nowe zakazy, nakazy, DRSy niewiele zmienią.

Powrót na optymalną linię dotyczy prostej a nie zakrętu. Tak na moje oko to przepis nie wniesie nic, bo nie wyobrażam sobie, że kierowca wyprzedzany będzie zmuszony ustąpić. Nie musi wrócić na optymalną linię jazdy, wystarczy, że wybierze taką która tylko częściowo zahacza o optymalny tor i już ma szansę obrony. No chyba, że ten przepis zakłada namalowanie na torze zieloną farbą optymalnej linii, na którą nie można wrócić po obronie :)
eMJ, 08.12.2011 12:38[!]
@tadzis
Jak narazie wprowadzili zakaz, nie sprecyzowali go jeszcze dokladnie :) wiec kazdy moze przyjac inna teorie, fakt napisali ze na prostej nie mozna wrocic, ale jak wiemy wiele prostych prowadzi do zakretow :) Mozliwe ze bedzie mogl sie "przytulic" do lini wyscigowej ale zdarzaja sie zakrety ktore sa ciasne i czesto moze sie zdarzac ze beda w nie wjezdzaly dwa bolidy.
W sumie to teraz mozemy tylko gdybac dopuki tego nie sprecyzuja, albo nie podadza dokladnej wersji tego punku regulaminu gdzie mozliwe jest to dokladnei opisane :)
jpslotus72, 08.12.2011 12:47[!]
@eMJ
No fakt - teraz sędziowie i kierowcy będą się sprzeczać, czy łuk prowadzący do prostej startowej na Interlagos jest prostą czy zakrętem, podobnie z tym długim odcinkiem po Eau Rouge na Spa... W końcu obok "stref DRS" na każdym torze będą wyznaczane "strefy prostych"... :)
tadzis, 08.12.2011 13:20[!]
@eMJ
Wiem, mój post to właśnie takie gdybanie. Jednak w moim przekonaniu będzie to przepis martwy, lub będzie nagminne naginany.
kemek, 08.12.2011 19:36[!]
Nie no - parodia. Nie potrafią ustalić stref DRS, żeby wyprzedzenie na nich było jakimś wyzwaniem i do tego zakazują się bronić. Bieda straszna.
koszal, 09.12.2011 10:05[!]
@Nilstem
wcale nie dodali by sobie nastepnego dubla - zostali by zdublowani automagicznie przez cala stawke na raz. skoro znalezli sie miedzy liderami to znaczy ze zostali zdublowani juz; a my bysmy mieli wyscig spowrotem szybciej
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca