Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.07.2018

Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania

Mallya chce, aby Ocon i Perez pozostali kierowcami Force India

GP Miami zostanie potwierdzone pod koniec lipca?

Abiteboul: Renault musi mieć alternatywy dla Sainza

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

17.07.2018

Webber: Formuła 1 zbyt łatwo dopuszcza fanów do kierowców

Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek

Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1

Raikkonen może wrócić do Saubera na sezon 2019?

Antonio Giovinazzi wystąpi z Sauberem w treningu do GP Niemiec

Ferrari z agresywnym wyborem opon na Grand Prix Węgier

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Cuquerella: KERS jest "nieefektywny"

Według inżyniera HRT koncerny chcą tego urządzenia w F1 ze względu na sprzedaż aut drogowych.
Grzegorz Filiks, 29 grudnia 2010, wyświetlenia: 3311<< | lista | T- | T+ | >>
Jeden z czołowych inżynierów zespołu Hispania Racing ostro skrytykował system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS), który powróci do F1 w przyszłym sezonie.

Technologia ta zadebiutowała już w 2009 roku, ale ze względu na liczne problemy i małą wydajność postanowiono z niej zrezygnować na jeden sezon. Główną ideą systemu jest magazynowanie energii pochodzącej z hamowania, którą potem kierowca może wykorzystać do chwilowego przyśpieszenia swojego bolidu.

Od jakiegoś czasu mówi się, że HRT – podobnie jak i Virgin – nie planuje montować KERS w swoich przyszłorocznych samochodach. Antonio Cuquerella, kiedyś inżynier wyścigowy Roberta Kubicy w BMW, podczas przemowy na uniwersytecie technicznym w Walencji nazwał system odzyskiwania energii kinetycznej „nieefektywnym”.

„To modna 'zielona' technologia, pomagająca w sprzedaży (drogowych) samochodów” – cytuje słowa Hiszpana jego rodzimy portal motor21.com. „Jest nieefektywny, ale wielkie koncerny chcą go mieć, by sprzedawać swoje auta. Wielu producentów chce KERS, ponieważ to ich narzędzie w działach marketingu do uzasadniania swoich inwestycji w Formule Jeden”.

Inżynier HRT ponadto poparł ostatnią wypowiedź szefa ekipy Colina Kollesa, który stwierdził, że to niedoświadczeni kierowcy zasiadający w ich bolidach znacznie przyczynili się do porażki Hispanii w debiutanckim sezonie spędzonym w F1. „To prawda, że byliśmy w niekorzystnej sytuacji porównując ekipy, które dysponowały takimi zawodnikami, jak Jarno Trulli, lecz również nie ma wątpliwości co do słabego tempa naszego samochodu” – przyznał Cuquerella.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
HRT
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 29.12.2010 11:04[!]
Aż taki spadek w hierarchii u byłego inżyniera Roberta ;( Do Renault go, niech pracuje z Witkiem
Carlo's, 29.12.2010 11:07[!]
Sam wybrał taki los.
Anderis, 29.12.2010 11:12[!]
Antonio chyba lubi pracę w tego typu zespołach, bo wcześniej pracował w Super Aguri ;)

A zwalać na kierowców nieładnie, nie sądzę, by Hispania była regularnie szybsza od Lotusa, czy nawet Virgin, gdyby miała w składzie dwóch szybkich, uznanych i doświadczonych kierowców.
jpslotus72, 29.12.2010 11:25[!]
Dorabianie "filozofii" do dziury budżetowej - nie stać ich na KERS, więc szukają alibi, żeby wyjść z tego z twarzą (jak ten lis w starej bajce, który miał ochotę na winogrona ale nie mógł do nich doskoczyć - zaczął więc wszystkim wmawiać, że nie chce ich jeść, bo na pewno są kwaśne...).
A co do kierowców - żaden nie wycisnąłby wiele z tego gruchota, który miałby pewnie kłopoty w F2... Ale jeśli dodatkowo szefowie HRT zamienili obiecującego Karuna na bogatego ślimaka Sakona, to niech teraz - jak mówi moja znajoma, która stroni od wulgaryzmów - "pocałują kota w nos"...
Sar trek, 29.12.2010 11:27[!]
Co do KERS, to się z nim zgadzam w 100%. Ale na kierowców rzeczywiście nie powinien zrzucać winy, w końcu sami ich wybrali, jak nie pasowało, mogli zmienić.

Teraz by mogli wziąć Hulkenberga, szkoda, żeby się marnował, jako tester.
Ralph1537, 29.12.2010 11:39[!]
ma racje co do kersu, jest nie potrzebny w f1
Kamikadze2000, 29.12.2010 13:02[!]
Oczywiście, że HRT nie byłoby szybsze od Lotusa, czy Virgin. Wszak ich wóz był gorszy od tamtych sprzętów (może też dlatego byli mniej zawodni??). No ale posiadanie dwóch doświadczonych kierowców to zawsze większe możliwości rozwoju. W końcu Lotus rozwinął się najlepiej i nie chodzi tu tylko o fundusze. Co do KERSu, również uważam ten system za pomyłkę. Tu przede wszystkim chodzi o koncerny, a w samym wyprzedzaniu, tak jak w zeszłym roku, nic nie pomoże! W F1 aerodynamika odgrywa zbyt znaczącą rolę, a poza tym hamulce, które posiada, pozwalają na późne hamowanie. Jedynie szybkie zużycie ogumienia dobrze wpływa na widowisko, no ale takie rzeczy dzieją się na bardzo zaniedbanych obiektach, jak właśnie tor Gilles Villeneuve. Cóż, osobiście, nie oczekuje przełomu w sprawie "większego widowiska". Dla mnie F1 zawsze jest ciekawa, ponieważ uwielbiam ją śledzić i oglądać. Niedzielnym kibicom Kubicy nigdy nic nie dogodzi, gdyż Oni patrzą tylko na Roberta, który nie zawsze ma możliwość jazdy w czołówce. ;)
Sycior, 29.12.2010 14:33[!]
Wasz bolid jest nieefektywny a nie KERS :P
ir3n3usz, 29.12.2010 15:17[!]
Oni mają wystarczająco dużo problemów z bolidem, więc KERS pogorszyłby tylko ich sytuację. KERS jest bardzo efektywny, wystarczy przypomnieć sobie, jak ładnie Hamilton odjeżdżał wszystkim na prostych. Widoczna było duuża różnica w przyśpieszeniu. Tym bardziej, że teraz bolidy jeżdżą z pełnym zbiornikami. Dodatkowa moc jest jak najbardziej mile widziana.
Szkot, 29.12.2010 20:53[!]
Szkoda że tak nie krytykował w czas i w porę.
mariok77, 29.12.2010 20:54[!]
Chciałbym aby KERS nie posiadał ograniczeń mocy, ani czasu użycia, wtedy poznalibyśmy jego prawdziwą efektywność, a i tempo rozwoju tej technologii uległoby przyspieszeniu.
bocian078, 30.12.2010 08:04[!]
@Szkot
jeśli Ci chodzi o porę w BMW to zwróć uwagę, że jako inżynier Roberta musiał naprawdę bronić przed KERS, bo Nick często miał to w swoim aucie, a Robert naprawdę rzadko. A podejrzewam, że cały zespół miał duży nacisk od zarządu BMW do korzystania i rozwijania z tego systemu ze względu na BMW 3 które miało takowy system w wyposażeniu i nadal ma. Tak i tak BMW zrobiło sobie anty reklamę swojego systemu który tak ładnie reklamowali właśnie w bmw 3. Więc podsumowując nawet jeśli już wtedy uważał to za kompletny szajs nie mógł tego otwarcie powiedzieć.
NEO86, 17.01.2011 22:55[!]
Zwalanie na kierowców to przegięcie. Dużo większą winę za ich słabą formę ponosi ich bolid a nie kierowcy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca