Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
60 lat temu S. Bellof
98 lat temu A. Brown
69 lat temu G. Nilsson

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Pedro de la Rosa
Ostatni reprezentowany zespół: HRT
Narodowość:
  Hiszpania
Data urodzenia:24 lutego 1971 (46 lat temu)
Miejsce urodzenia:Barcelona
Miejsce zamieszkania:Barcelona (Hiszpania)
Oficjalna strona www:
www.pedrodelarosa.com, języki:
Stan cywilny:Żonaty z Marią
Imiona dzieci:Georgina, Olivia i Luna
Wzrost:177 cm
Waga:73 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
1992 Brytyjska Formuła Renault
1995 Japońska Formuła 3
1997 Formuła Nippon (Japońska F3000)
1997 Japońskie Mistrzostwa GT
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Jordan (1998)
Pirelli (2010)
McLaren (2003-2009, 2011)
Ferrari (2013-2014)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 7 marca 1999
Ostatnie zgłoszenie:GP Brazylii - 25 listopada 2012
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-

Kariera
2012
Zalicza jeden z najcięższych sezonów w Formule 1. Przez cały rok dysponował kompletnie niekonkurencyjnym samochodem, którym przed pierwszym wyścigiem nie przejechał ani jednego okrążenia. Nie kwalifikuje się do Grand Prix Australii, jednakże podczas kolejnych weekendów daje radę pokonać zasadę 107 procent. Wyraźnie dominuje osiągami oraz wynikami nad swoim zespołowym partnerem, jednakże w klasyfikacji kierowców nie udaje mu się go pokonać, kończąc sezon na ostatnim miejscu. Pozostaje bez angażu na kolejny rok po tym, jak ekipa HRT postanowiła wycofać się z mistrzostw.
2011
Wraca do zespołu McLaren jako kierowca testowy, równocześnie pełniąc na początku roku obowiązki testera opon Pirelli. Zastępuje podczas Grand Prix Kanady kontuzjowanego Sergio Pereza w barwach ekipy Sauber. Kwalifikuje się na siedemnastym miejscu, a wyścig kończy dwunasty. Pod koniec roku zostaje ogłoszony zawodnikiem HRT w latach 2012-2013.
2010
Zostaje niespodziewanie kierowcą zespołu Sauber. Pierwsza połowa sezonu jest dla niego bardzo pechowa, ponieważ nie kończy większości wyscigów przez defekty jednostek napędowych. Dysponuje bardzo słabym tempem na tle tego, które reprezentuje jego zespołowy partner, a zarazem debiutant - Kamui Kobayashi. Podczas Grand Prix Węgier zdobywa pierwsze punkty w sezonie dojeżdżając na siódmym miejscu. Po Grand Prix Włoch zostaje zastąpiony przez Nicka Heidfelda. Pod koniec roku zostaje zaangażowany przez Pirelli jako tester opon.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 201225190000004HRT
 20112010000000Sauber
 201017136001006BMW Sauber
 200611819015002McLaren
 20052014001010McLaren
 200221170000009Jaguar
 200116133002006Jaguar
 2000161720020011Arrows
 1999171610010011Arrows
  Razem:105
(119)
350
(0.0%)
1
(1.0%)
12
(11.4%)
0
(0.0%)
1
(1.0%)
49
(46.7%)
6 zespołów
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2012
Albert Park22HRT F112NZ-
Sepang22HRT F1122221 kara przejazdu przez boksy za spóźnialskich mechaników
Shanghai22HRT F1122221
Sakhir22HRT F1122020
Catalunya22HRT F1122219
Monte Carlo22HRT F11220NSuszkodzenia z kolizji
Gilles Villeneuve22HRT F11220NShamulce
Valencia22HRT F1122117
Silverstone22HRT F1122120
Hockenheim22HRT F1122321
Hungaroring22HRT F1122322
Spa-Francorchamps22HRT F1122118
Monza22HRT F1122318
Marina Bay22HRT F1122417
Suzuka22HRT F1122018
Yeongam22HRT F11222NSprzepustnica
Buddh22HRT F11222NShamulce
Yas Marina22HRT F1122217
Austin22HRT F1122321
Interlagos22HRT F1122417
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca